ارتباط با کارشناس فروش

وبلاگ

خانه » مقاله » طعم‌های قهوه در کشورهای تولیدکننده قهوه

طعم‌های قهوه در کشورهای تولیدکننده قهوه

قهوه موریس – ازآنجایی‌که کشورهای تولیدکننده قهوه امروز به عدد ۵۰ رسیده است، امکان توصیف همه‌ی آن کشورها و قهوه‌هایی که در آن‌ها رشد می‌کنند، در این یادداشت نیست، پس مروری داریم بر برجسته‌ترین کشورهای تولیدکننده قهوه.

کشورهای تولیدکننده قهوه در آفریقا

زمانی که به دنبال خرید قهوه‌ای از قاره‌ی آفریقا هستم، درواقع خواهان اسیدیتی و طعم‌های میوه‌ای آن قهوه برایمان از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است. به‌طور مثال، از قهوه‌ی اتیوپی انتظار بادی‌ای شبیه به چای، عطر بلوبری و طعمی میوه‌ای و با اسیدیتی بالا را دارم. از سوی دیگر در قهوه‌ی کنیا نیز به دنبال طعم گریپ‌فروت و اسیدیتی تمیز (بیشتر شبیه به شراب تا سوپ گوجه‌فرنگی) می‌گردم.
دیگر خاستگاه‌های قابل‌توجه آفریقا کشورهای روآندا و بروندی هستند. کشورهایی که قهوه‌شان به شیرینی و بادی بالا معروف است.

کشورهای تولیدکننده قهوه در آمریکا

قهوه‌های آمریکای مرکزی بیشتر قهوه‌هایی تولید می‌کنند مطابق با ذائقه آمریکایی‌ها. قهوه‌های این ناحیه بیشتر به تعادل در طعم معروف هستند، درواقع همه‌ی عناصر دست‌به‌دست هم می‌دهند تا قهوه‌ای فوق‌العاده را تولید کنند و آنچه شما انتظارش را خواهید داشت، بادی خوب، اسیدیتی خوب و طعم ملایمی از میوه‌هاست.

حال اگر کمی به جنوب متمایل شویم و به کشوری مانند کلمبیا که تولیدکننده‌ی یکی از مشهورترین قهوه‌های جهان است، سری بزنیم به قهوه‌ای باز هم متعادل می‌رسیم که به شیرینی و آرومای خوب معروف است.

با حرکت به سمت شمال به بزرگ‌ترین کشور تولیدکننده‌ی قهوه یعنی برزیل خواهیم رسید که مسئولیت تولید یک‌سوم قهوه‌ی جهان را دارا است و زمانی که داریم از طعم‌های این نوع قهوه حرف می‌زنیم در حقیقت از طعم‌های آجیلی، کره‌ای و شکلاتی حرف می‌زنیم. این قهوه بادی سنگینی نیز دارد. ریچارد به ما می‌گوید که برزیل شهرت بسیار زیاد و خوبی درزمینه‌ی تولید قهوه دارد اما این دلیلی بر بهتر بودن قهوه‌ی این کشور از کشورهای دیگر نیست. در حقیقت شهرت زیاد آن مدیون آغازکنندگی راه تولید قهوه‌ای تمیز و روشن، با طعم میوه و میزان خوبی از اسیدی بودن است.

کشورهای تولیدکننده قهوه در آسیا

قاره‌ای پهناور که از تنوع خوبی درزمینه کشت قهوه برخوردار است. معروف‌ترین کشور آن اندونزی است که مشخصه‌ی طعمی قهوه‌های آن خاکی و دودی بودن است. در این نوع قهوه طعم‌های میوه‌ای را نیز می‌توانید بیابید. کشور معروف بعدی که دومین تولیدکننده‌ی بزرگ قهوه نیز به‌حساب می‌آید ویتنام است که عمدتاً به تولید روبوستا می‌پردازد که قهوه‌ای تلخ و دارای عطر کم است.

در این قاره کشورهایی نیز وجود دارند که پتانسیل بالایی برای تولید دارند اما کمتر شناخته‌شده‌اند. به‌عنوان‌مثال میانمار اخیراً با تولید قهوه‌ای تمیز و باکیفیت بالا همگان را تحت تأثیر خود قرار داده است. گینه‌نو نیز می‌تواند قهوه‌ای شیرین و میوه‌ای تولید کند، اما مسئله موجود درباره‌ی این‌گونه کشورها، چالش‌های زیربنایی موجود در آن‌هاست.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سبد خرید
برای دیدن محصولات که دنبال آن هستید تایپ کنید.

ورود

هنوز حساب کاربری ندارید؟