ارتباط با کارشناس فروش

وبلاگ

خانه » مقاله » روش‌های نگهداری و ذخیره‌سازی قهوه

روش‌های نگهداری و ذخیره‌سازی قهوه

قهوه موریس – طعم و عطر قهوه به عوامل بسیاری بستگی دارد. از شیوه‌های فرآوری و رُست یا برشته‌کاری قهوه تا روش‌های دم‌آوری قهوه بر روی طعم و عطر تأثیرگذارند. یکی دیگر از این عوامل که بر طعم و عطر قهوه مؤثر است، شیوه‌های نگهداری و ذخیره‌سازی قهوه است که در این یادداشت به آن اشاره می‌کنیم.

قبل از ذخیره‌سازی قهوه را آسیاب نکنید

ذخیره‌سازی قهوه و نگهداری به‌صورت دانه‌ی کامل در ماندگاری و حفظ طعم‌های آن کمک بسیار زیادی می‌کند. آسیاب کردن قهوه پیش از دم‌آوری این امکان را به شما می‌دهد تا تمام طعم‌های یک قهوه تازه را حس کنید. ذخیره‌سازی و نگهداری دانه کامل قهوه همچنین، عمر آن را طولانی می‌کند و مدت نگهداری آن را افزایش می‌دهد.

قهوه را در یخچال و یا فریزر نگهداری نکنید

یکی از خاصیت‌های قهوه جذب بوها و طعم‌های اطراف خود است و قرار دادن آن در یخچال و یا فریزر این امکان را دارد که بو و طعم مواد غذایی که در مجارت آن قرار دارد را جذب کند و دیگر آن طعم منحصربه‌فرد خود را نداشته باشد.

نگهداری قهوه در جای خشک

نگهداری قهوه در محلی خشک و بدون رطوبت یکی از راه‌های تثبیت بو و طعم قهوه است، چراکه رطوبت توسط دانه قهوه جذب می‌شود و بر طعم و بوی قهوه تأثیر می‌گذارد. نگهداری قهوه در محلی خشک، یکی از روش‌های مؤثر برای دریافت‌های طعمی قهوه به شکل بهینه و کامل، محسوب می‌شود.

نگهداری قهوه را در محیطی سرد و تاریک

بهترین شرایط برای نگهداری قهوه، نگهداری آن در دمایی نزدیک به دمای اتاق و محیطی دور از نور و گرماست. یکی از محیط‌های نگهداری قهوه در خانه نگهداری آن در کابینت‌های آشپزخانه به‌دوراز اجاق‌گاز و یا نزدیک ماکروویو و به‌دوراز نور مستقیم آفتاب است.

استفاده از محفظه‌های کدر و هواگیری شده برای نگهداری قهوه

امروزه برای نگهداری و ذخیره قهوه از کیسه‌های مخصوص، ظروف شیشه‌ای، ظروف سرامیکی و یا ظروف فلزی استفاده می‌شود. در میان این موارد استفاده از کیسه‌های مخصوص قهوه، یکی از مناسب‌ترین گزینه‌هاست و کیسه‌هایی که دارای سوپاپ هستند انتخاب خوبی برای نگهداری قهوه به شمار می‌رود. در این نوع از کیسه‌ها فقط هوای اضافی داخل کیسه به بیرون می‌رود و از ورود هوای بیرون به داخل محیط کیسه جلوگیری می‌شود. هوا نیز یکی از مواردی است که همانند رطوبت طعم قهوه را تغییر می‌دهد.

بر اساس نکاتی که در خصوص شرایط و محیط نگهداری و ذخیره‌سازی قهوه اشاره شد، به نظر می‌رسد رعایت همین نکات ساده و قابل‌اجرا در نگهداری قهوه، می‌توان طعم و بوی قهوه را حفظ کرد.

برای خرید قهوه اسپرسو باکیفیت بالا می توانید از سایت قهوه موریس کلیک نمایید.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سبد خرید
برای دیدن محصولات که دنبال آن هستید تایپ کنید.

ورود

هنوز حساب کاربری ندارید؟