ارتباط با کارشناس فروش

وبلاگ

خانه » آموزش » روش تهیه قهوه با پارچه

روش تهیه قهوه با پارچه

قهوه با پارچه

قهوه موریس – در دم‌آوری قهوه هیچ محدودیتی وجود ندارد و با ساده‌ترین وسایل همچون تهیه قهوه با پارچه هم می‌توان یک قهوه متفاوت تهیه کرد و از طعم آن لذت برد. زندگی من به رشد، پرورش و کشف دوباره قهوه در رابطه با روش‌های مختلف دم قهوه اختصاص یافته است. من گذشته را با خاطرات کم نور از مادرم در حال تهیه قهوه به یاد می‌آورم. این خاطرات به من کمک می‌کند تا روش‌های دم‌آوری قهوه را دوباره از نو بسازم.

برای خرید قهوه مناسب برای قهوه دمی brewed coffee بر روی تصویر زیر کلیک کنید

تاریخچه

حدود سال 1975 بود که می‌دیدم مادرم صبح زود برای تهیه قهوه بیدار می‌شود. او از یک ظرف مسی با اندازه متوسط ​​استفاده می‌کرد که قسمت بالای ظرف را با پارچه ماسلین که به لبه ظرف بسته شده بود، می‌پوشاند. این پارچه آسیاب‌های قهوه را می‌پوشاند، صاف می‌کرد و فیلتر می‌کرد. وی از پودر قهوه از قبل آسیاب شده مخلوط روبوستا و عربیکا بوداده استفاده می‌کرد. بسته به تعداد اعضای خانه، او چند قاشق غذاخوری در قسمت پارچه‌ای غوطه‌ور در ظرف قرار می‌داد و آب جوش را به‌صورت دورانی بر روی آن می‌ریخت و بعد از 3 تا 5 دقیقه انتظار، پارچه را برمی‌داشت و با یک قاشق غذاخوری فشرده می‌کرد تا آخرین قطره‌های قهوه نیز در ظرف بریزد و از تفاله قهوه باقی‌مانده نیز به‌عنوان کمپوست در زیر گلدان‌ها استفاده می‌کرد.

حال بگذارید مقداری قهوه با پارچه و به روش مادرم درست کنیم.

برای خرید قهوه مناسب برای قهوه کمکس chemex بر روی تصویر زیر کلیک کنید

مرحله نخست: قهوه را خرد کنید

برای هر فنجان قهوه‌ای که می‌خواهید درست کنید یک قاشق غذاخوری پودر قهوه آسیاب شده قرار دهید. من از ترکیب 80٪ Arabica و 20٪ Robusta استفاده می‌کنم؛ اما شما از هر قهوه یا مخلوطی که ترجیح می‌دهید استفاده کنید.

قهوه با پارچه

مرحله دوم: پارچه ماسلین تهیه کنید

یک پارچه ماسلین سفید یا یک پارچه پنیر چندمنظوره برای ظرف یا گلدان سرامیکی خود تهیه کنید.

قهوه با پارچه

مرحله سوم: قهوه را در بالای پارچه قرار دهید

مطمئن شوید که پارچه با یک نخ به درستی روی لبه محکم شده است، سپس پارچه را به سمت پایین فشار دهید تا بتواند آسیاب‌ها را نگه‌داشته و آب داغ ریخته شود.

قهوه با پارچه

مرحله چهارم: آب داغ را به محلول قهوه اضافه کنید

آب داغ را با حرکت دورانی بریزید و از تماس خود با آب گرم محافظت کنید. هنگامی‌که آب از طریق پارچه به گلدان ریخته شد، زمان آن است که قهوه باقیمانده را فشرده کنید. فرایند بین ریختن آب گرم و انتقال قهوه داغ به یک فنجان تقریباً 3-5 دقیقه طول می‌کشد.

مرحله پنجم: پارچه آسیاب قهوه را فشار دهید

با استفاده از انبر آشپزخانه پارچه را فشار داده و در صورت لزوم دم‌کرده قهوه را صاف کنید.

مرحله ششم: جوشانده قهوه را در یک فنجان سرامیکی بریزید

جوشانده قهوه را به‌آرامی در یک فنجان بریزید. در صورت نیاز می‌توانید از صافی استفاده کنید. تفاله خیس‌خورده را درون گلدان باغ خود بریزید. با شستشوی پارچه با آب تمیز می‌توانید از پارچه مجدداً استفاده کنید.

مرحله آخر: شیر و شکر را اضافه کنید تا مزه دار شود

شیر و شکر را اضافه کنید تا مزه دار شود. در صورت نیاز می‌توانید قهوه را دوباره گرم کنید.

 


منبع: I need coffee

تنظیم و گردآوری بهنام حاتم جعفری

ترجمه و تلخیص از قهوه موریس

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سبد خرید
برای دیدن محصولات که دنبال آن هستید تایپ کنید.

ورود

هنوز حساب کاربری ندارید؟