ارتباط با کارشناس فروش

وبلاگ

خانه » مقاله » خاستگاه گیاه قهوه

خاستگاه گیاه قهوه

قهوه موریس – گیاه قهوه بر اساس ارتفاع و نوع درخت با یکدیگر متفاوت‌اند و نوع درخت ارتباط مستقیم با میزان کافئین و میزان ترشی دانه قهوه دارد. دانه‌های روبوستا و عربیکا از درخت‌های قهوه متفاوتی عمل می‌آید.

نحوه رشد گیاه قهوه

گیاه قهوه معمولاً تا ارتفاع 9 متری رشد می‌کنند. نکته جالب‌توجه در رابطه با این درخت‌ها این است که در هر درخت برگ‌های سبز و موم دار رو به روی‌هم باهم جفت می‌شوند.

گیلاس‌های قهوه در طول شاخه‌های درخت رشد می‌کند و به دلیل اینکه این‌ها در یک چرخش رشد می‌کنند اصلاً عجیب نیست که شما بر روی یک درخت هم‌زمان گل، میوه‌های سبز و میوه‌های رسیده را در درخت ببینید.

تقریباً یک سال طول می‌کشد تا یک گیلاس قهوه از لحظه شکوفه کردن و گل‌دهی رشد کند و تقریباً 5 سال طول می‌کشد تا درخت به تولید کامل و بالغ دست پیدا کند. درخت‌های قهوه معمولاً تا 100 سال عمر می‌کنند ولی پربازده‌ترین زمان برای درخت‌بین 5  تا 20 سالگی درخت است، البته با مراقبت مناسب درختان بسته به نوع مراقبت می‌توان تنوع درخت را حفظ و افزایش داد. تمام قهوه‌ها به‌صورت تجاری از منطقه‌ای از جهان موسوم به «کمربند قهوه» است.

منشأ قهوه از گیاهی به نام کافئا سرچشمه می‌گیرد. بیش از 6000 گونه درخت و بوته استوایی وجود دارد.

کارشناسان تخمین می‌زنند که بین 25 تا 100 گونه از این گیاه در مناطق مختلف وجود دارد.

این گیاه اولین بار در قرن 18 توسط گیاه‌شناس سوئدی به نام کارلوس لینوئاس یافت شد و وی در سال 1753 این گیاه را در زیرگونه عربیکا کافئا طبقه‌بندی کرد. البته خیلی از کارشناسان با این مدل طبقه‌بندی اصلاً موافق نیستند، چراکه گیاهان قهوه گوناگونی بسیاری دارند و آن‌ها را می‌توان در انواع مختلف طبقه‌بندی کرد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سبد خرید
برای دیدن محصولات که دنبال آن هستید تایپ کنید.

ورود

هنوز حساب کاربری ندارید؟