ارتباط با کارشناس فروش

وبلاگ

خانه » مقاله » تاریخچه و فرهنگ قهوه اتیوپی

تاریخچه و فرهنگ قهوه اتیوپی

وقتی بیشتر مردم درباره اتیوپی صحبت می‌کنند، بلافاصله به قهوه فکر می‌کنند. شاید شما هم شنیده باشید که اتیوپی محل تولد قهوه یا حداقل کشف آن بوده است. در این مقاله ما در مورد علف اتیوپی گله بز کلدی، مناطق قهوه اتیوپی و تمام طعم‌های فوق‌العاده آن‌ها و مراسم و فرهنگ قهوه اتیوپی – که هنوز هم بعد از صدها سال زنده مانده است – صحبت خواهیم کرد.

کالدی و بزهای او

فرهنگ قهوه اتیوپیاین فقط یک تنوع در داستان کالدی است: بیش از هزار سال پیش، کالدی، بزهایش را دید که به طرز عجیبی عمل می‌کنند. گفته می‌شد تقریباً روی پاهای عقب خود رقصیده‌اند.

پس از تحقیقات بیشتر، وی دید که آن‌ها در حال خوردن گیلاس قرمز برخی از بوته‌های وحشی هستند. جالب، من برخی از انواع توت‌ها را امتحان کردم و خیلی زود فهمیدم چرا بزهای او در حال رقصیدن هستند. او چندین توت جمع کرد، آن‌ها را نزد همسرش برد و او آن‌ها را دید و کلدی را برای دیدن راهبان به خانقاه فرستاد.

راهب آن‌ها را کار شیطان اعلام کرد. صومعه خیلی زود با رایحه قهوه بوداده پر شد و راهبان برای یافتن منبع از اتاق‌های خود بیرون آمدند. راهبان در تلاش برای تمیز کردن امرا، آن‌ها را خرد کردند و برای حفظ آن‌ها، آن‌ها را در یک پارچ بزرگ با آب داغ قرار دادند.

برای کسب اطلاعات بیشتر در زمینه انواع قهوه اتیوپی روی لینک مقابل کلیک کنید.

آن راهبان آن شب نوشیدنی داغ را نوشیدند و نذر کردند که هرروز آن را بنوشند و به نظر می‌رسید که یک درمان مناسب برای جلسات فداکاری در اواخر شب است.

افسانه‌های دیگری نیز وجود دارند که ادعا می‌کنند که انواع توت‌ها به‌صورت خام جویده می‌شوند. اگرچه خوب است که یک داستان ازنظر تاریخی دقیق باشد، واقعیت این است که همه داستان‌ها حاوی داستان‌های زیادی هستند که با کمی حقیقت پاشیده شده‌اند؛ اما چرا فرهنگ قهوه اتیوپی  و چنین داستان‌های عاشقانه را خراب می‌کنید؟

مناطق قهوه اتیوپی

امروزه مناطق بسیاری در اتیوپی وجود دارد که قهوه‌های چشایی بی‌نظیری را تولید می‌کنند. همه آن‌ها گونه‌های عربیکا هستند، دقیقاً مانند قهوه‌هایی که کالدی پیدا کرد. منطقه قهوه اتیوپی هارار به دلیل داشتن میوه، عطر زغال‌اخته و همچنین ادویه و شیرین‌بیان بسیار معروف شده است.

قهوه منطقه سیدامو اتیوپی (جایی که ما Yirgacheffes را دریافت می‌کنیم) نیز مشهور است. برخی از نمونه‌های قابل‌توجه عبارت‌اند از: سیدامو، Idido Misty Valley (IMV)، لکمتی و انواع یورگاچف.

 

مراسم و فرهنگ قهوه اتیوپی

فرهنگ قهوه اتیوپیمراسم و یا فرهنگ قهوه اتیوپی بخشی از زندگی اتیوپی است که مراسمی طولانی و زیبا است. برای مهمان‌نوازی و احترام، بازدیدکنندگان تقریباً همیشه برای شرکت در این مراسم، فارغ از ساعت، دعوت می‌شوند.

این مراسم معمولاً توسط یک زن جوان تنها و در لباس سنتی و رنگارنگ انجام می‌شود. ابتدا جبنا، (یک گلدان قهوه تیره شکل عجیب‌وغریب است) در یک بستر چمن قرار داده می‌شود. کباب کردن در یک تابه بالای یک اجاق چوب یا زغال چوب انجام می‌شود.

دانه‌های قهوه اتیوپی را در قابلمه می‌ریزند. پس‌ازاینکه بوداده شد، قهوه اتیوپی در یک گودال و ملات ریخته می‌شود. سپس با آب گرم به جبنا اضافه می‌شود و سپس چندین بار با صافی صاف می‌شود. برخی از قهوه‌ها بسیار سبک و برشته می‌شوند، برخی دیگر تیره‌تر هستند.

قهوه حاصل در فنجان‌های کوچک سرو می‌شود. بخش اعظم قهوه در اتیوپی با شکر سرو می‌شود، اما برخی از مناطق روستایی درواقع آن را با نمک سرو می‌کنند.

درهرصورت، شما شیر را در اینجا پیدا نمی‌کنید. همچنین ممکن است شما را به برخی از غذاهای موردعلاقه میان وعده‌های محلی که همراه با قهوه میل می‌شود، مهمان کنند. این مراسم درواقع فقط برای میهمانان یا مراسم خاص نیست. به‌طورکلی، روزانه 3 بار انجام می‌شود.

تهیه قهوه در این فرهنگ قهوه اتیوپی می‌تواند یک ساعت طول بکشد و نوشیدن آن نیز یک‌ساعتی به طول انجامد. چون نوشیدن سه فنجان قهوه در این مراسم رسم است و این چیزی نیست که در کافی‌شاپ‌های زنجیره‌ای رخ می‌دهد که وارد و سریع خارج می‌شوید.

برای خرید قهوه عربیکا اتیوپی لیمو (limu) بر روی لینک مقابل کلیک کنید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سبد خرید
برای دیدن محصولات که دنبال آن هستید تایپ کنید.

ورود

هنوز حساب کاربری ندارید؟