ارتباط با کارشناس فروش

وبلاگ

خانه » آموزش » راهنمای طرز استفاده از دستگاه قهوه ساز سایفون

راهنمای طرز استفاده از دستگاه قهوه ساز سایفون

دستگاه قهوه ساز سایفون

قهوه ساز سایفون بدون شک قهوه سازی است که قصد دارد شما را در مرکز توجه قرار دهد و مطمئناً یک نقطه صحبت در میان مشتریان ایجاد می‌کنند. این دستگاه بیش از آنکه یک قهوه ساز مورد ستایش باشد، بیشتر به آزمایش شیمی دبیرستان شباهت دارد. در ادامه به طرز استفاده از دستگاه قهوه ساز سایفون می پردازیم.

گول ظاهر این قهوه ساز را نخورید، سایفون به‌عنوان یکی از بهترین روش‌ها برای دم کشیدن قهوه در نظر گرفته می‌شود – به این معنا که وقتی در کار و چگونگی عملکرد آن تسلط پیدا کردید، توجه ویژه‌ای به تهیه انواع دم‌کرده قهوه خواهید داشت.

اگرچه این قهوه ساز کمی به رویکرد عملی بیشتر و کمی بیشتر به نگهداری نیاز دارد، روند کار لذت‌بخش است و فنجان نهایی باورنکردنی است. سایفون ها استخراج بسیار تمیزی از قهوه تولید می‌کنند که به‌نوبه خود به باز شدن طعم‌های مخفی در قهوه‌های تک منبع کمک می‌کند. این دستگاه تولید قهوه با تعداد انگشت‌شماری از نام‌های مختلف شناخته می‌شود، برخی آن را سایفون یا دیگ وکیوم (دیگ خلأ) می‌نامند.

مشخصات طعمی قهوه با روش دم‌آوری سایفون

وضوح طعمی بالا و بادی زیاد از ویژگی‌های قهوه با روش دم‌آوری سایفون است و بادی قهوه در این روش پربار (Rich) و سنگین (Heavy) است. معمولاً در دیگر روش‌های دم‌آوری وضوح طعمی و بادی به‌صورت عکس هم بروز می‌یابد، اما درروش دم‌آوری با سایفون این وضوح طعمی و بادی به‌صورت موازی افزایش می‌یابد. روش دم‌آوری با سایفون بیشتر برای قهوه‌های تخصصی توصیه می‌شود. بااین‌حال در این روش قهوه‌هایی با رست روشن پیشنهاد می‌شود.

لوازم مورد نیاز برای استفاده از قهوه ساز سایفون

  • قهوه ساز سایفون (در این راهنما از یک فنجان هاریو 2 استفاده کردیم)
  • 20 گرم قهوه که متوسط ​​تا ریز آسیاب شده است.
  • استفاده از قهوه‌های تیره و یا متوسط رست شده، ​​کاملاً خوب هستند،
  • بااین‌حال، تفت‌های سبک‌تر در یک سایفون بسیار خوب عمل می‌کنند و بیشتر متوجه شیرینی و ظرافت‌های موجود در لوبیا خواهید شد.
  • آسیاب قهوه
  • قاشق چوبی

برای خرید قهوه دمی مناسب برای دم آوری با قهوه ساز سایفون siphon بر روی لینک کلیک کنید

  • کل زمان دم: 2 – 2½ دقیقه.
  • عملکرد: 2 فنجان (حدود یک فنجان 12 اونسی).
  • خصوصیات فنجان: پیچیده، خوش‌طعم و متناسب با مواد معطر.

راهنمای گام به گام تهیه قهوه با قهوه ساز سایفون

دم کشیدن قهوه در یک قهوه ساز سایفون به همان سختی که ابتدا به نظر می‌رسد نیست و درواقع صادقانه می‌توانید پس از آزمایش دوم یا سوم خود، بر این قهوه ساز تسلط پیدا کنید – همه‌چیز در مورد زمان و کنترل دما است. مطمئن هستم که بعدازاینکه این دستورالعمل‌های قهوه ساز سایفونی را قدم‌به‌قدم دنبال کردید، مانند یک حرفه‌ای قهوه را تهیه می‌کنید.

دستگاه قهوه ساز سایفون

مرحله اول: فیلتر پارچه را خیس کنید و در جای خود ثابت کنید

اولین کاری که باید انجام دهید این است که فیلتر پارچه را حداقل به مدت 5 دقیقه در آب گرم خیس کنید.

خیساندن نه‌تنها بوی ماندگار و مزه را از بین می‌برد بلکه به شکل‌گیری یک مهروموم در محفظه سایفون کمک می‌کند.

وقتی مطمئن شدید که فیلترتان خوب است؛ آن را در محفظه شیشه‌ای مرطوب قرار دهید و سیم فنر را به‌آرامی از طریق لوله شیشه بکشید و آن را در لبه پایین قلاب کنید.

مرحله دوم: قهوه خود را وزن کرده و آسیاب کنید

من شخصاً دوست دارم از 20 گرم قهوه استفاده کنم، اما اگر تجربه یک فنجان قویتر را داشته باشید، 25 گرم قابل قبول است.

هنگامی‌که قهوه خود را اندازه‌گیری کردید، آسیاب خود را در یک سطح متوسط ​​آسیاب کنید.

در حالت ایدئال، می‌خواهید قهوه خود را کمی ریزتر از قهوه‌ای که به‌طور منظم دم می‌کنید آسیاب کنید.

مرحله سوم: آب خود را به لامپ اضافه کنید

بعد، 300 گرم آب جوش از قبل گرم شده را به محفظه شیشه پایین (لامپ) اضافه کنید – یا فقط همان‌طور که روی شیشه نشان داده‌شده است تا خط 2 فنجان پر کنید. من توصیه می‌کنم آب خود را از قبل گرم کنید زیرا این امر باعث افزایش زمان جوش آمدن آب در محفظه شیشه می‌شود.

مرحله چهارم: قهوه ساز سایفون و حرارت خود را بسازید

اکنون وقت آن است که دستگاه قهوه ساز سایفونی خود را بسازید. قسمت قیف بالایی را (با فیلتر قفل شده در جای خود) درون لامپ شیشه قرار دهید و مهروموم لاستیکی را به‌آرامی بچرخانید تا احساس امنیت کند – لازم نیست خیلی فشار دهید، فقط نیروی کافی را فشار دهید تا احساس سفتی کنید. اکنون می‌توانید منبع حرارت خود را در زیر لامپ شیشه قرار دهید. قهوه ساز سایفون هاریو دارای مشعل سوخت الکل مایع است که می‌توانید از آن استفاده کنید.

مرحله پنجم: آب را تماشا کنید که به محفظه بالایی منتقل می‌شود

صبر کنید تا آب جوش بیاید.

هنگامی‌که آب شروع به جوشیدن می‌کند متوجه می‌شوید که به‌آرامی شروع به بالا آمدن به قسمت بالای قیف می‌کند. به دلایلی عجیب مقدار کمی آب در محفظه پایین باقی خواهد ماند. نگران نباشید که این کاملاً طبیعی است و در صورت وجود شیشه را از گرمای مستقیم زیر آن محافظت می‌کند.

هنگامی‌که آب به قیف بالایی منتقل شد، حرارت مشعل خود را کم کنید. ما آب را خیلی گرم نمی‌کنیم، بنابراین اگر دماسنج دارید می‌توانید دمایی بین 185-195 درجه فارنهایت داشته باشید.

مرحله ششم: اضافه کردن قهوه

اکنون وقت آن است که قهوه تازه آسیاب شده خود را اضافه کنید. به آهستگی قهوه خود را در قسمت قیف بالایی که اکنون آب باید باشد بریزید، مطمئن شوید که قهوه را با استفاده از یک قاشق چوبی کاملاً غرق کنید. قهوه را با یک قاشق چوبی هم بزنید.

مرحله هفتم: دم آوری قهوه

اجازه دهید قهوه به مدت تقریباً 15 ثانیه در حالت غوطه‌وری باقی بماند و دم بکشد.

مرحله هشتم: دور کردن منبع حرارت

حرارت را خاموش کنید و سریع قهوه خود را با استفاده از یک قاشق چوبی هم بزنید.

مرحله نهم: سحر و جادو را تماشا کنید

با پایین آمدن دما، متوجه خواهید شد که قهوه به‌آرامی به درون لامپ زیرین شیشه پایین کشیده می‌شود. این روند باید تقریباً 1 تا 2 دقیقه پس از خاموش کردن منبع گرما آغاز شود. اگر به نظر می‌رسد طولانی‌تر است که دمیدن روی شیشه را امتحان کنید تا به روند خنک‌سازی کمک کند.

هنگامی‌که قهوه در پایین منتقل شد، دم آوری کاملاً تمام شده است و شما یک لایه ضخیم از قهوه را در قسمت بالای قیف خواهید دید.

مرحله دهم: سرو کردن

پس از پایان فرآیند دم آوری سرو و لذت ببرید. قسمت قیف بالایی را به‌آرامی از لامپ شیشه بردارید، من توصیه می‌کنم از یک پارچه استفاده کنید زیرا سایفون هنوز خیلی گرم است. هنگامی‌که قسمت بالای قیف برداشته شد، اجازه دهید قهوه کمی خنک شود تا پیچیده‌ترین فنجان را قبل از سرو تضمین کنید. در لیوان قهوه خود بریزید و لذت ببرید.

تاریخچه قهوه ساز سایفون

تاریخچه به ما می‌گوید که قهوه سایفون توسط لوف از برلین در دهه 1830 اختراع شد. گلدان خلأ اصلی با چند تغییر در طراحی روبرو شد و بارها مورد بازبینی قرار گرفته است تا اینکه بالاخره در دهه 1940 به سایفون امروزی تبدیل شد.

در دهه 1800 اعتقاد بر این بود که یک قهوه ریزتر یک فنجان مزه دار تولید می‌کند. بااین‌حال، به دلیل جاذبه آب به‌راحتی نمی‌توانست از محوطه‌های خوب عبور کند، بنابراین برای حل این مشکل قهوه ساز سایفون متولد شد.

چیزی که سایفون را از سایر قهوه سازها متمایز می‌کند، یک آسیاب کوچک نیست که از فیلتر عبور کند و درنتیجه یک فنجان قهوه بسیار خوش‌طعم و تمیز ایجاد می‌شود. پویایی تولید سایفون ترکیبی از غوطه‌وری و خلأ است. این اساساً آن چیزی است که آن را از سایر موارد متفاوت می‌کند.

روشی برای دم کشیدن قهوه وجود ندارد که شبیه سایفون باشد. راه‌اندازی فوق‌العاده به نظر می‌رسد و باعث می‌شود شما مانند یک دانشمند دیوانه ظاهر شوید – که همیشه با یک جایزه که همان قهوه‌ای منحصربه‌فرد است مواجه می‌شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سبد خرید
برای دیدن محصولات که دنبال آن هستید تایپ کنید.

ورود

هنوز حساب کاربری ندارید؟