ارتباط با کارشناس فروش

وبلاگ

خانه » مقاله » قهوه ی جامائیکا گران ترین قهوه در دنیا

قهوه ی جامائیکا گران ترین قهوه در دنیا

قهوه جامائیکا

جامائیکا یکی از کشورهایی است که مرغوب‌ترین و مشهورترین دانه‌های قهوه دنیا را تولید می‌کند و یکی از مشهورترین دانه قهوه ی جامائیکا قهوه بلومانتین است. این قهوه در منطقه‌ای به همین نام در این کشور رشد می‌کند. قهوه بلومانتین یک قهوه بسیار متعادل است که هیچ‌گونه تلخی ندارد. این اهمیت بیشتر از آنکه از نظر میزان تولید آن باشد به کیفیت بسیار بالای قهوه های جامائیکا گره خورده است. کشور جامائیکا سالانه نزدیک به 2000 تن قهوه تولید می کند و از نظر تولید جایگاه چهل و پنجم را در میان کشورهای تولید کننده قهوه به خود اختصاص داده است.

منطقه کوهستانی بلومانتین دارای چشم‌انداز بسیار زیبایی است؛ به دلیل مرتفع بودن این منطقه، همیشه در مه غلیظی فرورفته. مه این منطقه باعث می‌شود که رشد گیاه کندتر پیش برود و دانه قهوه چگالی بیشتری نسبت همین قهوه‌هایی که در همین ارتفاع رشد می‌کنند داشته باشد.

دانه قهوه بلومانتین

دانه‌های قهوه بلومانتین که از کیفیت بسیار مطلوبی برخوردار هستند در ارتفاع 3000 الی 4000 متر بالاتر از سطح دریا رشد می‌کنند. بی‌شک قهوه منطقه بلومانتین ستایش‌شده‌ترین و بحث‌برانگیزترین قهوه جهان به شمار می‌آید. شرایط جوی جامائیکا بسیار برای رشد و کشت قهوه مناسب است؛ به‌طوری‌که از سال 1723 تا 1814 بیش از 600 مزرعه به وجود آمد.

این کشور دارای آب‌وهوای خنک و پر از مهی است که شرایط بسیار ایده آلی را برای رشد قهوه فراهم می‌کند. قهوه منطقه بلومانتین جامائیکا از اوایل قرن نوزدهم بسیار مور توجه مردم و مصرف‌کنندگان قرار گرفت.

نام قهوه در جامائیکا با قهوه بلومانتین گره خورده است، قهوه ای بسیار منحصر به فرد که حجم عمده تولید قهوه جامائیکارا به خود اختصاص داده. اولین بار هلندی ها گیاه قهوه را از اندونزی و بندر موکا به جامائیکا آوردند ، از این رو گیاه قهوه جامائیکا به شدت شبیه به گیاه قهوه جاوا است.

کشت قهوه در جامائیکا در سه منطقه سنت ماری ، سنت توماس و سنت اندرو انجام می شود. کشت قهوه در جامائیکا به شدت توسط اتحادیه صنعت قهوه جامائیکا کنترل می شود و این اتحادیه شرایط و استانداردهای سخت گیرانه ای در تمام مراحل تولید و فروش آن از کاشت تا برداشت توسط کشاورزان تا آماده سازی و فروش آن اعمال می کند.

ترشی یا اسیدیته آن زیاد و تقریبا فاقد تلخی یا بیترنس است. طعم قهوه بلومانتین شکلاتی است و بادی یا تنواری قوی ای نسبت به اسیدیته بالای خود دارد، بافت طعمی خامه ای از نقاط قوت و انحصاری قهوه بلومانتین جامائیکا محصوب می شود و این خصوصیات طعمی در نهایت با عطری شیرین و گازدار تکمیل می شود.

در انتها اینکه به شما اخطار می دهیم که احتمالا پس از یک بار امتحان کردن قهوه بلومانتین جامائیکا استاندارد ذائقه و انتظارتان از طعم و عطر یک فنجان قهوه به شدت تغییر می کند.

قهوه بلومانتین گران قیمت ترین قهوه دنیا

منطقه‌ای در شرق جامائیکا با عنوان کوه‌های آبی یا «Blue Mountains» و در 30 مایلی تپه‌های استونی و 8 مایلی شمال کینگستون و در شرق دریای کارائیب قرار دارد که گران قیمت ترین قهوه دنیا در آن کشت می‌شود.

برای خرید قهوه بلومانتین جامائیکا بر روی همین لینک کلیک کنید

این منطقه با ارتفاع 2 هزار و 256 متر با درختان سرخس پوشیده شده است و دامنه این کوهستان در سال 5 هزار میلی‌متر باران به‌طور میانگین دریافت می‌کند و محل مناسبی برای کشت قهوه باکیفیت عالی فراهم می‌شود؛ و در زمستان دمای هوا به 7 درجه سانتی‌گراد می‌رسد. قهوه ی جامائیکا بلومانتین به عنوان گران‌قیمت‌ترین قهوه دنیا به‌صورت عمده به کشور ژاپن صادر و ازآنجا به دیگر نقاط دنیا صادر می‌شود.

ویژگی های طعمی قهوه بلومانتین جامائیکا

طعم قهوه بلومانتین جامائیکا بسیار غنی و نرم با اسیدیته‌ی بسیار ملایم و فاقد تلخی همراه با پس‌مزه‌ای (after taste) نرم و کاملاً شیرین است که آن را از قهوه‌های هم‌رده خود به‌خوبی متمایز می‌کند.

شهرت این قهوه به حدی است که بسیاری از شرکت‌های سودجو را بر آن داشته تا قهوه های ترکیبی با نام بلومانتین بلند و یا بلومانتین استایل تولید کنند که در اصل درصد ناچیزی از آن قهوه است و بسیاری از اوقات حتی دانه‌ای قهوه‌ی بلومانتین در آن وجود ندارد.

قهوه بلومانتین جامائیکا یک برند ثبت شده ی جهانی است. تنها از اصل بودن قهوه بلومانتینی زمانی می‌توانید مطمئن باشید که نشان مجمع صنعت قهوه جامائیکا (Coffee Industry Board of Jamaica) را همراه داشته باشد.

انواع قهوه‌ جامائیکا

قهوه جامائیکا به دو رده‌ی کلی تقسیم‌بندی می‌شود: قهوه ی بلومانتین و جامائیکن پرایم (Jamaican Prime). قهوه بلومانتین در یکی از مناطق سنت توماس (St Thomas) سنت اندرو (St Andrew) و یا پورتلند (Portland) کشت می‌شود. این مناطق کشت در شرق جزیره قرار دارند و ارتفاع کشت آن‌ها چیزی بین ۲۰۰۰ تا ۵۰۰۰ پا است.

قهوه جامائیکن پرایم در مناطق کم ارتفاع‌تری خارج از محدوده ارتفاعات بلومانتین نظیر منچستر (Manchester) سنت کاترین (St Catherine) کلارندان (Clarendon) سنت آن (St Ann) و سنت الیزابت (St Elizabeth) می‌روید. گرچه قهوه جامائیکن پرایم هیچ‌گاه کیفیت قهوه بلومانتین را ندارد اما در صورتی که تحت شرایط مناسبی کشت و فرآوری شده باشد قهوه‌ای با کیفیت بسیار بالا خواهد بود.

اگر قصد خرید قهوه جامائیکا عربیکا G2 را دارید روی همین لینک کلیک کنید.

قهوه جامائیکا به‌طور کلی قهوه‌ای مطبوع و از لحاظ طعمی بالانس است؛ با این حال به دلیل ارتفاع کشت پایین (در مقایسه با قهوه‌های کشت‌شده در ارتفاعات پاناما و کاستاریکا) فاقد چگالی طعمی مناسب در دانه است

و نیازمند رست یا برشته کاری دقیق است تا بهترین طعم‌های آن آشکار شود. رست استاندارد برای قهوه بلومانتین معمولا بسیار تیره است؛ به همین دلیل طعم‌های میوه‌ای نظیر طعم میوه‌های استوایی بارز در قهوه‌های جامائیکایی در آن عیان نمی‌شود. سعی کنید از درجه‌های رست پایین برای رست قهوه جامائیکا استفاده کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سبد خرید
برای دیدن محصولات که دنبال آن هستید تایپ کنید.

ورود

هنوز حساب کاربری ندارید؟