مقاله

تجارت مستقیم قهوه تخصصی – قسمت نخست

تجارت مستقیم قهوه

قهوه موریس – تجارت مستقیم قهوه یک مدل تجارت قهوه است که نوید زنجیره ارزش قوی‌تری را می‌دهد که با به حداقل رساندن تعداد واسطه‌ها حاصل می‌شود. این مفهومی است که به‌شدت با ایدئال‌های فرهنگ قهوه موج سوم مرتبط است که اغلب به‌عنوان ابزاری برای فعال کردن «قهوه رابطه‌ای» مورداستفاده قرار می‌گیرد، جایی که تولیدکننده و خریدار برای بهبود شفافیت، ردیابی و کیفیت به‌طور مستقیم در ارتباط هستند.

قطع خریداران و فروشندگان «واسطه» سنتی برای بهبود ارتباط مستقیم و به حداکثر رساندن سود در هر دو طرف منطقی است و ازنظر تئوری عالی به نظر می‌رسد.

بااین‌حال، در عمل، تجارت مستقیم قهوه همیشه ساده نیست و بیشتر اوقات، تولیدکنندگان در صورت عدم موفقیت، عمده کسری‌های آن را متحمل می‌شوند.

برای درک بهتر نحوه تجارت، با ریکاردو اوتروس از Supracafé، کانی Kolosvary از کافه Femenino و بلانکا کاسترو از اتحادیه بین‌المللی قهوه زنان صحبت کردم که در ادامه می‌خوانیم:

تجارت مستقیم قهوه تخصصی – قسمت دوم

تجارت مستقیم قهوه تخصصی – قسمت سوم

برای خرید قهوه تک خاستگاه single-origin coffee

بر روی تصویر زیر کلیک کنید

تجارت مستقیم چیست؟

تجارت مستقیم به‌عنوان اصطلاحی كه توسط دستگاه‌های برشته كننده قهوه برای توصیف عمل خرید مستقیم از تولیدكنندگان به كار می‌رود،

شروع‌شده است كه هدف آن از بین بردن نقش سنتی صادركننده و واردكننده است.

این یک روش تجارت قهوه است که بر رابطه مستقیم بین تولیدکننده و خریدار برای بهبود ارتباطات، کیفیت، شفافیت و پایداری متمرکز است.

تجارت مستقیم ابتدا در پاسخ به زنجیره تأمین قهوه که به‌طور سنتی تقسیم‌شده است، به وجود آمد

که در طول تاریخ به دلیل شفافیت کم و قابل‌ردیابی موردانتقاد قرار گرفته است.

درحالی‌که همه‌چیز تغییر می‌کند، در مدل سنتی، تولیدکنندگان قهوه قدرت مذاکره کمتری دارند، سود کمتری دارند و تعامل با سیستم‌های کنترل کیفیت یا تولید پایدار دشوارتر است.

برای خرید قهوه جامائیکا jamaica coffee

بر روی تصویر زیر کلیک کنید

تأمین اخلاقی قهوه در تجارت

این زنجیره تأمین قطع‌شده اختلاف بین تولیدکننده و مصرف‌کننده را نیز گسترش می‌دهد که می‌تواند احتمال تأمین اخلاقی قهوه را کاهش دهد.

طبق گفته منشور قهوه اخلاقی، طرفداران تجارت مستقیم ادعا می‌کنند که این مدل روابط متقابل سودمند و محترمانه‌ای را بین خریداران و تولیدکنندگان یا تعاونی‌های منفرد ایجاد می‌کند.

بعضی از رستری‌ها نیز ممکن است این کار را انتخاب کنند زیرا می‌خواهند کنترل بیشتری بر روی هر یک از متغیرها داشته باشند.

این از کیفیت قهوه گرفته تا مسائل اجتماعی و نگرانی‌های زیست‌محیطی در مبدأ است.

مهم است که به یاد داشته باشید تجارت یک رویکرد است و نه یک مجوز.

این بدان معنی است که وقتی برچسب «محصول تجارت مستقیم» را روی بسته‌بندی قهوه مشاهده می‌کنید، لزوماً به این معنی نیست که هیچ واسطه‌ای در این کار دخیل نیست.

فقط به این صورت که خریدار یا رستر در برخی ظرفیت‌ها با تولیدکننده ارتباط مستقیم دارد.

برخی از رستری‌ها برای جلوگیری از سردرگمی از استفاده کامل از برچسب خودداری می‌کنند، درحالی‌که دیگران آن را آزادتر تفسیر و اجرا می‌کنند.

برای خرید قهوه یورگاچف (قهوه یرگاچف) گرید یک yirgacheffe coffee g1

بر روی تصویر زیر کلیک کنید

ریكاردو اتروس رئیس و مدیرکل Supracafé، می‌گوید که بسیار نادر است که به یک مدل تجارت مستقیم «واقعی» برسیم.

او می‌گوید: «همیشه افرادی در این بین هستند.»

از طریق مدل‌های تجارت مستقیم، تولیدکننده و مصرف‌کننده در مورد قیمت و کیفیت بحث می‌کنند، اما هیچ‌کس نمی‌تواند بگوید که مستقیم از تولیدکننده خریداری می‌کند.

 


منبع: perfect daily grind

تنظیم و گردآوری بهنام حاتم جعفری

ترجمه و تلخیص از قهوه موریس

 


برای خرید قهوه بر روی تصویر زیر کلیک کنید

برای دانلود اپلیکیشن قهوه موریس morris coffee app

بر روی تصویر زیر کلیک کنید

جهت دریافت لیست قیمت قهوه

بر روی تصویر زیر کلیک کنید

برای مشاهده صفحه قهوه موریس در اینستاگرام

بر روی تصویر زیر کلیک کنید

برای خرید قهوه و عضویت در کانال تلگرام قهوه موریس

بر روی تصویر زیر کلیک کنید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.