ارتباط با کارشناس فروش

وبلاگ

خانه » مقاله » میزان کافئین در قهوه کلد برو و قهوه گرم

میزان کافئین در قهوه کلد برو و قهوه گرم

کافئین در قهوه کلد برو

بسیاری قهوه‌ی کلد برو (Cold Brew) را قهوه‌ی سرد (Iced Coffee) یکسان می‌دانند در صورتی که این دو تفاوت های زیادی با یکدیگر دارند. قهوه ی سرد همان قهوه گرم است که با چند تکه یخ ترکیب می‌شود ولی قهوه ی کلد برو از ترکیب قهوه‌ی آسیاب شده با آب سرد، طی یک پروسه‌ی زمانی نسبتاً طولانیِ عصاره گیری، تهیه می شود. بحثی که در این یادداشت می‌خواهیم به آن بپردازیم بررسی میزان کافئین در قهوه‌های گرم و قهوه‌ی کلد برو است.

دمای آب در میزان کافئین قهوه کلد

هر وقت که صحبت از میزان کافئین می شود زمان نقش تعیین‌کننده دارد. هر چه دمای آب بالاتر باشد میزان حلالیت پذیری کافئین بیشتر می شود، اتفاقی که در آب با دمای پائین کمتر رخ می‌دهد. با توجه به این نکته، اگر نسبت آب به قهوه در هر دو روش به یک اندازه باشد میزان کافئین قهوه‌ی کلد برو از قهوه‌ی گرم کمتر خواهد بود؛ اما جواب به همین جا ختم نمی شود؛ زیرا میزان قهوه‌ی مورد نیاز برای روش کلد برو، همواره ۲ تا ۲٫۵ برابر بیشتر از روش‌های گرم است و همین عامل اندازه‌گیری و مقایسه میزان کافئین قهوه‌ی کلد برو با قهوه‌ی گرم کار بسیار مشکلی است. بیشتر شدن مقدار قهوه امکان دارد عامل افزایش میزان کافئین در روش دم آوری کلد برو شود.

عوامل دیگر در میزان کافئین قهوه کلد

البته گفتنی است که علاوه بر دمای آب و میزان قهوه؛ عواملی دیگر بر میزان کافئین تأثیرگذارند. عواملی همچون زمان دم‌آوری، مدت‌زمان تماس آب و قهوه، سایز قهوه‌ی آسیاب شده (Grind Size)، سرعت ریزش آب (Flow Rate) و نژاد قهوه (روبوستا یا عربیکا).

عوامل مختلفی بر میزان کافئین قهوه ی ما تأثیرگذار است؛ ولی بیاید صادق باشیم که اگر شما نگران میزان کافئین ورودی به بدن خودتان بودید، مطمئناً قهوه انتخاب اولتان برای نوشیدن نبود. چون نوشیدنی‌های دیگری وجود دارند که میزان کافئین آن ها چندین برابر قهوه است.

تفاوت طعم شناسی میان قهوه‌ی گرم و قهوه ی کلد برو

 

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سبد خرید
برای دیدن محصولات که دنبال آن هستید تایپ کنید.

ورود

هنوز حساب کاربری ندارید؟