ارتباط با کارشناس فروش

وبلاگ

خانه » مقاله » قهوه ووش ووش اتیوپی چیست؟

قهوه ووش ووش اتیوپی چیست؟

قهوه ووش ووش

قهوه ووش ووش (Wush Wush coffee) نوعی دیگر از انواع قهوه اتیوپی گونه‌ای کم بازده و کمیاب است که طی چند سال گذشته در قهوه‌های خاص محبوب شده است و در اصل در اتیوپی یافت می‌شود. در مقایسه با گیشا و سایر ارقام کمیاب معروف، قهوه ووش ووش دارای یک مشخصات منحصربه‌فرد است که می‌تواند حتی باریستاهای باتجربه را بی‌حس و متعجب کند؛ اما چرا این قهوه بسیار محبوب است؟

برای پاسخ دادن به این سؤال با النا لوکتوا از Ally Coffee، پاتریک Seeney از New Order Coffee و Jon Allen از آزمایشگاه قهوه Onyx صحبت کردم. آن‌ها در مورد تاریخچه و مشخصات حسی یکی از جذاب‌ترین انواع در بخش قهوه به من گفتند که در ادامه با هم می‌خوانیم:

منشأ قهوه ووش ووش

بسیاری از ارقام برجسته وراثت از مناطق رشد قهوه اتیوپی به دلیل مکانی که برای اولین بار در آن یافت می‌شوند نامگذاری شده‌اند و قهوه ووش ووش نیز از این قاعده مستثنا نیست.

ووش ووش (فضای خالی) منطقه کوچکی در جنوب غربی اتیوپی است که فاصله زیادی با مناطق مشهور در حال رشد جیما و سیدامو ندارد. ووش ووش به خاطر ارتفاعات حاصلخیز خود، جایی که چای‌های غنی و پر جنب‌وجوش در آن رشد می‌کنند، با خواص حسی مانند قهوه ووش ووش مشهور است. قهوه ووش ووش با پیروی از مسیر گیشا، یکی دیگر از انواع معروف قهوه که از اتیوپی آغاز می‌شود و حدود 30 سال پیش وارد آمریکای جنوبی شد.

قهوه ووش ووش در کلمبیا

امروزه این قهوه را می‌توان در کلمبیا یافت، جایی که ارتفاع و شرایط رشد بارور از پروفیل‌های میوه‌دار، ظریف و گلدار پشتیبانی می‌کند که مصرف‌کنندگان از این گونه‌های نادرتر و پرطرفدار انتظار دارند.

النا لوکتوا یک خریدار قهوه سبز برای کلمبیا و اکوادور در Ally Coffee می‌گوید:

«من داستان‌هایی از تولیدکنندگان شنیدم که بذرهای Cenicafe (یک موسسه تحقیقاتی قهوه کلمبیایی)، ووش ووش را مستقیماً از اتیوپی برای اهداف تحقیقاتی می‌آوردند و در مزارع پیشگام تولید Wush Wush در کلمبیا می‌کاشتند.»

برای خرید قهوه کلمبیا نارینو colombia narino coffee بر روی لینک کلیک کنید

النا اضافه می‌کند که بسته به آب‌وهوا، تغذیه و منشأ دانه، انواع مختلف می‌تواند سازگار شود و از راه‌های قابل‌توجهی تغییر کند. ریخت‌شناسی درخت آن به‌طور قابل‌توجهی متفاوت است، به این معنی که برای کاشت مجدد، انتخاب درخت بالغ لازم است.

وی می‌گوید: قهوه ووش ووش بیش از 20 ژنوتیپ دارد و بند ناف ژنوم مستعد جهش نیست. جهش می‌تواند به تمام عوامل و شرایط پرورش بذر بستگی داشته باشد؛ تغذیه، بیماری‌ها و غیره. «حقیقت این است که مانند همه گونه‌های دیگر که از بذرهای گواهی‌شده تولید نشده‌اند، هر چیزی می‌تواند ساختار مورفولوژیکی و ژنتیکی خود را از طریق نژادهای محلی از طریق جهش طبیعی به دست آورد.»

 پروفایل جام قهوه ووش ووش

النا در مورد تجربه چشایی خود با قهوه ووش ووش توضیح می‌دهد: «من در طول 5 سال گذشته چندین بار از چهار مزرعه مختلف قهوه ووش ووش را در کلمبیا [چشیدم]. هرکدام شخصیت، شدت و عطروطعم خاص خود را دارند، با نت‌هایی مانند زغال‌اخته، وانیل، افرا و اسطوخودوس.»

«گاهی اوقات دارای یادداشت‌های ادویه‌دار یا گیاهی و همچنین [طعم‌دهنده] توت‌فرنگی نارس است. بی‌انصافی است اگر بگوییم که تمام قهوه ووش ووش ها در انواع مختلف خود طعم یکسانی دارند.»

برای خرید قهوه عربیکا اتیوپی لیمو (limu) بر روی لینک کلیک کنید

برشته کاری قهوه

لوبیای قهوه به‌عنوان مشخصات خاص عطروطعم، از نظر ظاهری نیز غیرمتعارف است. پاتریک هنگام پروفایل این قهوه برای اولین بار می‌گوید که رستری‌ها باید مراقبت این نوع قهوه باشند.

وی می‌گوید: «همه لوبیاها بسیار متفاوت و واقعاً ریز هستند، به این معنی كه جریان هوا آن‌ها را به داخل جمع كننده دانه‌ها می‌اندازد.» لوبیا با اندازه کوچکتر معمولاً غلیظ‌تر هستند، به این معنی که قندها در طی تفت بیشتر رشد می‌کنند.

درنهایت، این به معنی پروفایل‌های طعم شیرین و پیچیده‌تر در فنجان است. روش‌های تجربی نیز در انواع مختلفی مانند قهوه ووش ووش معمول است، زیرا تولیدکنندگان سعی می‌کنند خصوصیات میوه‌ای قهوه را بالاتر ببرند.

درحالی‌که این فرآیندها می‌توانند باعث ایجاد طعم‌های باکیفیت و منحصربه‌فرد شوند، اما تخمیر بیش‌ازحد می‌تواند قهوه‌های بیش‌ازحد اسیدی تولید کند که دارای طعم‌های فلزی هستند.

برای خرید قهوه اتیوپی یرگاچف G2 روی لینک کلیک کنید.

آینده قهوه ووش ووش در صنعت قهوه

طبق تجربه جون، انواع کمیاب و ناشناخته قهوه می‌توانند موردتوجه مشتریان قرار بگیرند. بااین‌حال، او می‌گوید قهوه ووش ووش از منحصربه‌فرد و شیرینی خاصی برخوردار است که مصرف‌کنندگان از آن لذت می‌برند.

بااین‌وجود، حتی اگر قهوه نمای حسی مطلوبی داشته باشد، اما در نظر گرفتن آنچه بازار به دنبال آن است مهم است.

بااین‌حال، درحالی‌که Geisha اکنون نیرویی برای حساب کردن در بخش جهانی قهوه است، قهوه ووش ووش هنوز راه بسیاری برای ظهور دارد. تولیدکنندگان، بازرگانان و رستری‌ها به‌طور یکسان هنوز در تلاش‌اند مشخصات و دید آن را در بخش قهوه بهبود دهند.

درنهایت، به لطف مشخصات طعم، انعطاف‌پذیری و مقاومت بسیار مطلوب، ممکن است طولی نکشد که این اتفاق بیفتد. بار دیگری که به کافی‌شاپ ویژه محلی خود مراجعه کردید، مراقب این قهوه بی‌نظیر باشید. این قهوه می‌تواند سهم بزرگی در دهه‌های آینده داشته باشد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سبد خرید
برای دیدن محصولات که دنبال آن هستید تایپ کنید.

ورود

هنوز حساب کاربری ندارید؟