ارتباط با کارشناس فروش

وبلاگ

خانه » مقاله » قهوه در شیلی صنعتی در حال رشد

قهوه در شیلی صنعتی در حال رشد

قهوه در شیلی

در شیلی، مسائل مربوط به مقرون‌به‌صرفه بودن قهوه در شیلی ، در دسترس بودن و عدم آگاهی ازلحاظ تاریخی به معنای مصرف نسبتاً کم قهوه و در سطح کم است.

بااین‌حال، در سال‌های اخیر، همه‌چیز تغییر کرده است. امروزه در کشوری که در طول تاریخ عمدتاً قهوه و چای فوری مصرف می‌کرده است، هر دو کافی‌شاپ و کباب مخصوص در حال رشد هستند.

برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد چرایی این اتفاق، چالش‌هایی که صنعت در شیلی با آن روبرو است و چگونگی رشد بیشتر آن، با برخی از باریستاها، رستری‌ها و سایر متخصصان قهوه صحبت کردم که در ادامه می‌خوانید:

تاریخچه قهوه در شیلی

بین سال‌های 1840 و 1914 تخمین زده می‌شود که حدود 50 هزار انگلیسی به شیلی مهاجرت کرده باشند.

آن‌ها تعدادی از آداب‌ورسوم انگلیس را با خود بردند که ازجمله آن‌ها نوشیدن چای بود.

درنتیجه، امروزه شیلی یکی از بزرگ‌ترین مصرف‌کنندگان چای در جهان و تا حد زیادی بزرگ‌ترین مصرف‌کننده سرانه چای در آمریکای جنوبی است.

در مقایسه، ارقام ICO مربوط به دهه گذشته نشان می‌دهد که به‌طور متوسط ​​، سرانه مصرف قهوه در شیلی فقط 0.75 کیلوگرم است.

این کشور همچنین هرگز به‌طور واقعی قهوه تولید نکرده است، زیرا به‌طورکلی فاقد آب‌وهوا و ارتفاع لازم است.

بااین‌حال، گزارش‌های Euromonitor نشان می‌دهد که مصرف کلی قهوه بین سال‌های 2011 و 2018 به میزان چشمگیری 175 درصد افزایش‌یافته است.

علاوه بر این، پیش‌بینی می‌شود که فقط در سال 2020 رشد 40 درصدی قهوه را داشته باشد.

چرا مصرف خاص قهوه کم است؟

بااین‌وجود، علی‌رغم این رشد، قهوه محلول هنوز 98٪ از فروش قهوه در شیلی را تشکیل می‌دهد؛

و فراتر از ترجیحات مصرف‌کنندگان تاریخی برای قهوه و چای فوری، چالش‌های دیگری نیز پیش روی صنعت قهوه ویژه در حال رشد شیلی قرار دارد.

اولین چالش دسترسی است. بیش از 50٪ از تمام کافی‌شاپ‌های شیلی در سانتیاگو واقع شده‌اند و 62٪ کافه‌ها فقط به سه منطقه در سراسر کشور محدود شده‌اند.

Alejandro Inostroza یکی از بنیانگذاران El Café Circular – Artisan Roast Chile در سانتیاگو توضیح می‌دهد که انگیزه کمی برای راه‌اندازی کافه‌ها در خارج از این مناطق وجود دارد، زیرا هزینه‌های شروع کار زیاد است.

وی می‌افزاید: «اگر می‌خواهید قهوه خود را وارد كنید، باید 19 درصد از مالیات را قبل از آن بپردازید، بدون اینكه هنوز چیزی فروخته باشید.

سپس شما همچنین باید هزینه حمل‌ونقل، ذخیره‌سازی و گمرک را پرداخت کنید.»

«حتی اگر چندین هزار دلار برای قهوه سبز خود بپردازید، لازم است هزاران دلار دیگر قبل از رسیدن به امکانات خود هزینه کنید؛ و ازآنجاکه بازار محلی کم است، علاقه زیادی به واردات مقادیر کم به شیلی نیست.»

گابریلا Sanhueza رئیس عملیات در Tallercafé، یک کافه در والپارایسو می‌گوید برای در دسترس نگه‌داشتن قهوه، به مصرف‌کنندگان اجازه می‌دهد آنچه را که توانایی پرداخت آن را دارند پرداخت کنند

و می‌گوید که این بهترین روش برای معرفی قهوه ویژه به مصرف‌کنندگان است.

وی اضافه می‌کند: «[حتی وقتی] مردم قهوه باکیفیت مصرف می‌کنند، یک مصرف‌کننده متوسط ​​هنوز چیز زیادی در مورد آن نمی‌فهمد.»

COVID-19: نیرویی برای تغییر

بسیاری از افراد در صنعت قهوه شیلی احساس می‌کنند Covid-19 با مجبور ساختن کافه‌ها در شناخت بهتر مشتریان و نیازهای آن‌ها، رشد مصرف ویژه را تسریع کنند.

Cristóbal Canales مدیر ارتباط با مشتری در Artisan Roasts می‌گوید قبل از همه‌گیری،

شما می‌توانید تصور کنید که افرادی که از کافه شما بازدید می‌کنند اطلاعات کافی در مورد قهوه دارند.

بااین‌حال، امروز این فرآیند متفاوت است. «[اکنون] ما قهوه را به خانه‌های آن‌ها می‌بریم.

ما [دریافتیم که] باید اطلاعات و آموزش بیشتری در مورد قهوه ارائه دهیم. ما با هر یک از مشتریان خود تماس گرفته‌ایم تا بدانیم چه چیزی در انتخاب و ترجیح آن‌ها وجود دارد.»

افزایش جهانی مصرف خانگی قهوه در شیلی نیز گسترش‌یافته است.

باوجوداین، برخی از معروف‌ترین نوشیدنی‌های کافه‌ای در شیلی (مانند کورتادو و کاپوچینوی شیلی) همیشه نمی‌توانند در خانه تهیه شوند.

گابریلا می‌گوید: «[اکنون]، مردم می‌فهمند که هزینه کردن در دستگاه اسپرسو خانگی ارزش ندارد.

آن‌ها شروع به تهیه قهوه فیلتری در خانه کرده‌اند. اگر مجبور نبودیم در خانه بمانیم، شاهد تحول کندتری در مصرف قهوه می‌بودیم.»

سایر روندهای قهوه در شیلی

تحقیقات مشابه سایر کشورهای جهان نشان می‌دهد که درصد زیادی از مصرف‌کنندگان قهوه شیلی به گزینه‌های وگان علاقه‌مند شده‌اند.

ارقام Expocafé نشان می‌دهد که 61٪ از کافه‌های بررسی‌شده در کشور از شیر بدون لاکتوز استفاده می‌کنند، درحالی‌که شیر گیاهی را می‌توان در 42٪ کافی‌شاپ‌ها یافت. گابریلا می‌گوید افزایش این تعداد یک چالش است، زیرا یافتن شیر گیاهی دشوار است که به‌راحتی پیدا نمی‌شود. وی می‌افزاید که مسابقات محلی قهوه هنوز رده‌ای برای شیر غیر لبنی ندارد و این شرکت را برای باریستاها دشوار می‌کند.

مصرف‌کنندگان قهوه شیلی نیز به‌طور فزاینده‌ای بر تأثیرات زیست‌محیطی مصرف قهوه خود تمرکز می‌کنند. بسیاری از کافه‌ها در حال آموختن به مصرف‌کنندگان در مورد نحوه دفع مسئولین قهوه‌های خود هستند، زیرا اکثر قسمت‌ها به زباله‌دانی می‌روند.

محیطی چالش‌برانگیز برای باریستاهای شیلی

درحالی‌که صحنه قهوه در شیلی در حال رشد است، هنوز راهی برای پیشروی دارد.

کارلوس می‌گوید این صنعت در دوره نوجوانی است و هنوز به دنبال «هویت» خود است.

گابریلا اضافه می‌کند که بسیاری از باریستاها احساس نمی‌کنند که نقش آن‌ها نیاز به آمادگی یا آموزش خاصی دارد و بیشتر رویدادها یا کلاس‌های آموزشی محبوبیت ندارند.

او به من گفت که اگرچه علاقه به منشأ قهوه، نحوه فرآوری آن و روش‌های خاص دم وجود دارد،

اما عناصر فنی بیشتری مانند کیفیت آب اغلب نادیده گرفته می‌شوند.

رودریگو گوریگوئیتا رئیس انجمن ملی متخصصان و دوستداران قهوه شیلی (ANAPAC) می‌گوید که بسیاری از کافه‌ها از میزان تقاضای کار یک کافه اطلاع ندارند.

وی اضافه می‌کند اگر درک خوبی از قهوه مخصوص نداشته باشید، درک مهارت باریستاهای شما دشوار است.

موانع کافی‌شاپ‌ها و رستری‌ها

چالش اصلی تهیه قهوه در شیلی و کافه‌ها، تهیه قهوه باکیفیت خوب است.

آلخاندرو توضیح می‌دهد که بسیاری از مشاغل کوچک «مجبور می‌شوند قهوه خود را از چند واردکننده بزرگ محلی خریداری کنند و شما اغلب دانه‌های بی‌کیفیت را با قیمت‌های بالا می‌بینید.»

او می‌گوید که در آینده، امیدوار است که مشاغل خاص قهوه بتوانند همکاری کنند و متوجه شوند که آن‌ها در رقابت با یکدیگر نیستند، بلکه صنعت را به جلو سوق می‌دهند تا درنهایت روند مصرف را تغییر دهد.

گابریلا موافق است که همکاری مهم است.

او می‌گوید: «ازآنجاکه مصرف قهوه ویژه هنوز کاملاً ثابت نشده است، ما نمی‌توانیم یکدیگر را به‌عنوان رقبا ببینیم. ما باید با هم کار کنیم.»

هرچه صنعت تخصصی قهوه در شیلی در حال رشد است، بازیکنان اصلی آن برای ادامه این حرکت باید به برقراری ارتباط و همکاری بپردازند.

درنهایت، این به معنای بهبود دسترسی برای مصرف‌کنندگان و همکاری برای آوردن قهوه ویژه به مخاطبان بیشتر است.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سبد خرید
برای دیدن محصولات که دنبال آن هستید تایپ کنید.

ورود

هنوز حساب کاربری ندارید؟