ارتباط با کارشناس فروش

وبلاگ

خانه » مقاله » قهوه کوبانو چیست و چه ویژگی‌هایی دارد؟

قهوه کوبانو چیست و چه ویژگی‌هایی دارد؟

قهوه کوبانو

قهوه موریس – در سراسر آمریکای لاتین، کشورهای تولیدکننده قهوه روش‌های سنتی تهیه قهوه خود را دارند که از نسلی به نسل دیگر منتقل شده است. قهوه کوبانو که از کوبا نشأت گرفته است، یکی از این نمونه‌هاست.

بااین‌حال، درحالی‌که کوبانو (همچنین به‌عنوان اسپرسوی کوبایی شناخته می‌شود) در کوبا اختراع شد، امروز، به‌طور منظم در نقاط مختلف نیز نوشیده می‌شود. امروزه، آن را می‌توان در سراسر جهان در مناطقی یافت که دارای جمعیت قابل‌توجهی از كوبا هستند، ازجمله شهرهای فلوریدا مانند میامی و تامپا.

گرچه ممکن است در نگاه اول این نوشیدنی شبیه یک عکس اسپرسو معمولی باشد، یک قهوه کوبانو به روشی کاملاً متفاوت تهیه می‌شود و عطروطعم بی‌نظیری دارد. ادامه مطلب را بخوانید تا از کوبانو و تاریخچه آن مطلع شوید.

برای خرید قهوه اسپرسو espresso coffee بر روی تصویر زیر کلیک کنید

کوبانو: تاریخچه و آمادگی

درحالی‌که کوبانو از کوبا نشأت گرفته است، رشد و محبوبیت آن در چند دهه گذشته را می‌توان تا حد زیادی به نحوه گسترش نوشیدنی به خارج از جزیره نسبت داد.

پس از انقلاب کوبا در سال 1959، تعداد قابل‌توجهی از شهروندان کوبا به ایالات‌متحده نقل‌مکان کردند و بسیاری از آن‌ها بخصوص در فلوریدا ساکن شدند. امروز، میامی یکی از بزرگترین جوامع کوبایی در جهان را دارد. از 6.2 میلیون نفر جمعیت این شهر و منطقه اطراف آن تخمین زده می‌شود که بیش از 1.2 میلیون نفر از میراث کوبا باشند.

مارتین مایورگا مدیرعامل و بنیانگذار Mayorga Organics پس از فرار خانواده‌اش از نیکاراگوئه، در میان جامعه کوبایی میامی بزرگ شد. مارتین به من می‌گوید که به یاد دارد بزرگسالان درحالی‌که داستان‌هایی در مورد کوبا به اشتراک می‌گذاشتند در سراسر شهر در حال نوشیدن کوبانو بودند. او به من می‌گوید که این به او بیشتر در مورد فرهنگ کشور و قهوه آن که او می‌گوید تا امروز لذت می‌برد، بیشتر آموخت.

برای خرید قهوه ترکیبی blending coffee بر روی تصویر زیر کلیک کنید

ترکیبات قهوه کوبانو

مارتین می‌گوید که در تهیه قهوه کوبانو، قهوه غلیظ را با مقدار زیادی قند ترکیب و یک نوشیدنی شربت با بادی کامل ایجاد می‌کند. غالباً از دمارا یا شکر قهوه‌ای طبیعی استفاده می‌شود و آن را همراه با چند قطره اول قهوه مخلوط می‌کنند تا احساس نوشابه تری از دهان به نوشیدنی بدهد. گرچه شات مورداستفاده در کوبانو را می‌توان با دستگاه اسپرسو تهیه کرد، به‌طور سنتی نوشیدنی با استفاده از موکاپات تهیه می‌شود.

برای تهیه یک کوبانو، مارتین می‌گوید که ابتدا مقدار زیادی قند به یک فنجان کوچک اضافه می‌کند.

وی سپس مقدار زیادی قهوه را در قابلمه موکا دم می‌کند.

بعدازاین، او چند قطره اول قهوه را به فنجان اضافه می‌کند و آن را با شکر شلاق می‌زند تا نوعی «کرم مصنوعی» به نام اسپومیتا ایجاد شود. بعد از دم كردن بقیه قهوه، او را به یك فنجان جداگانه اضافه كرده و متعاقباً اسپومیتا را با قاشق روی آن می‌کشید.

دیوید cMcLennan بنیانگذار و مالک شرکت مشترک XO در میامی می‌گوید که مردم اغلب انواع کوبانو را تهیه می‌کنند که شامل کورتادیتو (کوبانوی پر از شیر بخارپز)، کولادا (سه تا شش عکس کوبانو به یک فنجان بزرگتر از پلی استایرن که بعدازآن بین چند نفر تقسیم می‌شود) و حتی یک قهوه کوبایی است.

برای خرید قهوه سالوا 30 درصد عربیکا (salva coffee)

بر روی تصویر زیر کلیک کنید

قهوه خود را انتخاب کنید

کوبانو را باید با یک تفت تیره درست کنید تا شیرینی و شدت قهوه را بیرون بیاورد.

مارتین می‌گوید که ازنظر تاریخی، کوبانو با یک روبوستای برزیل یا یک قهوه ارزان‌قیمت دیگر درست شده است.

فرهنگ و کوبانو

مارتین به من می‌گوید که بسیاری از مهاجران کوبایی قهوه را بخشی از فرهنگ خود می‌دانند.

او می‌گوید: «آن‌ها قهوه را بخشی از جوانی خود می‌دانند و آن را از مادربزرگشان به ارث برده‌اند.»

او می‌گوید که برای کوبایی‌ها و سایر لاتین‌ها، قهوه اغلب با خانواده و دوستی همراه است.

درنتیجه، این بدان معنی است که نوشیدنی‌های سنتی مانند کوبانو تمایل زیادی به تغییر ندارند، زیرا دستورالعمل‌های آن‌ها نسل به نسل منتقل می‌شود.

به‌عنوان‌مثال، مردم عادت دارند نوشیدنی کوبانو را به روشی خاص بنوشند و این کار را برای دهه‌ها انجام داده‌اند.

برای خرید قهوه آمارگا 60 درصد عربیکا (amarga coffee)

بر روی تصویر زیر کلیک کنید

مارتین می‌گوید نیازی نیست که کوبانو جایگاه خود را در صنعت تخصصی قهوه پیدا کند – در عوض، او فکر می‌کند صنعت قهوه ویژه باید راهی برای اسکان کوبانو پیدا کند.

وی به‌عنوان یک نوشیدنی با مصرف‌کنندگان بزرگ و اختصاصی، می‌گوید که بخش تخصصی قهوه باید به یاد داشته باشد که تقاضا از قبل وجود دارد و باید آن را تأمین کند.

دیوید به من می‌گوید تا زمانی که به میامی نرفته بود هرگز به میزان محبوبیت این نوشیدنی پی نبرد.

هنگامی‌که به محبوبیت آن پی برد، آن را به فهرست خود اضافه کرد.

او می‌گوید: «من اعتقاد راسخ دارم که هرکجای دنیا هستی، باید ازآنچه در فرهنگ محلی محبوب است، استقبال کنی.

میامی از نفوذ زیادی در آمریکای مرکزی و جنوبی برخوردار است، بنابراین منطقی است که این نوشیدنی‌ها را به فهرست غذایی اضافه کنید.»

برای خرید قهوه مناسب برای قهوه موج سوم third generation coffee

بر روی تصویر زیر کلیک کنید

قهوه کوبانو و قهوه موج شوم

در ظاهر، قهوه کوبانو ممکن است با فرهنگ قهوه موج سوم مغایرت داشته باشد.

به‌طورمعمول با کباب‌های تیره تهیه می‌شود، با انبوهی از شکر شیرین می‌شود و به‌طورکلی با قهوه غلیظ که در موکاپات دم می‌شود و نه اسپرسو.

اما این بدان معنا نیست که قهوه مخصوص باید آن را نادیده گرفته یا نادیده بگیرد.

مخاطبان اختصاصی این نوشیدنی به این معنی است که جایی در بخش قهوه دارد و باید تأیید شود.

باریستاها به‌جای سازگاری نوشیدنی برای مخاطبان دیگر، درواقع می‌توانند از تجربه یک کوبانوی سنتی و فکر کردن در مورد محبوبیت آن بهره‌مند شوند.

به‌نوبه خود، این به آن‌ها کمک می‌کند مخاطبان خود را درک کنند که نوشیدنی‌های سنتی قهوه مانند این‌ها در بازار جایگاهی دارند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سبد خرید
برای دیدن محصولات که دنبال آن هستید تایپ کنید.

ورود

هنوز حساب کاربری ندارید؟