ارتباط با کارشناس فروش

وبلاگ

خانه » مقاله » فرهنگ قهوه نوشی در هلند و قهوه اشتباهی

فرهنگ قهوه نوشی در هلند و قهوه اشتباهی

قهوه موریس – فرهنگ قهوه نوشی در هلند از قدمت بالایی برخوردار است و سال‌ها قهوه مصرفی خود را در سرزمین‌هایی که زیر سلطه‌اش بودند همچون اندونزی، کشت می‌کردند. در هلند این فرهنگ قهوه نوشی جایگاه ویژه‌ای در زندگی روزمره مردم دارد و در سنت پذیرایی از میهمان از قهوه استفاده می‌شود، عملی که در ایران به‌وسیله پذیرایی با چای می‌شود.

یکی از ویژگی‌های فرهنگ قهوه نوشی در هلند به تراکم کافه‌ها در پایتخت این کشور برمی‌گردد به‌گونه‌ای که در هر نقطه‌ای از شهر آمستردام قرار داشته باشید تا نزدیک‌ترین محل سرو قهوه ده تا بیست قدم فاصله ‌دارید.

در هلند کوفی یا همان قهوه فیلتری یا قهوه دمی قدمتی تاریخی دارد. امروزه چه در کافه‌ها چه در مکان‌های عمومی مانند اداره‌ها و ایستگاه‌های قطار می‌توانید به‌راحتی یک فنجان قهوه دمی تهیه کنید.

نکته جالبی که در خصوص قهوه نوشی در هلند قابل‌توجه است این نکته است که در هلند قدیم، مردم قهوه را سیاه و بدون هیچ افزودنی می‌نوشیدند، یا حداکثر کمی شکر به آن اضافه می‌کردند؛ اما با پیدا شدن نوشیدنی‌هایی همچون اسپرسو، لاته و کاپوچینو و فراگیر شدن آن در کل اروپا، در این کشور اتفاقی جالب افتاد؛ عامه مردم چون به نوشیدن قهوه به روش قدیمی عادت داشتند و سبک زندگی خود را درست‌ترین می‌پنداشتند،

گمان کردند این روش‌های جدید غلط و اشتباه است. از طرف دیگر ازآنجاکه ترکیب شیر با قهوه به شکل معجزه‌آسایی آن را دلپذیر می‌کند، به‌ناچار این نوشیدنی‌های جدید را به عادات روزمره‌شان راه دادند؛ ولی همچنان بر این باور بودند که این نوشیدنی‌ها «اشتباه» اند؛ به همین دلیل تا به امروز شیر قهوه یا همان لاته ایتالیایی یا اوله فرانسوی را در هلند «قهوه اشتباه» (koffie verkeerd) می‌خوانند و در منوی کافه‌ها هم به همین نام نوشته می‌شود. تنها تفاوت عمده آن با لاته، نسبت شیر به قهوه است؛ با این توضیح هر کافه دستورالعمل خاص خودش را دارد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سبد خرید
برای دیدن محصولات که دنبال آن هستید تایپ کنید.

ورود

هنوز حساب کاربری ندارید؟