ارتباط با کارشناس فروش

وبلاگ

خانه » مقاله » قهوه‌ی گیشا قهوه‌ای با عطروطعم حیرت‌انگیز

قهوه‌ی گیشا قهوه‌ای با عطروطعم حیرت‌انگیز

قهوه‌ی گیشا به داشتن عطروطعم حیرت‌انگیز خود مشهور است. این قهوه که برای نخستین بار در اتیوپی تولید و سپس به کاستاریکا رفت، به دلیل مقاومت بالا در برابر یکی از بیماری‌های شایع قهوه به نام «زنگ برگ» معروف است. در این مقاله به این‌گونه منحصربه‌فرد قهوه می‌پردازیم.

برخی از گونه‌های قهوه نسبت به اقلیم، ارتفاع، آفت‌ها و آسیب‌های متفاوت، مقاومت بیشتری از خود نشان می‌دهند که این مسئله سبب تفاوت طعم در بین گونه‌های مختلف می‌شود. قهوه گیشا گونه‌ای است که به دلیل مقاومت بی‌نظیرش در برابر بیماری قهوه به نام «زنگ برگ» معروف است.

برای خرید قهوه تک خاستگاه single-origin coffee بر روی تصویر زیر کلیک کنید

درختان گیشا بسیار بلند هستند و به دلیل برگ‌های بسیار زیبایی که دارند به‌راحتی قابل‌تشخیص هستند.

درخت قهوه‌ی گیشا درنهایت به پاناما رفت و پس از انجام آزمایش‌های فراوان گونه‌ی گیشا نسبت به بیماری زنگ برگ، به تولیدکنندگان قهوه این فرصت را داد که به کشف مشخصات عطروطعم قهوه بپردازند.

در سال ۲۰۰۴ آن‌ها به کشفی بزرگ دست زدند که باعث شد این‌گونه، به‌عنوان یک ‌گونه‌ی منحصربه‌فرد در همه‌جا شناخته شود. مشخصات طعمی آن ظریف و فلورال است که طعم برجسته‌ای از یاس و نارنج را نیز با خود به همراه دارد. جالب اینجاست که هیچ طعم ترشی و تلخی‌ای از آن دریافت نمی‌شود و همین ویژگی‌های منحصربه‌فرد آن باعث شد تا گونه‌ی گیشا طرفداران زیادی را در سراسر دنیا داشته باشد.

برای خرید قهوه جامائیکا jamaica coffee بر روی تصویر زیر کلیک کنید

به نظر می‌رسد پاناما همچنان بهترین مکان برای کشت و پرورش قهوه گیشا است، اما کاستاریکا، کلمبیا و حتی اتیوپی نیز در تلاش برای تولید و تکثیر این نوع قهوه هستند تا به موفقیت پاناما دست یابند.

قهوه‌ی گیشا

یکی از گران‌ترین قهوه‌های دنیا

عوامل زیادی بر قیمت قهوه تأثیرگذار است که تغییرات اقلیمی و بیماری‌های مربوط به قهوه دو فاکتور مهم در این امر به شمار می‌رود؛ اما به نظر ما مهم‌ترین فاکتور چیزی دیگر است و آن چیزی نیست جز تقاضای بازار. هرچه تقاضای محصولی بیشتر شود، بالطبع قیمت آن نیز افزایش می‌یابد و با توجه به محبوبیت و افزایش میزان تقاضا برای قهوه‌ی گیشا، طبیعی است که قیمت آن نیز بسیار بالا باشد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سبد خرید
برای دیدن محصولات که دنبال آن هستید تایپ کنید.

ورود

هنوز حساب کاربری ندارید؟