ارتباط با کارشناس فروش

وبلاگ

خانه » مقاله » بررسی اتوماسیون رست قهوه

بررسی اتوماسیون رست قهوه

اتوماسیون رست قهوه

با تکامل فناوری در بخش قهوه، هرروز که بگذرد، دامنه تجهیزات موجود در اختیار رسترهای قهوه افزایش می‌یابد. فناوری جدید به دنبال بهبود ثبات، سودآوری و کارایی برای افراد حرفه‌ای در بخش رست قهوه است که اغلب تحت لوای یک روند: اتوماسیون رست قهوه قرار دارند.

درحالی‌که مهارت یک حرفه‌ای رست هنگام شماره‌گیری در یک پروفیل کباب برای هر تعداد قهوه سبز جدید هنوز لازم است، پس از تأیید، فناوری به‌طور فزاینده‌ای قادر به تکرار این پروفایل‌ها است.

بنابراین، برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد اتوماسیون رست قهوه، معنی آن برای این بخش و آنچه در آینده انتظار می‌رود، با دو رستر صحبت کردم که به‌طور آشکار از فن‌آوری جدید استفاده کرده‌اند که در ادامه این گفت‌وگو را به هم می‌خوانیم:

یک نمای کلی از تکنولوژی های جدید

فن‌آوری جدید در تفت دادن قهوه را می‌توان تا حد زیادی در سه قسمت اصلی خلاصه کرد:

تولید بهتر به‌واسطه پروفایل، بهبود نحوه دستکاری داده‌ها و ارائه تجربه کاربری بصری بیشتر. دو دسته اول از این دسته‌ها بیشتر از دسته سوم با اتوماسیون رست قهوه مرتبط هستند. بیایید نگاهی دقیق به اولین نکته بیندازیم – این که چگونه فن‌آوری جدید می‌تواند به تولیدکنندگان پروفایل کمک کند.

برای این امر، مسلماً مهم‌ترین پیشرفت، هوش مصنوعی و یادگیری ماشین است. چند سالی است که هوش مصنوعی یکی از موضوعات داغ موردبحث در تفت دادن قهوه است. در ژوئن 2020، توسعه‌دهنده نرم‌افزار بو دادن قهوه، Cropster، از قابلیت «Bean Curve Crediction» در ابزار جدید Roasting Intelligence خود خبر داد.

نه ماه بعد، در مارس 2021، آن‌ها اولین پیش‌بینی ترک را با استفاده از هوش مصنوعی ارائه دادند.

بااین‌حال، ازآنجاکه یادگیری ماشین در بخش قهوه برجسته‌تر شده است، تولیدکنندگان رستر نیز شروع به ترکیب آن در ماشین‌های جدیدتر کرده‌اند.

یک نمونه خاص از این مورد Stronghold S7 Pro است که در سال 2017 به بازار عرضه شده است.

«Roastware» ساخته شده در داخل کوره هوشمند به‌منظور تکرار خودکار پروفیل‌های کباب از پیش تعیین‌شده طراحی‌شده است و به تقلید از کار یک roastmaster آموزش دیده کمک می‌کند.

به‌نوبه خود، این زمان بیشتری را به تولیدکنندگان می‌دهد تا بتوانند بهترین مشخصات رست ممکن را ایجاد کنند،

زیرا آن‌ها می‌توانند زمان کمتری را برای تکرار آن صرف کنند.

در کنار این تمرکز فزاینده بر یادگیری ماشین، رسترها اکنون به تعداد فزاینده‌ای از نقاط داده برای تنظیم دقیق هر نمایه نیز دسترسی دارند.

بنجامین تان صاحب قهوه رونز در سنگاپور توضیح می‌دهد که درجه حرارت شروع قهوه سبز یکی از این نقاط داده است.

ازآنجاکه دمای فضای تولید کوره روزبه‌روز در نوسان است (حتی فقط یک یا دو درجه)، لوبیا به‌طور متفاوتی در کل کباب عمل می‌کند.

وی می‌گوید: «صرف‌نظر از نوسان درجه حرارت لوبیای سبز، فناوری جدید می‌تواند تنظیمات را به‌طور خودکار افزایش یا کاهش دهد تا اطمینان حاصل شود که RoR به RoR اصلی رسیده و در همان منحنی‌های پروفایل اصلی خاتمه می‌یابد.»

اتوماسیون رست قهوه

صرفه جویی در وقت برای تمرکز بر روی نقاط دیگر

کلیف استیونز صاحب قهوه Elevate در بولیوی می‌گوید که در روزهای اول، مهمترین چیز «توانایی انجام چند کار و از بین بردن هرچه بیشتر متغیرهای ممکن» بود.

او می‌گوید: «ما از Stronghold S7 Pro استفاده کردیم، به دلیل فناوری و قابلیت استفاده آسان.

من توانستم خیلی سریع رمپ کنم و بدون سال‌ها تجربه و درک چگونگی عملکرد یک دستگاه طبخ کن طبل گاز، قهوه خوبی از آن بیرون بیاورم.»

برای بسیاری از رسترها، ایستادن در کنار دستگاه و انجام تنظیمات کاملاً به‌موقع بهترین راه برای به حداکثر رساندن و اطمینان از کیفیت و سازگاری است؛

اما همان‌طور که مشاغل کوچکتر مانند Elevate قهوه خود را تفت می‌دهند، مجبور می‌شوند چابک‌تر باشند.

خدمت به مشتری و مدیریت سایر زمینه‌های کاری به همان اندازه تفت دادن حبوبات مهم است.

بنجامین اضافه می‌کند که این نیاز به تمرکز بر زمینه‌های دیگر فقط محدود به مشاغلی نیست که باید به مشتریان خدمات ارائه دهند.

«به‌عنوان یک برشته کننده، هنگام نان دادن باید نگران متغیرهای متعددی باشیم: دمای سبز، تفاوت در سطح رطوبت، بازیابی دسته‌ای بین و غیره.»

«به‌طور سنتی، شما باید از یک رستر استفاده کنید تا فقط روی بو دادن تمرکز کند ئو یک دستیار برای مرتب‌سازی، توزین لوبیا و بسته‌بندی کمک کند.»

«بااین‌حال، حذف برخی از مراحل فرآیند تولید باعث آزاد شدن وقت، فضا و حتی گاهی اوقات پول می‌شود و این امکان را فراهم می‌کند تا تمرکز خود را به سایر بخش‌های تجاری که شاید نادیده گرفته می‌شوند، متمرکز شوید.» بنیامین نتیجه‌گیری می‌کند: «از طریق اتوماسیون رست قهوه، تقریباً 30٪ از وقت خود را صرفه‌جویی کرده‌ایم … که به ما کمک می‌کند جنبه‌های دیگر تجارت خود را رشد دهیم.»

با تکامل فناوری در بخش قهوه، هرروز که بگذرد، دامنه تجهیزات موجود در اختیار رسترها افزایش می‌یابد. فناوری جدید به دنبال بهبود ثبات، سودآوری و کارایی برای افراد حرفه‌ای در بخش رست قهوه است که اغلب تحت لوای یک روند: اتوماسیون رست قهوه قرار دارند.

درحالی‌که مهارت یک حرفه‌ای رست هنگام شماره‌گیری در یک پروفیل کباب برای هر تعداد قهوه سبز جدید هنوز لازم است،

پس از تأیید، فناوری به‌طور فزاینده‌ای قادر به تکرار این پروفایل‌ها است.

بنابراین، برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد اتوماسیون رست قهوه، معنی آن برای این بخش و آنچه در آینده انتظار می‌رود، با دو رستر صحبت کردم

که به‌طور آشکار از فن‌آوری جدید استفاده کرده‌اند که در ادامه بخش دوم این گفت‌وگو را به هم می‌خوانیم:

اتوماسیون رست قهوه به چه موارد دیگری کمک می‌کند؟

اتوماسیون رست قهوه فواید زیادی دارد. علاوه بر صرفه‌جویی در وقت، می‌تواند از مشاغل بوداده برای بهبود ثبات، کارایی و حتی اختصاص کارکنان بیشتر به خدمات مشتری پشتیبانی کند.

ثبات در اتوماسیون رست قهوه

بزرگترین چالش در رست دستی قهوه، بازآفرینی و تکرار پروفیل‌ها برای بارها و بارها و برداشتن همان طعم‌ها از لوبیا است.

خطای انسانی همیشه وقتی‌که صحبت از بو دادن تولید می‌شود یک عامل مهم است،

اما باوجود موج جدید تجهیزات خودکار، تعداد متغیرهایی که می‌توانند بر کیفیت قهوه بوداده تأثیر بگذارند به حداقل خواهد رسید.

بنجامین می‌گوید: «اتوماسیون رست قهوه با ارائه راه‌حل‌های دقیق که به کاهش خطاهای انسانی و افزایش ثبات در کیفیت کمک می‌کند، به من به‌عنوان یک صاحب مشاغل کمک کرده است.

این به ما کمک می‌کند تا رست [پروفایل‌ها] را تکرار کنیم و همچنین مرتب‌سازی رنگ، توزین و توزیع را به‌صورت خودکار انجام دهیم.»

برای کلیف، افزایش سازگاری که اتوماسیون ایجاد می‌کند، پایه را برای مقیاس سازی و رشد می‌دهد.

هنگامی‌که یک برشته کننده می‌خواهد کار خود را گسترش دهد، اغلب از یک فضای بزرگ رست مرکزی استفاده می‌کنند

که پس از فعال شدن، قهوه را به مکان‌های جدید منتقل می‌کند.

بااین‌وجود، با سازگاری که تکثیر خودکار می‌تواند فراهم کند، یک رستر می‌تواند تضمین کند که دو دسته بو داده در مکان‌های مختلف می‌توانند تا حد ممکن طعم مشابه داشته باشند.

این بدان معنی است که می‌توان قهوه را در مکان‌های مختلف بو داده و به فروش رساند و باعث ایجاد انعطاف‌پذیری بسیار بیشتری شد.

تعامل با مشتری

مقدار زمانی که اتوماسیون رست قهوه صرفه‌جویی می‌کند به رستری‌ها اجازه می‌دهد تا در جذب مشتری و رضایت مشتری سرمایه‌گذاری شود،

خواه به دنبال مشتری جدید باشید، یا وقت خود را صرف بازاریابی کنید و یا حتی فقط بازدیدکنندگانی را که به فضای شما قدم می‌گذارند، درگیر کنید.

فراتر از این، کلیف می‌گوید که اعتماد به برشته کاری برای غلط نرفتن به او آزادی می‌دهد تا بدون نیاز به کار فیزیکی دستگاه و دادن توجه کامل و غیرقابل تقسیم، به دستگاه‌های مختلف رست بپردازد و روند کار را توضیح دهد.

او می‌گوید: «یک نقطه اتصال وجود دارد. اگر من در حال تفت دادن هستم و شخص دیگری در مغازه یا نزدیك آن مغازه است، می‌تواند من را ببیند، بوی قهوه را استشمام كند و می‌تواند روند بو دادن را مشاهده كند.»

پیامدهای اتوماسیون رست قهوه

درحالی‌که اتوماسیون اغلب به‌عنوان یک نیروی اجتناب‌ناپذیر برای سازگاری بهتر، بهره‌وری بالاتر و عملکردی کارآمدتر در سطح جهانی شناخته می‌شود، اما به‌عنوان یک چیز خوب در جهان پذیرفته نیست.

بحث‌های بزرگتری در مورد اتوماسیون در دنیای کار وجود دارد – نه‌فقط در بخش قهوه – که آن را تهدید می‌دانند.

در تئوری، کارگرانی که وظایفی را که می‌توانند خودکار باشند انجام می‌دهند در صورت تلاش برای سازگاری ممکن است با از دست دادن شغل مواجه شوند.

پیش‌بینی معنای اتوماسیون برای حرفه‌های رست طی چند دهه آینده کار ساده‌ای نیست.

از شهادت بن و کلیف، مشخص است که رستری‌های آینده بیش از هر زمان دیگری اطلاعات را در نوک انگشتان خود خواهد داشت و به تنوع در زمینه‌ها و رشته‌های دیگر آزاد خواهد بود.

برای مشاغل کوچکتر و رستری‌هایی که تازه شروع به کار کرده‌اند، افزایش اتوماسیون رست قهوه احتمالاً به معنای زمان بیشتری است که برای خرید از بازاریابی و حسابداری و عملیات صرف می‌شود.

در مورد تولیدکننده‌های باتجربه تولید در تیم‌های بزرگتر، به نظر می‌رسد که شرح وظایف طی سال‌های آینده تغییر کند.

در آینده، ما می‌توانیم انتظار داشته باشیم كه رستری‌ها با استفاده از نرم‌افزار مخصوص تفت دادن به تخصص بیشتری احتیاج داشته باشند

و با تعداد فزاینده‌ای از نقاط داده راحت باشند و همه این‌ها در جستجوی آن مشخصات رست عالی هستند.

درحالی‌که درگذشته تردید در مورد اینکه آیا یک ماشین می‌تواند مهارت و تخصص یک رستر اختصاصی را تکرار کند وجود دارد،

اما مسلماً فناوری و اتوماسیون رست قهوه به‌جایی رسیده‌اند که اکنون می‌دانیم تکرار یک پروفایل رست امکان‌پذیر است.

ظرفیت هوش مصنوعی برای نظارت و تعدیل رست به‌سرعت در حال بهبود است.

با گذشت زمان، مطمئناً شاهد تغییرات بیشتری در این نوع فناوری خواهیم بود.

به‌نوبه خود، این ممکن است رسترها را آزاد کند تا تمرکز بیشتری بر تهیه منابع، فروش و خدمات داشته باشند.

یک‌چیز قطعاً قطعی است و این باعث می‌شود که عملکرد کسب‌وکار آن‌ها اساساً تغییر کند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سبد خرید
برای دیدن محصولات که دنبال آن هستید تایپ کنید.

ورود

هنوز حساب کاربری ندارید؟