ارتباط با کارشناس فروش

وبلاگ

خانه » آموزش » لاته آرت؛ انتخاب مناسب‌ترین شیر

لاته آرت؛ انتخاب مناسب‌ترین شیر

قهوه موریس– شیر همچون قهوه یکی از اجزای اصلی و ضروری در قهوه لاته به شمار می رود و فوم گیری از شیر و رسیدن به یک لاته آرت خوب نیاز به تمرین فراوانی دارد. در این میان نوع شیر و کیفیت آن در فوم گیری نیز، از اهمیت ویژه ای برخوردار است.

برای رسیدن به یک فوم خوب در شیر جهت استفاده در لاته آرت دو فاکتور نقش اصلی را ایفا می‌کنند، نخست مهارت باریستا که با تمرین و تجربه حاصل می‌شود و دوم کیفیت شیری مورداستفاده قرار می‌گیرد. در این یادداشت به فاکتور دوم یعنی شعر و کیفیت آن می‌پردازیم.

انتخاب شیر و فرایند فوم گیری از آن، یکی از کلیدی‌ترین نکات در بهبود کیفیت نوشیدنی است که به مشتری ارائه می‌شود. انتخاب شیر برای فوم گیری می‌تواند بر روی طعم قهوه تأثیرگذار باشد.

خرید قهوه اسپرسو با کیفیت بالا و قیمت مناسب 

شیر مناسب برای لاته آرت
لاته آرت

عوامل مؤثر در کیفیت شیر

کیفیت شیر بیشتر به نوع خوراک دام، شرایط نگهداری و فرآوری آن بستگی دارد و درجات چربی، شیرینی و پروتئین موجود در شیر موجب تفاوت در کیفیت آن می‌شود.

 بر اساس تحقیقات صورت گرفته، شیر تولیدشده از گاوهای نژاد جرسی بهترین شیر در میان انواع شیرهاست و دلیل آن وجود میزان زیادی از پروتئین، شکر و چربی است. این نوع شیر در میان تولیدکنندگان چیز کیک و بستنی، محبوبیت خاصی دارد اما به دلیل بالا بودن قیمت این نوع شیر هر تولیدکننده‌ای توانایی استفاده از آن را ندارد.

خرید انواع قهوه از سایت قهوه موریس 

فوم گیری از شیر برای لاته آرت

فرایند فوم گیری از شیر برای لاته آرت، شامل پروسه برخورد بخارآب داغ و شیر سرد است و باید در این امر متغیرهای بسیاری را مدنظر قرار داد تا نتیجه کار یک فوم مناسب باشد. نخستین نکته‌ای که باید به آن توجه داشت این است که شیرهای مختلف، زمان‌های متفاوتی نیاز دارند برای هم‌جواری با بخارآب و باید به این نکته توجه داشت که دمای بیش‌ازحد موجب سوختن شیر و از بین رفتن باکتری‌های موجود در شیر، تغییر در ماهیت آنزیم‌ها و اصطلاحاً دلمه بستن آن می‌شود. در این فرآیند دمای بخار دهی به‌اندازه زمان آن نیز، اهمیت دارد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سبد خرید
برای دیدن محصولات که دنبال آن هستید تایپ کنید.

ورود

هنوز حساب کاربری ندارید؟