مقاله

تجارت مستقیم قهوه تخصصی – قسمت دوم

تجارت مستقیم قهوه

قهوه موریس – برای درک بهتر نحوه تجارت مستقیم قهوه، با ریکاردو اوتروس از Supracafé، کانی Kolosvary از کافه Femenino و بلانکا کاسترو از اتحادیه بین‌المللی قهوه زنان صحبت کردم که در ادامه بخش دوم این مقاله را می‌خوانیم:

تجارت مستقیم قهوه تخصصی – قسمت نخست

تجارت مستقیم قهوه تخصصی – قسمت سوم

برای خرید قهوه کلمبیا نارینو colombia narino coffee بر روی تصویر زیر کلیک کنید

یک کسب‌وکار با نگهداری بالا و اغلب با خطر بالا

تجارت مستقیم قهوه هم به تولیدكنندگان و هم به خریداران نیاز دارد تا به مهارت‌ها و منابع خاصی دسترسی داشته باشند تا بتوانند به‌طور مؤثر عمل كنند. بدون این موارد، معامله می‌تواند به‌راحتی نابود شود و هر دو طرف در معرض خطر و آسیب‌پذیری قرار می‌گیرند.

علاوه بر این، ازآنجاکه مدل تجارت مستقیم قهوه از وضعیت تجارت قهوه فاصله زیادی دارد، متعاقباً فاقد مقررات و چارچوب‌های قبلی برای محافظت از طرف‌های درگیر است.

برای خرید قهوه یورگاچف (قهوه یرگاچف) گرید دو yirgacheffe coffee g2 بر روی تصویر زیر کلیک کنید

خطرات

وقتی دو تجارت کوچک در تجارت غیرقانونی شرکت می‌کنند، بسیاری از مسائل ممکن است به وجود آید. برخی از خطرات اصلی مرتبط با تجارت مستقیم قهوه عبارت‌اند از:

 

مسائل مربوط به قرارداد و پرداخت

با مقررات کمتر و فقدان قراردادهای استاندارد، خطر در هر دو طرف زیاد است. این بدان معناست که تولیدکننده می‌تواند در پایان بدون پرداخت و خریدار می‌تواند بدون محصول باشند.

 

تحویل یا کیفیت غیرقابل‌اعتماد

قهوه ممکن است کمتر از انتظار باشد و بدون مقررات، هیچ شبکه ایمنی وجود ندارد. این بدان معنی است که تولیدکننده و خریدار می‌توانند در معرض خطر مالی قرار گیرند.

برای خرید قهوه عربیکا اتیوپی لیمو (limu) بر روی تصویر زیر کلیک کنید

بوروکراسی و تدارکات غیرقابل‌کنترل

با درگیر شدن طرفین کمتر، مسئولیت مدیریت مدارک خواستار و تدارکات پیچیده بر عهده هر یک از دو بازیگر است. غالباً چنین اتفاقی می‌افتد که یکی یا هر دو از مهارت‌ها و منابع کافی برای کنترل این حجم کار اضافی برخوردار نیستند.

 

تشریفات کمتر

تمرکز بر روابط گاهی اوقات می‌تواند منجر به اقدامات غیررسمی و فقدان قوانین، سازماندهی و پاسخگویی شود. این همچنین بدان معنی است که اگر مدیریت تغییر کند، واگذاری مشکل‌تر می‌شود.

 

کاهش انعطاف‌پذیری

به‌طورکلی، مقیاس کوچکتر تجارت مستقیم قهوه معمولاً به این معنی است که اندازه عملیات (و بنابراین منابع و نقدینگی مالی) محدودتر می‌شوند. این بدان معنی است که اگر مشکلی پیش بیاید، تولیدکننده و خریدار ظرفیت کمتری برای جذب خطردارند.

برای خرید قهوه عربیکا کنیا (kenya) بر روی تصویر زیر کلیک کنید

فاصله‌ها

تجارت مستقیم قهوه نیاز به‌وقت و تلاش دارد. بااین‌حال، برای بسیاری از افراد، مهارت‌ها، منابع و اطلاعات موردنیاز به این معنی است که بازگشت سرمایه گاهی ارزش ندارد.

کانی کولوسواری مدیر کافه فمنینو با شرکت بازرگانی محصولات ارگانیک است.

وی «خلأ» های زیر را مشخص می‌کند که هم تولیدکنندگان و هم خریداران می‌توانند از آن رنج ببرند.

 

اندازه عملیات

در مدل‌های تجارت مستقیم قهوه، اگر ظرفیت تولید پایین باشد، ممکن است تنوع محصول کم شود، مانند بسیاری از گروه‌های تولیدکننده کوچک. این امر خطر را به‌طور چشمگیری برای تولیدکننده و رستری‌ها افزایش می‌دهد.

کانی می‌گوید: «این می‌تواند موقعیت شکننده‌ای باشد.

اگر تولیدکننده نتوانند به تعهد خود عمل کنند، مکان‌های تولید بیشتر و خریداران بیشتر باعث تقویت هر دو طرف معادله می‌شوند.»

فعالیت‌ها نیز به‌ندرت قابل مقیاس هستند و ممکن است پایین بودن ظرفیت خرید یا فروش درنهایت برای هیچ‌یک از طرف‌ها ارزش نداشته باشد.

علاوه بر این، خرید مقادیر کم از مبدأ به‌طورکلی گران‌تر است و هزینه حمل‌ونقل به‌تنهایی می‌تواند سود را به همراه نداشته باشد.

برای خرید قهوه تانزانیا کلیمانجارو tanzania kilimanjaro coffee

بر روی تصویر زیر کلیک کنید

سواد مالی

كانی می‌گوید: «گروه‌های تولیدكننده كوچك از بسیاری از كشاورزان تشكیل شده‌اند كه ممكن است منابعی برای دفاع از خود داشته باشند یا نداشته باشند.

به‌عنوان‌مثال، عدم دانش در مورد بازار قهوه می‌تواند مانعی جدی برای مذاکرات باشد،

مگر اینکه سازمان شخصی را با این مجموعه مهارت‌ها در اختیار داشته باشد.»

درک موضوعات دیگر مانند عملیات زنجیره تأمین، تأمین مالی، پیش تأمین مالی، ریسک و نقدینگی (که برای تجارت هر کالایی بسیار مهم است)

حتی برای بسیاری از تولیدکنندگان و رستوران‌هایی که در مقیاس کوچکتر کار می‌کنند، کمتر قابل‌دسترسی است.

 

ارتباطات

تولیدکنندگان اغلب در معرض «شکاف دیجیتالی» قرار دارند.

دسترسی غیرقابل‌اعتماد به اینترنت و دریافت بد تلفن همراه می‌تواند ارتباطات را بسیار دشوار کند.

موانع زبانی و فرهنگی نیز موانع مشترک طرفین است و می‌تواند منبع اصلی مشکلات باشد.

برای خرید قهوه اوگاندا uganda coffee بر روی تصویر زیر کلیک کنید

شبکه بازار

كانی توضیح می‌دهد: «برای یك كشاورز مقیاس كوچك در یك جامعه دورافتاده در پرو بسیار دشوار است كه بتواند بدون كمك مستقیماً با یك رستر در مقیاس كوچك، سیاتل تماس پیدا كند.»

کشاورزان خرده‌مالک غالباً فاقد شبکه در بازار قهوه و ابزارهایی برای بهبود آن هستند

که اغلب شامل استفاده گسترده از رسانه‌های اجتماعی و اینترنت است.

سختی‌های مشابهی نیز برای رستری‌ها وجود دارد. ایجاد یک شبکه جهانی از تولیدکنندگان قابل‌اعتماد و ارائه‌دهنده کیفیت، گواهینامه‌ها و قیمت‌ها مطابق با انتظاراتشان کار ساده‌ای نیست.

 


منبع: perfect daily grind

تنظیم و گردآوری بهنام حاتم جعفری

ترجمه و تلخیص از قهوه موریس

 


برای خرید قهوه بر روی تصویر زیر کلیک کنید

برای دانلود اپلیکیشن قهوه موریس morris coffee app

بر روی تصویر زیر کلیک کنید

جهت دریافت لیست قیمت قهوه

بر روی تصویر زیر کلیک کنید

برای مشاهده صفحه قهوه موریس در اینستاگرام

بر روی تصویر زیر کلیک کنید

برای خرید قهوه و عضویت در کانال تلگرام قهوه موریس

بر روی تصویر زیر کلیک کنید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.