ارتباط با کارشناس فروش

وبلاگ

خانه » آموزش » ویدئو آموزشی » طرز تهیه نوشیدنی محبوب کاپوچینو

طرز تهیه نوشیدنی محبوب کاپوچینو

قهوه موریس – طرز تهیه کاپوچینو (Cappuccino) با پودر آماده را اکثراً بلد هستند؛ اما تهیه کاپوچینو با قهوه اسپرسو طعم و اصالت دیگری دارد که با روش‌های قهوه آماده بسیار متفاوت است. در این یادداشت، طرز تهیه یک فنجان کاپوچینو خانگیِ حرفه‌ای و خوشمزه با دستگاه اسپرسو ساز را آموزش می‌دهیم تا در منزل آن را درست کنید و لذت ببرید.

مواد لازم برای تهیه یک فنجان کاپوچینو حرفه‌ای و خوشمزه در منزل

قهوه اسپرسو دم‌آوری شده
شیر پرچرب: یک‌چهارم لیوان
شکر: یک‌دوم قاشق مرباخوری

برای خرید قهوه مناسب برای قهوه اسپرسو  espresso coffee بر روی تصویر زیر کلیک کنید

برای تهیه یک فنجان کاپوچینو حرفه‌ای و خوشمزه در منزل به مواد تشکیل‌دهنده کاپوچینو نیاز دارید. ابتدا باید قهوه اسپرسو را به‌وسیله دستگاه اسپرسو ساز، دم‌آوری کنید؛ اما بسیاری در منزل دستگاه اسپرسو ساز حرفه‌ای ندارند، آیا در این شرایط هم می‌توان یک کاپوچینوی مطلوب تهیه کرد؟ جواب بله است. برای دم کردن قهوه اسپرسو در منزل که در حقیقت یک نوع نوشیدنی غلیظ قهوه و پایه و اساس درست کردن بسیاری از نوشیدنی‌های زیرمجموعه قهوه است، نیاز به دستگاه قهوه ساز حرفه‌ای ندارید و یک قوری اسپرسو ساز خانگی کفایت می‌کند.

همان‌طور که گفتیم برای تهیه یک فنجان کاپوچینو حرفه‌ای و خوشمزه در منزل ابتدا باید قهوه اسپرسو را دم‌کنید. برای این کار ابتدا در یک دستگاه ساده اسپرسو ساز خانگی و یا موکاپات، قهوه اسپرسو را تهیه می‌کنید.

برای خرید قهوه تک خاستگاه single-origin coffee بر روی تصویر زیر کلیک کنید

برای تهیه یک فنجان کاپوچینو حرفه‌ای و خوشمزه در منزل باید شیر را هم به مرحله جوش برسانید. برای یک فنجان کاپوچینو به سه چهارم لیوان شیر پرچرب نیاز دارید. شیر را در یک ظرف شیرجوش یا هر ظرف مناسب دیگری که در دسترس دارید بریزید و یک دوم قاشق مرباخوری شکر را به آن اضافه کنید. شیر سرد و شکر را باهم مخلوط کنید و روی شعله ملایم گاز قرار دهید.

شیر باید به دمای جوش برسد. وقتی شیر به دمای جوش رسید. شعله گاز را خاموش کنید و با یک همزن برقی یا دستی به‌صورت دورانی شیر را به سمت یک طرفِ ظرف هم بزنید تا حسابی کف کند و فوم مناسب آماده شود.

نحوه سرو یک فنجان کاپوچینو

حالا شما مقداری قهوه اسپرسو خوش‌طعم و عطر و شیر کف کرده دارید که برای تهیه یک فنجان کاپوچینو حرفه‌ای در منزل کافی است. مقداری از هرکدام را با دقت در فنجان موردنظرتان بریزید. یک‌سوم فنجان را با قهوه اسپرسو پر کنید و یک‌سوم دیگر را با شیر پر کنید و یک‌سوم باقی‌مانده را برای کف شیر خالی بگذارید. کف شیر را هم با دقت روی قهوه و شیر بریزید و مقداری دارچین، پودر کاکائو یا پودر قهوه روی آن بپاشید و فنجان کاپوچینو را همراه با شیرینی یا کیک موردعلاقه‌تان به‌صورت داغ میل کنید.

برای خرید قهوه ترک turkish coffee بر روی تصویر زیر کلیک کنید

تهیه کاپوچینو با استفاده از قهوه ترک

برای تهیه یک فنجان کاپوچینو حتماً لازم نیست از قهوه اسپرسو استفاده کرد و می‌توان برای تهیه آن از قهوه ترک هم استفاده نمود؛ که برای این کار می‌توان از یک جذوه یا قهوه‌جوش مخصوص دم‌آوری قهوه ترک استفاده کنید؛ و همان مراحل را مطابق دستورالعملی که در بالا به آن اشاره شد، انجام دهید.

مقدار استفاده از شکر بستگی به ذائقه شما دارد، می‌توانید به‌دلخواه آن را کم‌وزیاد کنید، اما معمولاً همین مقدار شکر برای یک فنجان ۱۸۰ میلی‌لیتری کفایت می‌کند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سبد خرید
برای دیدن محصولات که دنبال آن هستید تایپ کنید.

ورود

هنوز حساب کاربری ندارید؟