ارتباط با کارشناس فروش

وبلاگ

خانه » مقاله » انواع روش های فرآوری عسلی در صنعت قهوه

انواع روش های فرآوری عسلی در صنعت قهوه

روش های فرآوری عسلی

قهوه موریس – روش های فرآوری عسلی یکی از فرآوری‌های بسیار سخت و ظریف در فرآوری قهوه است. قهوه‌های روش های فرآوری عسلی به‌طور عام دارای یک شیرینی مطلوب و اسیدیتی متعادل، همراه با تونالیته کمی از طعم‌های میوه‌ای هستند. طی این فرآوری طعم‌ها دارای قدرت کمی از فرآوری طبیعی می‌شوند، اما وضوح آن‌ها چندین برابر بیشتر است.

کلید این تمایز طعم، شکر و اسیدیتی موجود در لایه mucilage است. بعد از سپری شدن زمان مربوط به خشک‌کردن، شکر موجود در mucilage متمرکزشده و سپس این شکرها به درون‌دانه قهوه جذب می‌شوند.

زمانی که خواهان خرید قهوه‌ای با روش های فرآوری عسلی هستید، با سه نوع انتخاب مواجه خواهید شد: زرد، قرمز و یا سیاه. حتی گاهی ممکن است شما این توصیفات رنگی را به‌صورت ترکیبی و درصدی بشنوید.

کشاورزان معمولاً محصولاتشان را به دسته‌های متفاوتی تقسیم‌بندی می‌کنند. بعضی از آن‌ها mucilage کمتری دارند و بنابراین سرعت خشک‌کردن آن‌ها بیشتر است و زمان کمتری می‌برد. باقی ممکن است mucilage بیشتری داشته باشند و درنتیجه به زمان بیشتری هم برای خشک‌کردن نیاز داشته باشند. نوع زرد که تقریباً ۲۵ درصد mucilage دارد به‌طورمعمول در طول مرحله خشک شدن کمترین سایه را نیاز دارد تا سرعت خشک شدن را تسریع ببخشد و رنگ زرد حاصل شود.

نوع قرمز که تقریباً ۵۰ درصد mucilage دارد مدت‌زمان بیشتری برای خشک شدن نیاز دارد و نوع سیاه آن‌که صد درصد mucilage دارد نیز کاملاً در سایه و زیر پوششی قرار می‌گیرد تا دوره خشک شدن افزایش پیدا کند.

شاید این‌گونه به نظر برسد که نوع سیاه این نوع فراوری از دیگر انواع آن بهتر باشد. طعم‌های قهوه فرآوری شده به تغییر میزان mucilage در پوسته بستگی دارند و هرچه میزان آن کمتر شود و mucilage پوسته را ترک کند طعم‌های موجود در قهوه پیچیده‌تر می‌گردند و هرچه میزان آن در پوسته افزایش پیدا کند طعم‌ها قوی‌تر می‌شوند.

مزایای انتخاب روش های فرآوری عسلی

هرچند برای تولیدکنندگان قهوه این یک تصمیم تجاری است. ولی شما می‌توانید با روش های فرآوری عسلی به متد سیاه، قهوه‌ای باکیفیت بالاتر تولید کنید و به همان میزان تلاش، ریسک و هزینه‌تان هم افزایش میابد. هرچه مدت‌زمان خشک شدن قهوه به طول بینجامد، بیشتر احتمال دارد که آنزیم‌ها و عفونت‌های باکتریایی ایجاد شود و منجر به‌نوعی نقص درون قهوه شوند. همچنین قهوه در طول پروسه خشک شدن خود باید کاملاً تحت نظارت و مراقبت باشد. پس قهوه همیشه تولید کردن فنجانی قهوه باکیفیت نیست، گاهی برای کشاورزان آن چیزی است که بتواند بازار بهتر و بیشتری به خود اختصاص دهد.

به‌عنوان یک رستر، شما همیشه با درصد ترکیب کردن قهوه‌های متفاوت سروکار دارید و یکی از بزرگ‌ترین چالش‌های پیش رویتان این است که چگونه به ترکیب ایده آلتان برسید یا ترکیب پیشین را تکرار نمایید، حتی اگر محصولات کشت شده تنها برای یک فصل در دسترس باشند. شما می‌توانید به‌صورت دقیق قهوه‌های مختلف را جایگزین یکدیگر کنید، مخلوط‌های جدید و متفاوت بسازید و دانه‌های سبز را جوری انتخاب کنید تا به طعم‌های موردنظرتان برسید.

هرچند مشخصات طعم قهوه به عوامل دیگری نیز بستگی دارد، مانند منطقه، پروسه، ارتفاع کشت و موارد دیگری ازاین‌دست؛ اما متغیرهای زیادی رشد قهوه را تحت تأثیر خود قرار می‌دهند که هرکدام می‌توانند بر محصول نهایی اثرگذار باشند. هیچ‌گاه یک قهوه را با اعتماد به اینکه قهوه‌ای با فرآوری عسلی است خریداری نکنید. ممکن است این قهوه شیرینی بیش‌ازحدی داشته باشد یا میزان اسیدیتی و میوه‌ای بودن آن از حد نرمال کمی کمتر یا بیشتر باشد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سبد خرید
برای دیدن محصولات که دنبال آن هستید تایپ کنید.

ورود

هنوز حساب کاربری ندارید؟