ارتباط با کارشناس فروش

وبلاگ

خانه » مقاله » قهوه پورتوریکو ؛ تلاش برای بازگشت به دوران طلایی

قهوه پورتوریکو ؛ تلاش برای بازگشت به دوران طلایی

قهوه موریس – بسیاری پورتوریکو را به خاطر سواحل زیبا و موسیقی محلی آن می‌شناسند، اما متأسفانه این موضوع در مورد قهوه پورتوریکو صدق نمی‌کند و این در حالی است که قهوه نوشیدنی محبوب اهالی این کشور به شمار می‌آید. در سده 19 میلادی پورتوریکو یکی از کشورهای پیشتاز در صنعت قهوه و صادرات آن به شمار می‌رفت اما در قرن بیستم به دلیل تحولات اقتصادی و سیاسی در این کشور و گذار از اقتصاد مبتنی بر کشاورزی به سمت کشور درحال‌توسعه و متحد نزدیک آمریکا در منطقه، موجب شده است تا این قهوه برای سال‌ها به حاشیه رانده شود. بااین‌حال در سال‌های اخیر پورتوریکو سعی در برنامه‌ریزی مجدد و بازگشت به دوران طلایی کشت و صادرات قهوه را دارد.

تغییرات سیاسی، اقتصادی و صنعتی موجب شد صنعت قهوه پورتوریکو و تمام موفقیت‌هایی که در طول سالیان متمادی به دست آورده بود کم‌کم محو شود و افت چشم‌گیری هم ازلحاظ کیفیت و هم کمیت نسبت به دوران اوج خود تجربه ‌کند.

برای خرید قهوه تک خاستگاه single-origin coffee بر روی تصویر زیر کلیک کنید

پورتوریکو کشوری است نیمه‌مستقل که سیاست‌ها و قوانین کلی آن توسط ایالات‌متحده تعیین می‌شود. شهروندان آن نیز به‌نوعی شهروندان ایالات‌متحده به‌حساب می‌آیند و قوانین حقوق و دستمزد و بیمه و غیره شامل حال آن‌ها نیز می‌شود.

این مسئله باعث شده که نیروی کار در این کشور نسبت به کشور‌های همسایه بسیار گران‌تر باشد. در دهه‌های اخیر عواملی چون کمبود نیروی کار و گران بودن آن، بهای زیاد کاشت و داشت درختان قهوه (به دلیل سیاست‌های سختگیرانه زیست‌محیطی و استانداردهای بالای وضع‌شده توسط سازمان کشاورزی آمریکا) و بلایای طبیعی همچون طوفان‌های مهیب دوره‌ای، موجب عقب ماندن صنعت قهوه پورتوریکو از رقبای منطقه‌ای شده است.

برای خرید قهوه جامائیکا jamaica coffee بر روی تصویر زیر کلیک کنید

حجم کم صادرات

حجم کم صادرات به‌عنوان یکی دیگر از مشکلات پیش روی صنعت قهوه در اهالی این کشور، باعث شده تا قهوه باقیمت بالایی در بازار فروخته شود و کشاورزان قهوه پورتوریکو توانایی رقابت در بازار جهانی را از دست بدهند. از دیگر عوامل عدم رغبت خریداران جهانی به قهوه پورتوریکو، سودجویی‌های تنها شرکت بزرگ قهوه پورتوریکوست که سهم عمده صنعت قهوه این کشور را تحت کنترل خود دارد و بسیاری از کارشناسان قهوه بر این باورند که این شرکت، قهوه‌های نامرغوب و ارزان کشور‌های همسایه را به نام قهوه پورتوریکو و باقیمت بسیار بالاتر به مشتریان عرضه می‌کند.

گرچه در سال‌های اخیر بخش محدودی از کشاورزان در مزرعه‌های کوچک خود مشغول کشت قهوه‌های اسپشیالیتی باکیفیت بالا هستند و قهوه تولیدی خود را در مقیاس کم در بازارهای جهانی می‌فروشند، اما اکثر کشاورزان ترجیح می‌دهند قهوه خود را به همین شرکت بزرگ بفروشند تا این‌که در بازارهای قهوه اسپشیالیتی دنیا سرگردان شوند.

از سال ۱۹۸۰ کنسرسیومی از کشاورزان قهوه پورتوریکو، به رهبری جیم فرچونو (Jaime Fortuno) که دانش‌آموخته‌‌ی بازاریابی در دانشگاه هاروارد است،

در تلاش‌اند تا قهوه پورتوریکو را به‌عنوان قهوه اسپشیالیتی و مرغوب احیا کنند

و آن را به دوران اوج خود بازگردانند؛ قهوه‌ای که زمانی «قهوه پادشاهان و پاپ‌ها» لقب گرفته بود.

برای خرید قهوه یورگاچف (قهوه یرگاچف) گرید یک yirgacheffe coffee g1 بر روی تصویر زیر کلیک کنید

تاریخچه قهوه

قهوه در سال ۱۷۳۶ راه خود را به پورتوریکو باز کرد. گفته می‌شود دانه‌های گونه عربیکا را اولین بار مهاجرینی از کورسیکا (از مستعمرات فرانسه در دریای مدیترانه و در غرب ایتالیا) به پورتوریکو آوردند.

صنعت نیشکر در پورتوریکو در آن زمان در انحصار استعمارگران اسپانیایی بود

و درنتیجه این مهاجران در ارتفاعات جزیره مستقر شدند تا بتوانند با کشت قهوه زندگی خود را سامان دهند.

به دلیل موقعیت جغرافیایی ایده‌آل، بارش‌های مستمر و خاک حاصلخیز پورتوریکو، کشت قهوه به‌سرعت رشد کرد؛

به‌طوری‌که بعد از چند دهه قهوه بعد از نیشکر و تنباکو سومین محصول زراعی این کشور بود.

برای خرید قهوه کلمبیا نارینو colombia narino coffee بر روی تصویر زیر کلیک کنید

طعم قهوه

قهوه یائوکو سلکتو پورتوریکو در ارتفاعات بالای ۱۰۰۰ متر از سطح دریا در رشته‌کوه‌های جنوب غربی جزیره از گونه‌ی ستایش‌شده بوربون و گونه بومی قدیمی این جزیره که گونه پورتو‌ریکو نام دارد، می‌روید.

این قهوه در مرغوب‌ترین حالتش، بهترین نمونه‌ از قهوه کارائیب است: نرم اما قدرتمند با اشاراتی از شیرینی معطر میوه‌ای.

قهوه‌های مناطق دیگر پورتو‌ریکو نظیر قهوه منطقه آلتوگرانده و سیالس اغلب کیفیتی متوسط دارند و بیشتر به مصرف داخلی می‌رسند و به‌ندرت در بازارهای قهوه اسپشیالیتی آمریکا یافت می‌شوند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سبد خرید
برای دیدن محصولات که دنبال آن هستید تایپ کنید.

ورود

هنوز حساب کاربری ندارید؟