ارتباط با کارشناس فروش

وبلاگ

خانه » مقاله » تفاوت‌ها در مناطق مختلف کشت قهوه بوروندی

تفاوت‌ها در مناطق مختلف کشت قهوه بوروندی

قهوه موریس – بوروندی ۵ منطقه‌ی اصلی کشت قهوه دارد: بویِنزی (Buyenzi)، کریمیرو (Kirimiro)، مومیروا (Mumirwa)، بوئرو (Bweru) و بوگِسِرا (Bugesera). البته به این معنا نیست که خارج از این نواحی قهوه پیدا نمی‌شود؛ این‌ها بزرگ‌ترین مناطق کشت قهوه بوروندی هستند و به کیفیت قهوه‌هایشان شهرت دارند.

قهوه بوروندی : بویِنزی

این منطقه‌ی بزرگ که در شمال بوروندی و در کنار مرز رواندا قرار دارد، وسیع‌ترین منطقه‌ی کشت قهوه در بوروندی است و باکیفیت‌ترین قهوه نیز به همین‌جا تعلق دارد. دو بخش اصلی این منطقه عبارت‌اند از:

کایانزا که آب و هوایی معتدل دارد و میانگین دمای سالانه در آن ۱۸ درجه‌ی سانتی‌گراد است. اغلب مزارع قهوه‌ی این بخش ارتفاعی میان ۱۷۰۰ تا ۲۰۰۰ متر از سطح دریا دارند و پرباران‌ترین زمان سال در آنجا آوریل است و ماه جولای از باقی وقت‌های سال خشک‌تر است. تمامی این شرایط به کیفیتی منتهی می‌شوند که به میزان اسیدیته و طعم‌یادهای مرکباتی‌اش معروف است. قهوه‌ی کایانزا در مسابقات «کاپ آف اکسلنس» سال ۲۰۱۵ به امتیاز ۹۱٫۰۹ دست پیدا کرده است.

اِنگُوزی که در شمالی‌ترین نقطه‌ی بورندی قرار گرفته، ارتفاعی مشابه کایانزا، اما میزان تولید کمتری نسبت به آن دارد. بااین‌حال قهوه‌های این بخش نیز از کیفیت خارق‌العاده‌ای برخوردار هستند. در سال ۲۰۱۵ در مسابقات «کاپ آف اکسلنس» به امتیاز ۸۸٫۹۲ دست پیدا کرد درحالی‌که بسیاری دیگر از رقبا امتیاز ۸۵ را از آن خود کرده بودند.

قهوه بوروندی : بوگِسِرا

این منطقه که در شمال شرقی بوروندی قرار دارد، مزارع کم ارتفاع‌تری را شامل می‌شود؛ اما این ارتفاع باعث نمی‌شود قهوه‌ی کم‌کیفیتی در این منطقه تولید شود. اغلب مزارع در ارتفاعی میان ۱۴۰۰ تا ۱۷۰۰ متر از سطح دریا قرار گرفته‌اند و محصول این منطقه در مسابقات «کاپ آف اکسلنس» ۲۰۱۵ امتیاز ۸۶٫۶۲ را از آن خود کرده است.

بوئرو

این منطقه هم در شمال شرقی بوروندی و با تانزانیا هم‌مرز است. میانگین ارتفاع مزارع این منطقه ۱۸۰۰ متر از سطح دریاست و مانند بسیاری از دیگر جاهای بوروندی، خاک آتشفشانی، آب‌وهوای معتدل و میانگین بارش سالانه‌ای معادل ۱۳۰۰ میلی‌متر دارد.

کریمیرو

این منطقه که در مرکز بوروندی قرار گرفته، ناحیه‌ای کوهستانی با دمایی بین ۱۲ تا ۱۸ درجه‌ی سانتی‌گراد است و بارش سالانه‌اش از دیگر مناطق بوروندی کم‌تر است و میزان بارش تقریباً ۱۱۰۰ میلی‌متر است.

مومیروا

این ایالت شمالی با جمهوری دموکراتیک کنگو همسایه است. ارتفاع این منطقه بازه‌ای از ۱۱۰۰ تا ۲۰۰۰ متر از سطح دریا را در بر می‌گیرد و میانگین بارش سالانه‌ای معادل ۱۱۰۰ میلی‌تر دارد. دمای هوا در این منطقه بسیار یکنواخت و بین ۱۸ تا ۲۲ درجه در نوسان است.
معمولاً چیزی تحت عنوان «قهوه‌ی بوروندیایی» چندان مصطلح نیست و قهوه این کشور را بیشتر به مناطق آن می‌شناسند، مانند قهوه‌ی کایانزا، قهوه‌ی مومیروا و غیره.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سبد خرید
برای دیدن محصولات که دنبال آن هستید تایپ کنید.

ورود

هنوز حساب کاربری ندارید؟