ارتباط با کارشناس فروش

وبلاگ

خانه » مقاله » خواص قهوه برای زنان

خواص قهوه برای زنان

خواص قهوه برای زنان

قهوه فارغ از لذتی که در نوشیدن آن است خاصیت و فواید بسیاری نیز دارد. قبل از هر چیز نگاهی کنیم به بخشی از این خواص. کاهش ابتلا به بیماری های کبدی.کاهش ابتلا به سرطان.کمک به لاغری و کاهش استرس .بالا بردن سطح انرژی در بدن.خواص قهوه برای زنان بر اساس یافته های دانشگاهی کم نیست. یکی از این خواص کاهش ابتلا به سکته قلبی و افزایش طول عمر در زنانی است که به صورت مداوم و روزانه قهوه می نوشند. در ادامه می خواهیم فواید قهوه برای زنان و نقش آن در رژیم غذایی و سلامتی زنان بررسی کنیم. اول اینکه باید بدانیم قهوه یک سری تاثیرات کلی بر تمام افراد دارد یعنی به جنسیت و یا سن ربطی ندارد: مانند بالا بردن متابولیسم بدن، افزایش انرژی، کاهش احتمال آلزایمر و … مصرف قهوه در زنان و سیستم فیزیولوژیک اختصاصی آنها بسیار مورد مطالعه قرار گرفته است و نتایج جالبی از این مطالعات بدست آمده.

برای خرید انواع قهوه از سایت فروشگاهی قهوه موریس اقدام نمایید.

خواص قهوه تلخ برای لاغری زنان

تناسب اندام این روزها به یکی از دغدغه های اصلی زنان تبدیل شده است و رژیم های لاغری فراوانی نیز برای این کار وجود دارد که نوشیدن قهوه یکی از بخش های کلیدی این رژیم ها در کنار ورزش است.

با این حال نوشیدن قهوه به صورت دم شده و یا مصرف قهوه سبز لاغری که به صورت آسیاب شده است، از محبوبیت بالایی در میان زنان برای لاغری برخوردار است؛ اما مصرف بی رویه و بدون برنامه ریزی و شناخت می تواند از تأثیرات آن کم کند و یا در برخی از موارد مضر نیز باشد.

همچنین از نظر علمی تاثیر قهوه تلخ بر عملکرد قلب ثابت شده.کافئین موجود در قهوه تلخ به گشادی رگها کمک می کند.البته این مسئله ممکن است باعث التهاب سینه بعد از مصرف قهوه نیز بشود.همچنین کافئین موجود در قهوه احتمال ابتلا به سرطات دهانه رحم (سرطان اندومتر) را به میزان قابل توجهی کاهش میدهد.

مواد غذایی موجود در قهوه شامل منگنز و پتاسیم منیزیم  فسفر ویتامین B2 (ریبوفلاوین) ویتامین B5: (پانتوتنیک اسید)ویتامین B1 (تیامین) ویتامین B3 (نیاسین)و ویتامین B9 (فولات)

تاثیر مصرف قهوه بر لاغری و تناسب اندام

نوشیدن قهوه به دلیل خاصیت چربی سوزی و کالری کم آن در کنار ورزش تأثیرات خوبی بر روی روند لاغری در بانوان دارد.

پژوهش های انجام شده بر روی مصرف قهوه و ارتباط آن با لاغری نشان می دهد بانوانی که روزانه یک فنجان قهوه مصرف می کنند حتی اگر رژیم غذایی خود را عوض نکنند و در عادات روزانه خود ورزش هم نکنند سالانه حدود 4 کیلوگرم از افرادی که قهوه مصرف نمی کنند بیشتر لاغر می شوند ، مصرف روزانه یک فنجان قهوه در صبح باعث افزایش مصرف حدود 80 کالری بیشتر در روز می شود ، قهوه به خاطر تاثیر بر سیستم مغزی باعث ایجاد سیری کاذب و در نتیجه کم شدن میزان کالری مصرفی می شود ، این اثر در کنار بالا رفتن سوخت و ساز و پیشی گرفتن میزان کالری مصرفی از میزان کالری دریافتی و به زبان ساده تر سبب لاغری می شود.

خواص قهوه برای زنان باردار

سلامتی مادر و فرزند در دوره بارداری یکی از کلیدی ترین نکاتی است که باید به آن توجه کرد و به آن اهمیت داد.

طریقه ی مصرف قهوه برای زنان باردار

به طور متوسط یک فنجان نرمال قهوه دمی در حدود 140 تا 240 میلی گرم کافئین دارد و مصرف روزانه دو فنجان قهوه هیچ عارضه ای برای زنان باردار ندارد و مصرف آن مجاز است. به این نکته توجه کنید که چای و شکلات نیز حاوی مقداری کافئین هستند باید تعادل را در مصرف این نوشیدنی ها رعایت کرد.

بر اساس توصیه های سازمان بهداشت کانادا زنان باردار روزانه نباید بیشتر از 300 میلی گرم کافئین مصرف کنند؛ اما این 300 میلی گرم حدوداً چه مقدار قهوه است؟ بیشتر کافئین در قهوه های دم شده به روش قطره ای و بعد از آن قهوه های دمی وجود دارد.

قهوه مناسب برای زنان باردار چیست؟

در این میان نوع قهوه نیز در خصوص میزان کافئین اهمیت دارد. قهوه های عربیکا از میزان کافئین کمتری نسبت به گونه های روبوستا برخوردارند.

برای ثبت سفارش آنلاین و خرید قهوه عربیکا اصل روی لینک کلیک کنید.

مصرف قهوه برای زنان شیرده

بسیاری سوال کرده بودند که قهوه برای زنان شیرده ضرر دارد؟ در پاسخ باید بگوییم که ضرری ندارد اما میزان مصرف قهوه برای مادران شیرده باید کمتر شود و حتما از قهوه های عربیکای کم کافئین استفاده شود. مصرف 100 میلیگرم قهوه (معادل 1 فنجان) در روز به سلامت مادر و نوزاد صدمه ای وارد نمی کند.

تاثیر مصرف قهوه بر سیستم جنسی زنان

در مورد مصرف قهوه در زنان و ارتباط آن با چرخه جنسی زنان باورهای غلطی وجود دارد. برای مثال گفته می شود مصرف قهوه باعث سقط جنین می شود یا مصرف قهوه باعث نازایی در زنان می شود ، اما پژوهشهایی که انجام شده این باورها را رد می کند. همچینین قهوه بر قوای جنسی و افزایش باروری در مردان نیز تاثیرات مثبتی دارد. برای اطلاعات بیشتر در این زمینه مقاله ی فواید قهوه برای مردان را مطالعه کنید.

تاثير قهوه بر زايمان زودرس

در یک مطالعه بر روی زنان باردار دانشمندان به این نتیجه رسیدند که مصرف متعادل کافئین نه تنها باعث سقط جنین در زنان باردار نمی شود بلکه بخاطر مواد آنتی اکسیدان قهوه برای سالمت مادر و جنین بسیار موثر است و از ابتلای مادران به دیابت بارداری جلوگیری می کند ، میزان مجاز مصرف کافئین در زنان باردار عددی در حدود 200 میلی گرم معادل 2 فنجان قهوه فیلتر شده است. همچنین مصرف به اندازه قهوه در زمان بارداری تا 40 درصد از زایمان زودرس جلوگیری می کند.

تاثیر قهوه بر سرطان تخمدان

در میان خواص بیشمار قهوه برای زنان کاهش خطر ابتلا به سرطان تخمدان پس از زایمان یکی از مهمترین خواص قهوه برای برای زنان به شمار می رود. این بیماری عوارض شدیدی را به همراه دارد.

تخمین زده شده در سال حدود 298 هزار نفر به سرطان تخمدان مبتلا می شوند که باعث شده پس از سرطان سینه دومین سرطان شایع در بین زنان باشد. تحقیقات به عمل آمده در رابطه با تاثیر مصرف قهوه با سرطان تخمدان در زنان نشان می دهد کافئین موجود در قهوه باعث می شود تا میزان قابل توجهی خطر ابتلا به سرطان تخمدان در زنان کمتر شود.

پیشگیری از سرطان تخمدان

همچنین مشخص شده مصرف قهوه در زنانی که قرصهای ضد بارداری و داروهای هورمونی بعد از یائسگی مصرف نمی کنند نسبت به زنانی که از این دسته از داروها استفاده نمی کنند بیشتر است.

در این تحقیق تاکید شده که مصرف قهوه های بدون کافئین (دی کف) به هیچ عنوان تاثیری در کاهش میزان ابتال به سرطان تخمدان ندارد که این امر نشاندهنده آن است که عامل اصلی پیشگیری از سرطان تخمدان کافئین موجود در قهوه است نه آنتی اکسیدانهای آن!

تاثیر مصرف قهوه بر سرطان رحم

سرطان رحم یکی از شایعترین بیماریهای زنان است که عموما در سنین بالای 50 سال و بعد از یائسگی مشاهده می شود در بررسی های انجام شده توسط دانشمندان ژاپنی تاثیر مصرف قهوه و ارتباط کافئین با سرطان رحم بررسی شد و نتایج جالبی بدست آمد.

طبق این پژوهش قهوه ارتباط مستقیم با هورمونهای جنسی زنان دارد و مستقیما برروی یائسگی و علایم ناخوشایند آن تاثیر می گذارد همچنین دانشمندانم بر این باورند که مصرف 2 تا 3 فنجان قهوه در روز باعث می شود تا ریسک ابتال به سرطان رحم در زنان به میزان 50 درصد کاهش پیدا کند.

تاثیر مصرف قهوه بر سلامت کبد

مصرف منظم و متعادل قهوه باعث سالمت کبد می شود. بیماریهای کبدی یکی از شایعترین بیماریها در زنان هستند از جمله کبد چرب ، هپاتیت و سیروز کبدی از این جمله بیماریها هستند که مراحل درمان آنها بسیار سخت و هزینه بر است.

مصرف قهوه می تواند ریسک ابتال به بیماریهای کبدی را بین 40 تا 80 درصد کاهش دهد . مصرف منظم قهوه از ابتلا به کبد چرب پیشگیری کرده و در روند بهبودی کبد چرب بسیار موثر است.

تاثیر قهوه بر سکته مغزی در زنان

بر مبنای مطالعات انجام شده بر روی 83 هزار نفر از زنان دانشمندان به این نتیجه رسیدند زنانی که بین 5 تا 7 فنجان قهوه در طی هفته مصرف می کنند تا 12 درصد خطر ابتلایشان به سکته مغزی کاهش می یابد ، این مطالعه نشان داد که مصرف روزانه 2 تا 3 فنجان قهوه تا 20 درصد از سکته های مغزی در زنان پیشگیری می کند.

در این مطالعه دانشمندان به این نتیجه رسیدند که تاثیر مثبت قهوه بخاطر کافئین قهوه نیست چرا که در افرادی که به جای قهوه از چای و شکالت استفاده کرده اند این اثر دیده نمی شود و در نتیجه این کاهش بخاطر مواد مغذی و آنتی اکسیدانهای زیاد موجود در قهوه است .

تاثیر قهوه در زنان مبتلا به دیبابت

ابتلا به دیابت نوع 2 در میان زنان بسیار رایج است. یکی از خواص نوشیدن قهوه کاهش خطر ابتلا به دیابت نوع 2 است و مطالعات انجام شده نشان می دهد که زنانی که روزانه بیش از 2 تا 4 فنجان قهوه می نوشند خطر ابتلا به دیابت نوع 2 در آنان کمتر است.

بررسی ها نشان داده که مصرف قهوه شانس ابتلا به دیابت نوع 2 را تا حدود 50 درصد کاهش می دهد ، این به معنی کمک کردن قهوه بر سلامت پانکراس در زنان است.

تاثیرات قهوه بر آلزایمر

کاهش خطر ابتلا به بیماری آلزایمر یا فراموشی نیز یکی دیگر از خواص نوشیدن قهوه است. آلزایمر یا زوال حافظه یکی از شایعترین بیماریهایی است که با بالا رفتن سن در زنان پیر بروز می کند ، تحقیقات نشان می دهد که افرادی که قهوه مصرف می کنند تا حدود60 درصد کمتر در میانسالی به بیماری آلزایمر مبتلا می شوند.

جلوگیری از سرطان روده

مصرف منظم قهوه از بروز سرطان روده در زنان را به میزان 30 تا 50 درصد جلوگیری می کند، به یاد داشته باشید که سرطان روده سومین سرطان شایع دنیاست و درمان آن بسیار سخت است.

خواص قهوه اسپرسو برای زنان

قهوه اسپرسو به دلیل کالری بسیار کم آن و مواد مغذی که در قهوه وجود دارد و همچین به دلیل دارا بودن مقدار قابل توجهی آنتی اکسیدان و خاصیت عفونت زدایی از بدن از جایگاه ویژه ای برخوردار است.

مضرات قهوه برای زنان

در کنار تمام خواص و فوایدی که قهوه برای بدن انسان به ویژه زنان دارد، مصرف بیش از حد آن نیز مفید نیست و برای برخی افراد مضر است. همچینین در مصرف صحیح قهوه برای زنان شیرده و باردار باید توجه بسیاری شود.

قهوه برای چه کسانی مضر است

نوشیدن قهوه موجب افزایش فشار خون و ضربان قلب می شود و میزان این افزایش آنقدر کم است که در افراد سالم هیچ تأثیری ندارد؛ اما برای افرادی که دارای سابقه تپش قلب و فشار خون بالا هستند نوشیدن بیش از حد مجاز قهوه توصیه نمی شود.

قهوه نوشیدنی است که میزان ادرار را افزایش می دهد و به این وسیله کلسیم همراه با ادرار دفع می شود. کمبود کلسیم به مرور زمان موجب پوکی استخوان می شود که می توان آن را با نوشیدن شیر به همراه قهوه با نوشیدنی هایی همچون قهوه لاته یا کاپوچینو که دارای مقداری شیر هستند جبران کرد.

به واسطه افزایش ادرار به واسطه مصرف قهوه، آب بدن کم می شود و توصیه می شود که بعد از نوشیدن قهوه یک لیوان آب برای جبران کمبود آب میل شود.

مصرف بیش از حد و در ساعات نامناسب موجب اختلال در خواب می شود و عدم توجه به این نکته می تواند در دراز مدت موجب کم خوابی و خواب نامطلوب شود. سعی کنید که 4 تا 6 ساعت قبل از خواب قهوه ننوشید.

سوالات متداول

آیا قهوه برای زنان باردار مضر است؟

میزان مصرف قهوه برای زنان حامله باید به صورت اصولی باشد و حتی نوع قهوه ای که مصرف می شود باید از نوع عربیکا باشد که کافئین کمتری دارد. در ابتدای همین مقاله تمامی نکات مهم در این زمینه به صورت کامل توضیح داده شده است.

آیا قهوه بر فعالیت و چرخه جنسی زنان تاثیر می گذارد؟

بسیاری باورهای غلط در تاثیرات قهوه بر چرخه جنسی زنان وجود دارد که گفته می شود مصرف قهوه باعث سقط جنین می شود یا مصرف قهوه باعث نازایی در زنان می شود ، اما پژوهشهایی که انجام شده این باورها را رد می کند.

تاثیر قهوه بر سرطان تخمدان و رحم در زنان چیست؟

با استفاده از مصرف کافئین موجود در قهوه میتوان از اکثر سرطان های شایع در زنان مانند: سرطان تخمدان، سرطان سینه و سرطان رحم به طور قابل توجهی پیشگیری کرد.

2 دیدگاه در “خواص قهوه برای زنان

  1. امیر گفت:

    عالی بود لطفا بیشتر از این نوع مقاله بذارید سپاس

    1. behnam گفت:

      سلام دوست عزیز
      ممنون از نظرتون. هر روز یک مقاله مهم و کاربردی در زمینه قهوه در وب سایت منتشر میشه. ما رو دنبال کنید…

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سبد خرید
برای دیدن محصولات که دنبال آن هستید تایپ کنید.

ورود

هنوز حساب کاربری ندارید؟