ارتباط با کارشناس فروش

وبلاگ

خانه » مقاله » ترکیب‌های شیمیایی قهوه در هنگام رُست

ترکیب‌های شیمیایی قهوه در هنگام رُست

نوشیدنی قهوه و رُست

در خصوص پیچیدگی نوشیدنی قهوه بسیار شنیده‌اید، اما این پیچیدگی چیست و به چه ویژگی‌ای در قهوه اشاره دارد، یکی از مباحثی است که بسیار در مورد آن صحبت شده است و اختلاف‌نظر در خصوص آن وجود دارد. یکی از عوامل کلیدی و اصلی در پیچیدگی قهوه ترکیب‌های شیمایی قهوه ساختار و فعل‌وانفعالات شیمیایی است که در هنگام رُست یا بو دادن قهوه و آسیاب کردن قهوه به وجود می‌آید. در این مقاله به چگونگی و عوامل این ترکیب‌های شیمیایی در هنگام رُست قهوه صحبت می‌کنیم.

برای خرید قهوه ترکیبی blending coffee بر روی تصویر زیر کلیک کنید

ترکیب‌های شیمیایی قهوه زمانی که دانه‌های قهوه با گرمای رُست و برشته کردن قهوه تماس پیدا می‌کنند اسیدهای آمینه و قندها با هم ترکیب می‌شوند و واکنش‌هایی را آغاز می‌کنند که در نهایت بو، طعم و رنگ نوشیدنی قهوه را ایجاد می‌کنند. به این فرآیند واکنش میلارد گفته می‌شود و تقریباً در جریان پخت‌وپز تمام مواد غذایی یافت می‌شود. دانه قهوه در درجه اول  نه تنها از پلی ساکاریدها یا قندها تشکیل‌شده بلکه حاوی پروتئین، لیپیدها و مواد معدنی نیز هست. این قندها، پروتئین‌ها، لیپیدها و مواد معدنی بلوک‌های ساختاری برای فرآیند بو دادن هستند.

واکنش میلارد

وظیفه واکنش میلارد تبدیل چندین ترکیب در دانه قهوه به صدها و حتی هزاران ترکیب معطر است که طعم‌های بی‌نظیر قهوه را تشکیل می‌دهند. این ترکیب‌های شامل اسیدهای آلی (اسیدهای مرکبات، استیک و اسیدهای مالیک) است که به قهوه دم‌آوری شده درخشش لازم را می‌دهند. ترکیب‌های دیگر مانند آلدئیدها، فوران‌ها و پیرازین‌ها طیف‌های مختلف طعم‌دهنده‌هایی مانند شیرین، خاکی، کارامل و تافی را به قهوه می‌دهند.

ترکیب‌های ایجاد شده در هنگام رُست

برخی از ترکیب‌های ایجاد شده در هنگام بو دادن و برشته کردن چیزی بیشتر از عطر ایجاد می‌کنند. انواع مختلفی از آنتی‌اکسیدان‌ها و ویتامین‌ها از طریق فرآیند بو دادن و رُست دانه قهوه به وجود می‌آیند، از جمله ویتامین‌های B2 (ریبوفلاوین) B3 (نیاسین) و B5 (اسید پانتوتنیک). ویتامین‌های گروه B، درحالی‌که همه آن‌ها برای سلامت بدن بی‌نظیر هستند به متابولیسم سلولی نیز کمک می‌کنند. آنتی‌اکسیدان‌های ایجاد شده در هنگام بو دادن و برشته کردن دانه قهوه هم شامل اسید کافئین و ملانوئیدین‌ها هستند. اسید کافئین هنگامی ایجاد می‌شود که اسیدهای کلروژنیک (CGA) درون دانه سبز قهوه تحت حرارت بو دادن و برشته کردن شکسته شوند.

ملانوئیدها در درجه اول مسئول رنگ «قهوه‌ای» در قهوه بوداده هستند، اما اخیراً مشخص‌شده است که دارای خواص قدرتمند آنتی‌اکسیدانی، ضدالتهابی و ضد میکروبی نیز هستند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سبد خرید
برای دیدن محصولات که دنبال آن هستید تایپ کنید.

ورود

هنوز حساب کاربری ندارید؟