ارتباط با کارشناس فروش

وبلاگ

خانه » آموزش » تفاوت‌های قهوه دم‌سرد با آیس کافی

تفاوت‌های قهوه دم‌سرد با آیس کافی

قهوه موریس – در روزهای گرم تابستان و بالا رفتن دمای هوا بیشتر قهوه دوستان ترجیحشان بر این است که قهوه را به‌صورت سرد دم بنوشند. پیشنهادی که در این خصوص می‌توان داد نوشیدن قهوه دم‌سرد و آیس کافی است؛ اما این دو باهم تفاوت‌های اساسی دارد که باید آن را شناخت تا بر اساس ذائقه خود، انتخابی دل‌پذیرتر داشت.

واژه‌های قهوه دم کشیده سرد (Cold brew Coffee) یا آیس کافی (Iced Coffee) در برخی از مواقع به‌جای یکدیگر استفاده می‌شود اما معنی و طعم هرکدام با دیگری متفاوت است.

تفاوت این دو قهوه در روش‌های تهیه، زمان، دم‌آوری، عطروطعم آن‌هاست. قهوه دم‌سرد در مقایسه با آیس کافی در دمای سردتر و به‌نوعی در دمای اتاق که معمولاً بین 20 تا 22 درجه است، دم‌آوری می‌شود و بر همین اساس عصاره گیری و انحلال قهوه به زمان زیادی در حدود 12 تا 48 ساعت نیاز دارد. درحالی‌که آیس کافی با آب داغ و در دمای بالا دم‌آوری و سپس بر روی تکه‌های یخ ریخته می‌شود تا حرارت قهوه گرفته شود.

آماده‌سازی قهوه دم‌سرد

زمان آماده‌سازی قهوه دم‌سرد نیز در مقایسه با آیس کافی بسیار طولانی‌تر و عطروطعم آن نسبتاً ملایم‌تر است. چون زمان عصاره‌گیری قهوه دم‌سرد بسیار طولانی است، عطروطعم قهوه به‌خوبی آزاد می‌شود؛ اما رایحه یک ویژگی ماندگار نیست و ممکن است در زمان سرو رایحه زیادی از آن احساس نشود؛ اما آیس کافی به دلیل زمان کم‌تر، رایحه نسبتاً خوبی از خود بروز می‌دهد.

هرچه زمان هم‌جواری قهوه و آب بیشتر باشد، مقدار کافئین آن نیز بیشتر خواهد شد؛ بنابراین قهوه دم‌سرد که مدت‌زمان عصاره‌گیری آن بیشتر است، حاوی کافئین بیشتری نسبت به آیس کافی است.

برای تهیه قهوه دم‌سرد کیفیت و نوع دانه قهوه بسیار مهم و تأثیرگذار است و بسیاری از قهوه دوستان بر این اعتقادند که قهوه روبوستا با رُست تیره طعم بهتر و خوشایندتری دارد و برخی دیگر معتقدند که قهوه با درجه رُست روشن‌تر مناسب این نوع قهوه است؛ اما برای تهیه آیس کافی رُست یا برشته‌گی مدیوم و میانه را پیشنهاد می‌دهند.

میزان اسیدیتی نیز در این دو نوع قهوه متفاوت است. بر اساس آزمایش‌های صورت گرفته قهوه‌های دم‌سرد به نسبت قهوه‌های داغ، 67 درصد اسیدیته کمتری دارند.

بر اساس این تفاوت‌هایی که ذکر شد حالا می‌توانید قهوه موردعلاقه خود را در فصل گرما انتخاب کنید.

برای خرید قهوه اسپرسو باکیفیت بالا می توانید از سایت قهوه موریس کلیک نمایید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سبد خرید
برای دیدن محصولات که دنبال آن هستید تایپ کنید.

ورود

هنوز حساب کاربری ندارید؟