ارتباط با کارشناس فروش

وبلاگ

خانه » آموزش » طرز تهیه کُن پانا یا اسپرسو با خامه با موکاپات

طرز تهیه کُن پانا یا اسپرسو با خامه با موکاپات

کُن پانا

قهوه موریس– اسپرسو اصالتاً یک روش دم‌آوری قهوه به سبک ایتالیایی است؛ اما کُن پانا یا espersso con pana نوشیدنی قهوه اسپرسو با خامه است که ترجمه آن در زبان ایتالیایی به معنی قهوه به همراه خامه (cream) است، نوشیدنی کن پانا در حقیقت از یک شات اسپرسو سینگل یا دوبل تشکیل‌شده که با خامه پوشیده می‌شود. البته منظور از خامه روی اسپرسو، خامه زده‌شده (Whipped cream) است که هم قوام خوبی دارد و هم می‌توان به‌راحتی به‌وسیله ماسوره فنجان را تزئین کنید. قهوه‌ای که به شیوه اسپرسو دم شده پایه بسیاری از نوشیدنی‌ها مثل کاپوچینو، کافه آمریکانو، کافه لاته و کافه ماکیاتو است. شما به‌راحتی می‌توانید این نوشیدنی را در منزل تهیه‌کرده و لذت ببرید. در این یادداشت به طرز تهیه کُن پانا به همراه دستگاه قهوه ساز موکاپات در منزل می‌پردازیم.

برای خرید قهوه مناسب برای قهوه اسپرسو  espresso coffee بر روی تصویر زیر کلیک کنید

کُن پاناطرز تهیه قهوه کُن پانا یا اسپرسو خامه‌ای

شما در منزل به‌وسیله دستگاه اسپرسو ساز برقی یا اسپرسو ساز رو گازی (Stovetop espresso maker) یا همان موکاپات می‌توانید قهوه اسپرسو را تهیه کنید و به‌وسیله ماسوره، خامه زده‌شده را روی آن بریزید تا یک نوشیدنی کُن پانا داشته باشید.

ابتدا محفظه‌های موکاپات را بازکنید.  محفظه‌ پودر قهوه را از محفظه آب جدا کنید و مقداری آب داخل محفظه مخصوص آب بریزید، آب باید درست تا زیر سوپاپ کنترل فشار باشد. حالا محفظه پودر قهوه را هم از پودر قهوه پرکنید. دقت داشته باشید که درجه آسیاب دانه قهوه برای تهیه قهوه به روش اسپرسو باید Fine Grind باشد، یعنی نه خیلی زبر (Coarse) مانند قهوه دمی  و نه خیلی نرم  (Extra Fine) مانند قهوه ترک.

محفظه پودر قهوه باید سر صاف باشد پس سطح قهوه را با انگشت صاف کنید.

حالا محفظه‌ پودر قهوه را سر جای خودش قرار دهید و موکاپات را محکم ببندید.

موکاپات را روی شعله متوسط گاز بگذارید و منتظر شوید تا قهوه از لوله‌ خروجی خارج‌شده و داخل محفظه قهوه بریزد.

مراقب باشید که شعله‌ گاز را قبل از آن‌که قهوه تا دهانه لوله‌ خروج قهوه بالا بیاید خاموش‌کنید.

به‌این‌ترتیب قهوه آرام‌آرام وارد محفظه قهوه می‌شود. قهوه اسپرسو کُن پانا شما آماده است، آن را در فنجان سرو کنید، روی آن با ماسوره خامه زده‌شده بریزید و بلافاصله میل کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سبد خرید
برای دیدن محصولات که دنبال آن هستید تایپ کنید.

ورود

هنوز حساب کاربری ندارید؟