ارتباط با کارشناس فروش

وبلاگ

خانه » مقاله » چگونه میتوان از انکسار سنج قهوه استفاده کرد

چگونه میتوان از انکسار سنج قهوه استفاده کرد

انکسار سنج قهوه

با ظهور قهوه‌های ویژه، شاهد ظهور ابزارهای مخصوص قهوه نیز هستیم و ازجمله آن‌ها اصطلاحاً انکسار سنج قهوه است. اما این ابزار علمی چیست؟ چگونه و چرا استفاده می‌شود؟ و از همه مهم‌تر، آیا می‌تواند به شما در تهیه قهوه بهتر کمک کند؟ برای آشنایی بهتر و پاسخ این سؤالات ادامه این مقاله را بخوانید:

انکسار سنج قهوه چیست؟

یک انکسار سنج قهوه اندازه‌گیری می‌کند که چرا نور هنگام حرکت بین هوا و مایع خم می‌شود (شکسته می‌شود). این به ما اطلاعاتی در مورد خصوصیات مایع می‌دهد. قهوه، جامدات محلول (TDS) را اندازه‌گیری می‌کند و به ما امکان می‌دهد عملکرد استخراج را محاسبه کنیم.

TDS چیست؟

مواد جامد محلول در قهوه صبحگاهی شما قسمت‌های قهوه بو داده و آسیاب شده‌ای هستند که در آب جوش حل می‌شوند. درواقع، آن‌ها قهوه موجود در قهوه شما هستند. پس از اندازه‌گیری TDS، می‌توانید از این فرمول برای محاسبه بازده استخراج استفاده کنید. بااین‌حال، بیشتر شرکت‌ها این کار را با نرم‌افزار انجام می‌دهند.

عملکرد استخراج٪ = قهوه دم‌کرده (گرم) TDS (٪) / دوز (گرم)

همان‌طور که همه ما می‌دانیم، این عصاره گیری تأثیر زیادی در طعم یک قهوه دارد، بنابراین اطلاعات مفیدی برای جمع‌آوری است.

کارشناسان عملکرد ایدئال استخراج قهوه قطره‌ای را بین 18 تا 22 درصد در گذشته دانستند. درصد TDS بین 1.15 تا 1.35 بود. بااین‌حال، همان‌طور که کیفیت قهوه مخصوص بهبودیافته است، می‌توان این تعداد را حتی بالاتر نیز برد.

چرا از انکسار سنج قهوه استفاده می‌کنیم؟

اخیراً، رفرکتومترها بیشتر و بیشتر توسط رستری‌های قهوه، شرکت‌های تولیدکننده نوشیدنی و کافی‌شاپ‌های سطح بالا مورداستفاده قرار می‌گیرند.

به گفته کارشناس صنعت کریس باکا، هنگامی‌که با کام کاملاً آموزش‌دیده همراه شوید، آن‌ها یک روش عالی برای شماره‌گیری در یک قهوه جدید یا انجام کنترل کیفیت (QC) هستند:

انکسار سنج قهوه یکی از بهترین ابزارهای QC است که امروزه در قهوه داریم، بنابراین باید از آن استفاده کنید. هنگامی‌که یک فنجان استثنایی قهوه دم کردید، می‌توانید از انکسار سنج قهوه برای اندازه‌گیری TDS و عملکرد استخراج آن استفاده کنید. به‌این‌ترتیب، خواهید فهمید که آیا دقیقاً در آینده آن را تولید کرده‌اید یا خیر.

استفاده از سلیقه‌ها هنوز مهم‌ترین راه برای بهینه‌سازی قهوه است. اما ترسیم TDS و بازده استخراج می‌تواند به شما کمک کند تا تصور کنید که در صورت چشیدن قهوه شما اصلاحاتی لازم است. تشخیص اینکه قهوه شما خیلی غلیظ یا ضعیف است، کمتر از حد استخراج‌شده یا بیش‌ازحد استخراج‌شده است، تشخیص آن فقط بر اساس طعم و مزه دشوار است.

چگونه می‌توان از انکسار سنج قهوه استفاده کرد؟

حتی اگر تمام این اصطلاحات علمی پیچیده به نظر برسد، استفاده از انکسار سنج قهوه بسیار ساده است. درواقع، سخت‌ترین قسمت ممکن است باز کردن کیف پول شما باشد، زیرا بیش از 500 دلار قیمت دارد.

فقط چند قطره قهوه دم‌کرده به‌خوبی به نمونه انکسار سنج قهوه اضافه کنید و مقدار TDS را گزارش می‌کند. اگر از اسپرسو استفاده می‌کنید، کمی سخت‌تر است زیرا ابتدا باید آن را فیلتر کنید.

این فرآیند را با استفاده از دستورالعمل‌های مختلف هنگام چشیدن تکرار کنید تا زمانی که بر روی خوشمزه‌ترین فنجان قرار بگیرید. سپس از عملکرد بهینه استخراج برای قهوه خود مطلع خواهید شد.

نکته:

آیا واقعاً به یک انکسار سنج قهوه نیاز دارید؟ البته که نه؛ اما اگر بودجه و ذهن علمی دارید، این یک روش جالب برای یادگیری بیشتر در مورد قهوه خود و دستیابی به دم‌نوش‌های خوشمزه‌تر است.

سؤالات متداول

چگونه TDS قهوه خود را افزایش دهم؟

برای افزایش TDS، چندین تنظیم می‌توانید در دستور تهیه قهوه خود انجام دهید. اگر اسپرسو درست می‌کنید، می‌توانید ریزتر خردکنید، زمان دمش را افزایش دهید، درجه حرارت آب را افزایش دهید، یا از فشار بیشتری استفاده کنید.

آیا به یک انکسار سنج مخصوص قهوه نیاز دارم؟

لزوماً به یک انکسار سنج مخصوص قهوه نیاز ندارید، اما دقت آن‌ها دقیق‌تر خواهد بود. از همه مهم‌تر، انکسار سنج‌های قهوه با نرم‌افزار لازم برای محاسبات مربوط به قهوه مانند TDS و عملکرد استخراج ارائه می‌شوند.

عصاره گیری چگونه بر طعم قهوه تأثیر می‌گذارد؟

قهوه تحت استخراج می‌تواند طعم ترش و اسیدی، با بادی نازک و فاقد عطروطعم کامل داشته باشد. قهوه بیش‌ازحد استخراج‌شده می‌تواند طعم سوخته یا تلخ داشته باشد و کام را غرق کند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سبد خرید
برای دیدن محصولات که دنبال آن هستید تایپ کنید.

ورود

هنوز حساب کاربری ندارید؟