ارتباط با کارشناس فروش

وبلاگ

خانه » آموزش » مشخصات و طرز تهیه قهوه لانگ بلک

مشخصات و طرز تهیه قهوه لانگ بلک

قهوه لانگ بلک

لانگ بلک قهوه ای بر پایه اسپرسو با عطر و طعمی قوی

لانگ بلک یکی از قهوه‌های بر پایه اسپرسو است که شباهت بسیار زیادی به قهوه آمریکانو دارد، با این تفاوت که جای شات اسپرسو و آب با یکدیگر جابجا شده است. در این مقاله به تاریخچه و طرز تهیه این قهوه می‌پردازیم. لانگ بلک زاده سلیقه آمریکایی است. ازنظر تاریخی ایتالیایی‌ها درگذشته تنها دو نوع قهوه اسپرسو و کاپوچینو درست می‌کردند؛ اما باگذشت زمان و ورود آمریکایی‌ها به ایتالیا و جلب رضایت آن‌ها در نوشیدن قهوه، لانگ بلک در ایتالیا متولد شد. داستان از جایی شروع شد که آمریکایی‌هایی که به‌عنوان توریست به ایتالیا می‌آمدند همیشه یک فنجان بزرگ قهوه سیاه سفارش می‌دادند که امروزه آن را به نام لانگ بلک می‌شناسیم. این تقاضا برای یک باریستای ایتالیایی که در تهیه و نوشیدن قهوه سیاه  تنها به شکل یک اسپرسو کوچک عادت کرده بود، عجیب اما جالب بود؛ بنابراین باگذشت زمان برای خشنود کردن گردشگران آمریکایی، آن‌ها اسپرسوهای خود را با نظر آن‌ها تطبیق دادند تا بالاخره  یک فنجان بزرگ قهوه یا همان لانگ بلک متولد شد!

برای خرید قهوه اسپرسو espresso coffee بر روی لینک مقابل کلیک کنید

آمریکایی‌ها به نوشیدن قهوه دم‌کرده عادت داشتند و شدت تأثیر اسپرسو برای آن‌ها خیلی زیاد بود. برای همین باریستای ایتالیایی با درست کردن یک شات اسپرسو در یک فنجان که از قبل با آب داغ پر شده بود، سریعاً  شدت قهوه را کاهش داد تا با ذائقه آن‌ها سازگار شود!

قهوه لانگ بلک چیست؟

قبل از اینکه در انتهای عمیق فرو برویم، بیایید سطح آن را دور بزنیم. منوی قهوه تقریباً همیشه با کشف و اختراعات جدید در حال تکامل است؛ بنابراین پنجاه‌درصد احتمال دارد که قبلاً با عبارت قهوه لانگ بلک روبرو شده باشید.

اگر نام نوشیدنی کافئین دار شنیده باشید، به‌احتمال‌زیاد در آن زمان در استرالیا و نیوزیلند بوده‌اید که معمولاً در منوها در آن نواحی مشاهده می‌شود. قهوه لانگ بلک نوشیدنی بر پایه اسپرسو است که معمولاً درنتیجه ریختن یک قاشق اسپرسو در حدود 100 تا 120 میلی‌لیتر آب گرم ساخته می‌شود. این یک همراه عالی برای مصرف‌کنندگان کافئین است که دوست دارند نوشیدنی‌های قهوه خود را دوست داشته باشند و آرزو می‌کنند قهوه بیش از چند جرعه دوام بیاورد.

مواد لازم برای تهیه قهوه لانگ بلک

قهوه – دست خود را بر روی قهوه موردعلاقه خود با دانه‌های قهوه تازه بگذارید.

به زمان و روند اجازه دهید ذائقه شما را کمی تغییر دهد. ماجراجو باشید و مشخصات طعم قهوه‌ای را که به خانه می‌آورید تجربه کنید.

آسیاب – گرچه هیچ راهی برای تهیه قهوه وجود ندارد، اما نمی‌توان انکار کرد که قهوه تازه آسیاب شده عطروطعم بیشتری به ارمغان می‌آورد.

اگر می‌خواهید چرخ آسیاب را به‌عنوان لوازم جانبی جدید آشپزخانه معرفی کنید، پیشنهاد می‌کنیم که به یک دستگاه آسیاب برقی نگاه کنید.

اگر می‌خواهید قهوه خود را دقیقاً در اندازه یکنواخت قرار دهید، آن‌ها بهترین انتخاب هستند.

لیوان قهوه – لیوان موردعلاقه خود را آماده نگه دارید.

مقیاس (اختیاری) – اگر کار خود را شروع می‌کنید و می‌خواهید در اندازه‌گیری دقیق باشید، تهیه یک ترازوی آشپزخانه برای تهیه دقیق مواد اولیه هوشمندانه است.

دستگاه اسپرسو – ازآنجاکه این یک نوشیدنی مبتنی بر اسپرسو است، برای برداشتن شات های نوشیدنی خود به‌نوعی دستگاه احتیاج دارید.

انتخاب هر دستگاهی که متناسب با نیازهای آشپزخانه و خانه شما باشد، دستی یا دستگاه واقعاً اهمیتی ندارد.

آب – جفت اصلی اسپرسوی شما. در صورت امکان سعی کنید آب صاف‌شده یا آب پز شده را استفاده کنید.

اگرچه این یک قانون نوشته‌شده نیست، اما این گزینه ارجح است زیرا آب شیر می‌تواند ناخالصی‌هایی را که قهوه را رنگ و طعم می‌دهد، نگه دارد. طرز تهیه قهوه لانگ بلک

طرز تهیه قهوه لانگ بلک

لانگ بلک یکی از قهوه‌های قوی به شمار می‌رود، حتی از اسپرسو هم می‌تواند قوی‌تر باشد به‌طوری‌که در روش درست کردن این قهوه، اگر 23 گرم قهوه آسیاب شده استفاده شود، 20 گرم عصاره قهوه به دست می‌آید و تقریباً 20 ثانیه طول می‌کشد. مواد لازم برای درست کردن این قهوه، دبل شات اسپرسو و آب جوش است. یک فنجان کوچک یا معمولی را با 80 درصد آب داغ (نه جوش اما خیلی گرم) پر کنید، بهتر است حجم فنجان شما 150 تا 200 میلی‌لیتر باشد که 80 درصد آن از آب گرم پر شود. برای دم‌آوری لانگ بلک تنها کافی است با استفاده از سبد دوتایی، 23 گرم قهوه آسیاب شده را درون پرتافیلتر بریزید و پس از تنظیم دستگاه اسپرسوساز و قرار دادن لیوانی که 80 درصد آن از آب داغ پر شده است، 20 گرم عصاره قهوه را روی آن بریزید تا لانگ بلک شما آماده شود! به همین راحتی! معمولاً در کنار فنجان این قهوه مانند آمریکانو یک لیوان یا فنجان آب گذاشته می‌شود تا اگر برای شخصی غلیظ یا تلخ بود بتواند آب اضافه کند تا از شدت‌اش کم شود.

تفاوت لانگ بلک با آمریکانو

لانگ بلک قهوه‌ای ظریف اما فوق‌العاده قوی است که با ریختن اسپرسو یا ریسترتو روی آب داغ درست می‌شود. لانگ بلک، بسیار شبیه به آمریکانو است اما کرمای قهوه را حفظ می‌کند، بنابراین عطروطعم بیشتری نسبت به آمریکانو دارد. حجم آب داغ و اسپرسو  استفاده‌شده در هر دو قهوه به یک اندازه است یعنی در هر دو 80 درصد لیوان آب داغ  و 20 درصد اسپرسو است. اما تفاوت در اینجاست که در لانگ بلک، دبل شات اسپرسو بر روی آب داغ ریخته می‌شود (برعکس آمریکانو) و به همین خاطر کرما یا همان کف برنزه رنگ حاصل از شات اسپرسو ایدئال بر روی آن می‌ماند، ولی در آمریکانو چون آب داغ روی اسپرسو ریخته می‌شود، طبیعتاً کرما سریع از بین می‌رود و عطروطعم آن خیلی کم‌تر می‌شود.

قهوه لانگ بلک در مقابل اسپرسو و آمریکانو

با توجه به مقیاس گسترده نوشیدنی‌های کافئین دار که هرروز افزایش پیدا می‌کند، نباید تعجب‌آور باشد زیرا مردم بعضی از نام‌ها را بعضی‌اوقات اشتباه می‌گیرند. بیایید در این مورد خاص شفاف‌سازی کنیم.

اسپرسو یکی از متمرکزترین ترکیبات کافئین است که می‌توانید از آن لذت ببرید؛ اما این یک فنجان قهوه نسبتاً کوچک است. قهوه لانگ بلک؛ شات های اسپرسو را به‌عنوان یکی از مواد اصلی حفظ می‌کند؛ اما با نگه‌داشتن آب در فنجانی که اسپرسو را در آن می‌ریزید، خود را متمایز می‌کند.

درحالی‌که مواد اصلی در قهوه لانگ بلک و آمریکانو یکسان هستند، اما چند تفاوت محسوس وجود دارد. برای شروع، رنگ قهوه لانگ بلک نسبت به گزینه دیگر کمی متمرکز است. در تولید آمریکانو آب بیشتری استفاده می‌شود و درنتیجه طعم کمی رقیق‌تری ایجاد می‌شود که یکی دیگر از واریانس‌های اصلی در روش تهیه است.

سؤالات متداول

یک فنجان قهوه لانگ بلک چه مقدار کافئین دارد؟

یک فنجان قهوه لانگ بلک می‌تواند چیزی بین 80 تا 120 میلی‌گرم کافئین را در خود جای دهد.

یک فنجان قهوه لانگ بلک چند کالری دارد؟

بگذارید تمام شمارنده‌های کالری موجود در آنجا هشدار داده شوند. یک فنجان انفرادی قهوه معمولاً کمتر از پنج کالری دارد.

آیا می‌توانم در یک قهوه لانگ بلک شکر اضافه کنم؟

درحالی‌که نوشیدنی را معمولاً بدون شیرین‌کننده‌ها می‌نوشند، اما اگر کام شما بخواهد، چیز شیرینی به آن اضافه کنید. بااین‌حال نسبت به افزایش کالری هوشیار باشید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سبد خرید
برای دیدن محصولات که دنبال آن هستید تایپ کنید.

ورود

هنوز حساب کاربری ندارید؟