اخبار

تأثیر محدود قهوه بر مغز های کم خواب

تأثیر محدود قهوه بر مغز های کم خواب

قهوه حاوی معجزات بی شماری است، اما توانایی انجام عمل جراحی مغز یا حتی کار با وسیله نقلیه موتوری در سطح بالا در حالی که کم خواب است ممکن است در این موارد نباشد. تحقیقات جدید از آزمایشگاه خواب و یادگیری در دانشگاه ایالتی میشیگان نشان داده است که اگرچه کافئین معادل حدود دو فنجان قهوه کافئین دار ممکن است به افراد کم‌خواب کمک کند تا هوشیاری را در کارهای ساده بهبود بخشند، اما برای کمک به افراد در انجام کار های پیچیده تر فایده ای ندارد. در ادامه به برسی دقیق تر تأثیر محدود قهوه بر مغز های کم خواب می پردازیم.

برای این مطالعه که در جدیدترین نسخه مجله روانشناسی تجربی: یادگیری، حافظه و شناخت منتشرشده است، از 275 شرکت‌کننده خواسته شد که کار ساده و پیچیده‌تری را انجام دهند. سپس آن‌ها به‌طور تصادفی انتخاب شدند که یا در خانه بخوابند یا یک‌شب کم‌خواب را زیر نظر آزمایشگاه بگذرانند. صبح روز بعد 200 میلی‌گرم کافئین به شرکت‌کنندگان داده شد تا دوباره این دو کار را انجام دهند.

این تحقیق نشان داد که گروه کم‌خواب در هر دو وظیفه عملکرد ضعیف‌تری دارند. درحالی‌که کافئین در انجام کار ساده به عملکرد آن‌ها کمک می‌کرد، اما تأثیر کمی بر کار پیچیده‌تر داشت که شامل یک سری مراحل است که باید به ترتیب و بدون تکرار انجام شود.

نتایج تحقیقات Fenn

Fenn می‌گوید: «کافئین ممکن است توانایی بیدار ماندن و انجام یک کار را بهبود بخشد، اما برای جلوگیری از انواع خطاهای رویه‌ای که می‌تواند باعث مواردی مانند اشتباهات پزشکی و تصادفات رانندگی شود، کار زیادی نمی‌کند.»

تحقیقات MSU به دنبال مطالعه اخیر آلمان در مورد کمبود خواب، کافئین و عملکرد شناختی نشان داده است که مصرف متوسط ​​قهوه ممکن است برخی از عواقب شناختی کاهش خواب در طی چند روز را کاهش دهد.

این مطالعه همچنین نتیجه گرفت که فواید کافئین در قهوه محدود است و نمی‌تواند با چیز واقعی رقابت کند.

«کافئین باعث افزایش انرژی، کاهش خواب آلودگی و حتی می‌تواند باعث بهبود خلق و خو شود، اما کاملاً جایگزین یک شب کامل خواب نمی‌شود.»

«اگرچه ممکن است افراد احساس کنند که می‌توانند با کافئین با کمبود خواب مبارزه کنند، اما عملکرد آن‌ها در کارهای سطح بالاتر هنوز مختل خواهد شد. این‌یکی از دلایلی است که کمبود خواب می‌تواند بسیار خطرناک باشد.»

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.