ارتباط با کارشناس فروش

وبلاگ

خانه » مقاله » قهوه ی بوربون یکی از والدین قهوه های عربیکا

قهوه ی بوربون یکی از والدین قهوه های عربیکا

قهوه ی بوربون

قهوه عربیکا یکی از گونه‌های گیاه قهوه است که بالاترین کیفیت را در میان قهوه‌ها دارد و می‌تواند به گونه‌های مختلف تقسیم شود. در این مقاله به یکی از زیرگونه‌های قهوه عربیکا یعنی قهوه ی بوربون می‌پردازیم که آن را با طعم شیرینی که دارد می‌شناسند.

تقریباً گونه تیپیکا و بوربون والد تمام انواع قهوه‌های که می‌شناسیم هستند. بوربون هیچ ارتباطی با نوشیدنی‌های الکلی ندارد و نام جزیره‌ای است که این قهوه از آن سرچشمه می‌گیرد و اکنون به نام جزیره رئونیون شناخته می‌شود.

در سال 1708، فرانسوی‌ها این قهوه را از هلندی‌ها دریافت و در این جزیره کاشتند و آن را به‌گونه‌ای بی‌نظیر از قهوه تبدیل کردند. از آن زمان، بسیاری از گونه‌های دیگر از بوربون به وجود آمدند و راهی آمریکایی جنوبی و مرکزی شدند. گیاه بوربون لوبیایی شیرین و اسیدی تولید می‌کنند که نتیجه نهایی آن قهوه‌ای عالی می‌شود.

برای خرید قهوه تک خاستگاه کلیک کنید

آمریكای جنوبی و مركزی به دلیل داشتن سابقه طولانی درکشت و رشد قهوه، دولت‌های نسبتاً پایدار و سرمایه‌گذاری سنگین در صنعت قهوه، سرشار از انواع مختلفی هستند كه از هر دو نوع تیپیكا و بوربون به دست می‌آیند. برخی از انواع رایج که در آمریکای جنوبی و مرکزی رشد می‌کنند شامل Mundo Novo، Pacamara و Catuai هستند.

ترکیب تیپیکا و بوربون

Mundo Novo که ترکیبی بین تیپیکا و بوربون است در دهه 1940 در برزیل یافت شد. زیرگونه به‌خصوص با شرایط جوی کشور برزیل مناسب است و حدود 40 درصد از قهوه‌های برزیل را شامل می‌شود.Mundo Novo به دلیل مقاومت در برابر بیماری، عملکرد بسیار بالایی دارد. این‌گونه به دلیل بادی قوی و اسیدیته کم آن گزینه مناسبی برای قهوه‌های کلد برو است.

Pacamara جهشی بین گونه معمولی Maragogype و Pacas از گونه بوربون است و به دلیل ایجاد عطرهای مرکبات و عطرهای گلی آن شناخته‌شده است. به‌طورکلی، قهوه در ارتفاعات بالاتر کیفیت بالاتری ایجاد می‌کند، اما این‌گونه Pacamara در کوهستان بسیار عالی است و کیفیت منحصربه‌فردی ایجاد می‌کند.

برای خرید قهوه جامائیکا jamaica coffee از سایت قهوه موریس اقدام نمایید

Catuai یکی دیگر از انواع گونه قهوه ی بوربون است که از گونه قهوه روبوستا نیز تأثیر می‌گیرد.

Catuai باوجوداینکه ریشه‌ای در قهوه روبوستا دارد اما خصوصیات قهوه عربیکا را نمایان می‌کند.

این‌گونه بوربون اگر به‌درستی رشد کند و فرآوری شود یک فنجان قهوه خوب و باکیفیت را تولید می‌کند.

این زیرگونه در آمریکای جنوبی و مرکزی پرورش می‌یابد.

تقریباً همه گونه‌های قهوه عربیکا از گونه تیپیکا و بوربون و یا هردو آمده‌اند

و با کشف گونه‌های مختلف گیاه بوربون در دنیای بزرگ قهوه همچنان می‌توان ویژگی‌های منحصربه‌فردی در هرکدام از زیرگونه‌های این قهوه پیدا کرد

و تجربه‌های جدیدی و دلپذیری را از این قهوه کشف کرد.

برای خرید قهوه عربیکا از سایت قهوه موریس کلیک نمایید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سبد خرید
برای دیدن محصولات که دنبال آن هستید تایپ کنید.

ورود

هنوز حساب کاربری ندارید؟