ارتباط با کارشناس فروش

وبلاگ

خانه » آموزش » بهترین زمان نوشیدن قهوه

بهترین زمان نوشیدن قهوه

قهوه موریس– رابطه مستقیم زمان نوشیدن قهوه و هورمون کورتیزول در بدن امری ثابت‌شده است و پژوهش‌های صورت گرفته بر این امر را تأیید می‌کنند. این هورمون افزون بر میزان استرس فرد بر هوشیاری بدن نیز تأثیر می‌گذارد.

یکی از مناسب‌ترین زمان‌های نوشیدن قهوه زمانی بین ساعات ۹:۳۰ تا ۱۱:۳۰ است، چراکه در این زمان میزان کورتیزول به کمترین میزان خود در بدن انسان می‌رسد و کافئین موجود در قهوه موجب افزایش انرژی و هوشیاری بدن می‌شود.

اگر در ساعاتی که میزان کورتیزول بدن بالاست، قهوه بنوشید، مقدار انرژی دریافت شده مازاد، هدر می‌رود. ازجمله زمان‌های نامناسب برای نوشیدن قهوه ساعاتی بین ۱۲ ظهر تا ۱ بعدازظهر و ۵:۳۰ تا ۶:۳۰ غروب است که میزان کورتیزول در بدن بسیار زیاد است؛ بنابراین نوشیدن قهوه در این ساعات مناسب نیست.

بر اساس پژوهش‌های صورت گرفته و نظرات متخصصان مغز و اعصاب، افرادی که بلافاصله پس از بیدار شدن و در ساعات اولیه صبح قهوه می‌نوشند برای رسیدن به هوشیاری و انرژی مطلوب نهفته در قهوه می‌بایست بر غلظت خود بیفزایند.

خرید انواع قهوه از سایت قهوه موریس 

نوشیدن قهوه با معده خالی

نوشیدن قهوه به هنگامی‌که معده خالی است و در ساعات اولیه روز، موجب افزایش ترشحات معده به دلیل خاصیت اسیدی قهوه می‌شود و در طولانی‌مدت موجب بروز ورم معده، سوزش و حتی در برخی موارد زخم معده است و توصیه می‌شود با معده خالی از نوشیدن قهوه خودداری کنید.

زمان مناسب نوشیدن قهوه
نوشیدن قهوه در زمان صبح

نوشیدن قهوه پس از صرف وعده‌های غذایی

برخلاف باور عام که نوشیدن قهوه را پس از صرف غذا برای بدن مضر می‌دانند، نوشیدن قهوه بعد از غذا موجب بهبود عملکرد دستگاه گوارش می‌شود و یکی از زمان‌های مناسب برای نوشیدن قهوه پس از صرف وعده‌های غذایی در طول روز است.

نوشین قهوه قبل و بعد از ورزش

بر اساس مطالعاتی که بر روی ورزشکاران انجام‌شده است، نوشیدن قهوه قبل و از بعد ورزش توصیه می‌شود. قبل از ورزش، نوشیدن قهوه موجب می‌شود تا بدن انرژی لازم برای تمرینات سنگین را پیدا کند و پس از ورزش، اسپاسم عضلانی ناشی از ورزش کردن را کاهش می‌دهد و فرد درد کمتری را در عضلات خود احساس می‌کند.

خرید قهوه اسپرسو با کیفیت بالا و قیمت مناسب 

تأثیرات زمان نوشیدن قهوه در هنگام خواب

کافئین موجود قهوه باعث کاهش عملکرد ماده‌ای شیمیایی به نام آدنوزین، در بدن انسان می‌شود. آدنوزین (Adenosine) به‌گونه‌ای عمل می‌کند که بااتصال به گیرنده‌های مخصوص، حس خواب‌آلودگی و کرختی را در انسان ایجاد می‌کند و کافئین با اشغال این گیرنده‌ها موجب اختلال در خواب می‌شود.

تأثیرات کافئین بر بدن، زمان نوشیدن قهوه در حدود 3 الی 5 ساعت است و همچنین 8 تا 14 ساعت به طول می‌انجامد تا تمامی اثرات کافئین بر بدن انسان از بین برود. بر همین اساس است که بسیاری قهوه را برای رفع خستگی و خواب‌آلودگی مصرف می‌کنند اما این مصرف قهوه در ساعات پایانی شب و قبل از خواب موجب بی‌خوابی و اختلال در خواب افراد می‌شود.

اما این تأثیرات روی دیگری هم دارد و آن اینکه بر اساس برخی تحقیقات کافئین موجود در قهوه به‌راحتی خواب شما کمک می‌کند. شاید این سخن با نکته بالا به‌ظاهر مغایرت داشته باشد؛ اما جالب این است که کافئین درواکنشی متقابل با هورمون Adenosine عمل می‌کند و زمانی که میزان کافئین بدن افزایش می‌یابد، فعالیت این هورمون که خاصیتی آرامش‌بخش بر بدن دارد کاهش و متوقف می‌شود و چند ساعت بعد از نوشیدن قهوه و کاهش تأثیرات کافئین، بدن برای جبران کمبود این هورمون، مقدار بیشتری از آن را تولید می‌کند و این امر موجب احساس آرامش بیشتری نسبت به زمان‌های عادی دارد. نکته جالب در این است که هر چه میزان مصرف قهوه بیشتر شود، بدن انسان برای مقابله با ورود کافئین، میزان بیشتری از هورمون Adenosine تولید می‌کند و شما احساس آرامش و خواب‌آلودگی بیشتری دارید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سبد خرید
برای دیدن محصولات که دنبال آن هستید تایپ کنید.

ورود

هنوز حساب کاربری ندارید؟