ارتباط با کارشناس فروش

وبلاگ

خانه » مقاله » تأثیر یکنواختی آسیاب دانه قهوه بر طعم نهایی قهوه

تأثیر یکنواختی آسیاب دانه قهوه بر طعم نهایی قهوه

درجه آسیاب قهوه

علاوه بر ترکیبات شیمیایی در قهوه به عوامل دیگری هم برای طعم نهایی قهوه باید توجه کنید. برای مثال یکدستی و یکنواختی آسیاب دانه قهوه در طعم نهایی بسیار حائز اهمیت است. برای اطمینان از اینکه دانه‌های قهوه آسیاب شده اندازه مشابهی داشته باشند، از یک دستگاه آسیاب دانه قهوه باکیفیت استفاده کنید. دستگاه‌های آسیاب دانه بی‌کیفیت ممکن است قهوه آسیاب شده غیر منسجم و همچنین میزان زیادی «پودر» تولید کنند. پاین ذرات بسیار ریز، قهوه را بسیار سریع عصاره‌گیری می‌کنند و قهوه را خراب می‌کنند. اغراق نیست اگر بگوییم تقریباً به‌اندازه تازگی و کیفیت دانه قهوه آسیاب شده، انسجام، یکدستی و یکنواختی  آسیاب قهوه هم مهم است. اگر دانه‌های آسیاب شده اندازه‌های مختلفی داشته باشند، با سرعت‌های مختلفی دم‌آوری قهوه و عصاره‌گیری می‌شوند و درنتیجه قهوه شما طعم‌های نامطلوب بسیاری خواهد داشت.

آسیاب دانه قهوه و طعم نهایی قهوه

طبق تحقیقات انجام‌شده در دهه 1960 توسط مؤسسه دم‌آوری قهوه، حدود 30 درصد وزن قهوه محلول است. این بدان معناست که حدود 70 درصد از دانه قهوه ماده‌ای آلی و نامحلول هستند. باوجوداینکه 30 درصد از دانه قهوه محلول است.

انستیتوی دم‌آوری قهوه، یک نمودار تولید قهوه ایجاد کرده است که تعادل بین قدرت قهوه و عصاره‌گیری را نشان می‌دهد. طبق این نمودار، عصاره‌گیری هر چیزی کمتر از 18 درصد قهوه و بیش از 24 درصد طعم‌های ناخواسته را می‌تواند به همراه داشته باشد.

برای خرید قهوه ترکیبی blending coffee بر روی تصویر زیر کلیک کنید

قهوه کمتر از حد استاندارد عصاره‌گیری شده می‌تواند طعم ترش و چای مانند داشته باشد، درحالی‌که قهوه بیش‌ازحد عصاره‌گیری شده تلخ می‌شود.

اگر آسیاب قهوه شما یکدست و منسجم نباشد احتمال دارد که برخی از قهوه‌ها را کم و زیاد استخراج کنید.

واقعیت این است که به جز ترکیبات شیمیایی دانه قهوه، متغیرهای زیادی بر روی طعم قهوه شما تأثیر می‌گذارند:

از مدت‌زمان عصاره‌گیری گرفته تا دمای آب، میزان برشتگی دانه قهوه، دستگاه دم کننده قهوه و …

اما قدرتمندترین ابزار برای دم کردن یک فنجان قهوه خوش‌طعم با فرض رعایت سایر موارد گفته شده، اندازه آسیاب دانه شدن دانه‌های قهوه است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سبد خرید
برای دیدن محصولات که دنبال آن هستید تایپ کنید.

ورود

هنوز حساب کاربری ندارید؟