ارتباط با کارشناس فروش

وبلاگ

خانه » آموزش » شیوه‌های دم‌آوری قهوه ی سبز

شیوه‌های دم‌آوری قهوه ی سبز

دم‌آوری قهوه سبز

قهوه سبز (Green coffee) عنوانی است که برای دانه‌های قهوه کال یا رست نشده اطلاق می‌شود و در این یادداشت سعی داریم تا روش‌های مختلف دم‌آوری قهوه سبز را با هم مرور کنیم. در قهوه سبز به خاطر حرارت ندیدن، میزان کافئین و بخصوص پولیفنول‌ها، اسید کلروژنیک، کافئیک و کینیک آن بیشتر از قهوه رست شده است. درنتیجه خواص آنتی‌اکسیدان و ضدالتهابی آن از قهوه معمولی بیشتر است. توجه داشته باشید که این پولیفنول‌های موجود در قهوه سبز هستند که اثرات مثبتی روی سلامت انسان و لاغری دارند.

روش اول: دم‌آوری دانه‌های قهوه سبز

ابتدا دانه‌های قهوه سبز را در آب خیس می‌کنید و اجازه می‌دهید تا یک شب بماند. روز بعد مخلوط قهوه و آب را هم می‌زنید و سپس آن را روی حرارت قرار داده تا بجوشد. پس از به جوش آمدن، حرارت را کم کرده و بگذارید حدود 15 دقیقه بماند و دم بکشد، در طول این مدت گاهی باید آن را هم بزنید.
سپس قهوه سبز را از روی حرارت برداشته و اجازه دهید یک ساعت بماند تا خنک شود. آن را از صافی عبور داده و دانه‌های قهوه را جدا کنید.
قبل از نوشیدن قهوه سبز، غلظت آن را تست کنید و در صورت نیاز کمی آب به آن اضافه کنید. در پایان در صورت تمایل می‌توانید مقداری شکر، عسل یا هل به قهوه اضافه کنید.

ازآنجایی‌که این روش تهیه قهوه سبز، زمان‌بر است توصیه می‌شود هر بار به‌اندازه چند وعده درست کنید و مقدار اضافی را داخل یک ظرف شیشه‌ای در یخچال نگهداری و ظرف 2 تا 3 روز مصرف کنید.

روش دوم: آسیاب قهوه سبز و دم‌آوری قهوه سبز

برای دم کردن یک قهوه سبز، تنها کافی است مراحل زیر را انجام دهید

ابتدا به ازای هر فنجان آب موردنیاز جهت دم‌آوری قهوه، یک قاشق چایی‌خوری سر پر، قهوه سبز را به همراه آب در قهوه‌جوش می‌ریزید. اجازه دهید محلول آب و قهوه سبز، به مرحله جوش برسد. در مدتی که ترکیب در حال جوشیدن است، می‌بایست مرتب آن را هم بزنید. به‌محض جوشیدن، قهوه را از روی شعله بردارید و اجازه دهید محلول ته‌نشین شود. زمانی که قهوه ته‌نشین شد و دمای آن کاهش یافت، آن را از صافی رد کنید و به‌صورت گرم و یا سرد میل نمایید. در صورت تمایل می‌توانید نوشیدنی قهوه سبز خود را به همراه یک قاشق عسل میل کنید.

روش سوم: روش سریع دم‌آوری قهوه ی سبز
دانه‌های قهوه سبز را خوب شسته و داخل آب خیس کنید. بگذارید به مدت 10 دقیقه روی حرارت پیوسته بجوشد. سپس از روی حرارت برداشته و به مدت 10 تا 15 دقیقه درب آن را بگذارید تا دم بکشد. قهوه را از صافی عبور داده و داخل فنجان بریزید و میل کنید.

بهترین زمان مصرف قهوه سبز برای لاغر شدن
بهترین زمان برای نوشیدن قهوه سبز جهت لاغری، قبل از غذا است که به عمل هضم غذا و کاهش وزن کمک می‌کند.
مصرف قهوه سبز قبل از وعده غذایی برای دیابتی‌ها نیز مفید است زیرا قهوه سبز مهارکننده انتشار گلوکز در خون است و گلوکز بعد از مصرف غذا در بدن آزاد می‌شود، برای کنترل آزادسازی گلوکز و کربوهیدرات به داخل خون به‌ویژه در افراد دیابتی توصیه می‌شود قبل از صبحانه، ناهار و شام قهوه سبز استفاده شود.

افزودنی‌های دم‌آوری قهوه ی سبز
برگ نعناع: نعناع دارای خواص کاهش وزن و سم‌زدایی است. برگ نعناع را به قهوه بیفزاید و اجازه دهید به مدت 5 دقیقه همراه قهوه سبز بجوشد.
دارچین: دارچین به تنظیم قند خون کمک می‌کند و حساسیت به انسولین را افزایش می‌دهد. مقداری دارچین را به مدت یک شبانه‌روز در آب قرار دهید و از این آب برای دم‌آوری قهوه سبز استفاده کنید.
زنجبیل: زنجبیل تأثیر گرمایی بر روی بدن دارد و حساسیت به انسولین را افزایش می‌دهد.

یک قاشق چایی‌خوری زنجبیل خردشده را به قهوه سبز بیافزایید و به مدت 5 دقیقه همراه قهوه بجوشانید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سبد خرید
برای دیدن محصولات که دنبال آن هستید تایپ کنید.

ورود

هنوز حساب کاربری ندارید؟