ارتباط با کارشناس فروش

وبلاگ

خانه » مقاله » فواید قهوه برای مردان

فواید قهوه برای مردان

فواید قهوه برای مردان

می دانیم که قهوه باعث رفع خستگی ذهنی و افزایش هوشیاری، افزایش سطح انرژی و افزایش کارامدی سلولهای مغزی میشود ولی خواص قهوه برای مردان به این خالصه نمی شود و فواید قهوه برای مردان بیشتر از آن است که در یک یادداشت کوتاه جمع شود..

مصرف قهوه قدرت باروری در مردان را افزایش می دهد و موجب بهبود در عملکرد رابطه جنسی در مردان می شود. افزایش قوای جنسی در مردان به واسطه رابطه مستقیم کافئین با ترشح هورمون تستوسترون رابطه مستقیم دارد و مردانی که روزانه بیش از دو فنجان قهوه می نوشند 14 درصد بیشتر هورمون تستوسترون در آنها ترشح می شود. در ادامه این مقاله به تمامی این مباحث می پردازیم.

همچنین از نظر علمی تاثیر قهوه تلخ بر عملکرد قلب ثابت شده.کافئین موجود در قهوه تلخ به گشادی رگها کمک می کند.البته این مسئله ممکن است باعث التهاب سینه بعد از مصرف قهوه نیز بشود.همچنین کافئین موجود در قهوه احتمال ابتلا به سرطات دهانه رحم (سرطان اندومتر) را به میزان قابل توجهی کاهش میدهد.

مواد غذایی موجود در قهوه شامل منگنز و پتاسیم منیزیم  فسفر ویتامین B2 (ریبوفلاوین) ویتامین B5: (پانتوتنیک اسید)ویتامین B1 (تیامین) ویتامین B3 (نیاسین)و ویتامین B9 (فولات)

مصرف قهوه و ارتباط آن با سیستم عصبی

قهوه بخاطر کافئین خود تاثیرات مثبت زیادی بر سیستم عصبی دارد در این بین هماهنگی سیستم عصبی با عضلات یکی از اثرات مهم قهوه بر بدن انسان است ، این خاصیت قهوه در میان ورزشکاران و افرادی که مشاغل با تحرک بدنی زیاد دارند از اهمیت بیشتری برخوردار است.

تاثیر مصرف قهوه بر آلزایمر مردان

کاهش ابتلا به آلزایمر و کاهش ابتلا به پارکینسون و نقرس از دیگر خواص قهوه برای مردان به شمار می رود.

سیستم عصبی بدن انسان با افزایش سن به بعضی ضعفها دچار می شود دو بیماری شایع سیستم عصبی که عموما در سنین بالا اتفاق می افتد بیماری پارکینسون و آلزایمر است که تاثیر زیادی در زندگی پیرمردان می گذارد و باعث از کار افتادگی آنها می شود ، در بیماری پارکینسون بدن بیمار دچار لرزش شده و تعادل و توان انجام امور روزمره زندگی از بیمار گرفته می شود ، مصرف منظم قهوه به خاطر ایجاد تعادل و ارتباط سریعتر بین سیستم عصبی و عظلات بین 32 تا 60 درصد از ابتلا به پارکینسون جلوگیری می کند.

تقویت حافظه مردان با نوشیدن قهوه

آمار نشان می دهد درصد ابتلای مردان به بیماری آلزایمر بیشتر از زنان است ، بیماری آلزایمر که در سنین بالا عموما اتفاق می افتد که باعث از بین رفتن حافظه کوتاه مدت می شود ، مصرف استاندارد قهوه خطر ابتلا به آلزایمر در مردان را حدود 60 درصد کاهش می دهد.

کاهش افسردگی با مصرف قهوه

مصرف قهوه به عنوان یک داروی ضد افسردگی بسیار توصیه می شود. بنا بر بررسی های انجام شده در جوامعی که مصرف قهوه زیاد است میزان ابتلا به افسردگی و آمار خودکشی حدود 50 درصد کمتر است.

مصرف قهوه و درمان ناباروری در مردان

به تازگی در کشور برزیل مطالعه ای مربوط به رابطه مصرف قهوه برای باروری مردان انجام شده است، در این مطالعه محققان متوجه شدند که مردانی که به صورت منظم قهوه می نوشند از لحاظ باروری و عملکرد جنسی قویتر هستند. طبق این مطالعه قهوه باعث افزایش سرعت اسپرم در مردان می شود و به همین خاطر قهوه می تواند اساس درمان ناباروری در مردان قرار بگیرد. تحقیقات قبلی همچنین نشان داده است که کافئین موجود در قهوه می تواند میل جنسی را در زنان تقویت کند. اگر قصد دارید اطلاعات کاملی در زمینه ی تاثیرات قهوه بر زنان کسب کنید؛ پیشنهاد می کنیم، مقاله ی خواص قهوه برای زنان را حتما مطالعه کنید.

تاثیر مصرف قهوه بر پروستات

یکی از بیماریهای شایع در مردان بیماری پروستات است. سرطان پروستات مهمترین و کشنده ترین بیماری در مردان است که به خاطر التهاب پروستات ایجاد می شود. التهاب پروستات بر روی باروری و زندگی جنسی مردان هم تاثیر منفی دارد. پژوهشگران در دانشگاه هاروارد اعلام کردند که آنتی اکسیدانهای قهوه باعث کم کردن اثر رادیکالهای آزاد می شود و کافئین قهوه هم التهاب پروستات را کاهش می دهد.

تاثیرات قهوه بر کبد مردان

کاهش ابتلا به بیماری های کبدی نیز از مهمترین خواص قهوه برای مردان به شمار می روند. آنتی اکسیدانهای زیادی که در کافئین قهوه وجود دارند باعث می شود تا قهوه به یک مکمل بی نظیر برای سلامت کبد باشد.

کبد انسان یکی از حیاطی ترین اندامهای بدن است و سلامت آن بسیار مهم است ولی به خاطر سبک زندگی امروزی و استفاده از رژیم های غذایی غلط و ناسالم یا مصرف مشروبات الکلی باعث بیماریهای کبدی می شود یکی از نمونه های این بیماریها که زیاد شنیده ایم کبد چرب است که در صورت درمان نشدن می تواند باعث خطرات جدی و در نهایت سیروز کبد شود.

میزان پیشگیری از ابتلا به کبد چرب

مطالعات نشان داده که مصرف قهوه از ابتلا به کبد چرب و سایر بیماریهای کبدی بین 40 تا 80 درصد جلوگیری می کند به همین خاطر پزشکان قرار دادن قهوه در رژیم غذایی روزانه را برای پیشگیری از بیماریهای مربوط به کبد و کمک به سلامت آن توصیه می کنند.

مصرف قهوه و ارتباط آن با سرطان روده

سرطان روده سومین سرطان شایع و کشنده جهان است ، به تازگی محققان مرکز سرطان شناسی فلوریدا با مطالعه بر روی 489706 نفر اعلام کردند که مردانی که قهوه مصرف می کنند بین 30 تا 50 درصد کمتر در خطر ابتلا به سرطان روده هستند.

مصرف قهوه و ارتباط آن با سلامت موی مردان

یکی از اتفاقات شایع در مردان طاسی و کم پشتی موی سر است که با افزایش سن بیشتر می شود. این اتفاق به خاطر کم شدن فولیکولهای موی سر و یا ضعیف شدن آنهاست و در اصطلاح چرخه بقای مو دچار اختلال می شود. به بیان ساده سرعت ریزش طبیعی مو از سرعت رشد موی جدید بیشتر می شود که نتیجه آن کم پشت شدن و حتی طاسی سر است.

چه مقدار در سلامت مو تاثیر دارد؟

کافئین یکی از مواد رایج در ترکیبات شامپوهای ضدریزش و تقویت کننده مو است . قهوه به خاطر افزایش خونرسانی به پوست سر و فولیکول های موی آن و تامین ریز مغذی های مورد نیاز موی سر باعث می شود تعداد فولیکولهای موی سر تا 46 درصد و چرخه بقای مو تا 37 درصد افزایش پیدا می کند.

تاثیر قهوه بر دیابت در مردان

کاهش خطر ابتلا به دیابت نوع 2 که از خطرناک ترین و مزمن ترین بیماری ها به شمار می رود نیز از مهمترین خواص قهوه به شمار می رود که رابطه مستقیمی با بهبود سیستم ایمنی بدن دارد.

طبق اعلام سازمان بهداشت جهانی از هر 50 نفر در جهان 3 نفر به یکی از انواع بیماری دیابت مبتلاست. دیابت نوع 2 نوعی بیماری است که در آن سلول های بدن فرد بیمار به انسولین مقاومت نشان می دهند و در نتیجه بیمار مجبور به مصرف انسولین می شود.

درمان و پیشگیری از دیابت نوع 2 با قهوه

بهترین راه پیشگیری از دیابت نوع 2 داشتن رژیم مناسب غذایی است ، پزشکان به این نتیجه رسیده اند که مصرف قهوه خطر ابتال به دیابت نوع 2 را تا 50 درصد کاهش می دهد. طبق بررسی های پژوهشگران مرکز دیابت مصرف هر فنجان قهوه حدود 7 درصد مقاومت به انسولین را توسط سلولها کاهش می دهد.

لاغری و کاهش وزن در مردان

قهوه با توجه به فیریولوژی خاص مردان خواص ویژه ای برای آنان دارد. لاغری و کاهش وزن یکی از فواید قهوه تلخ برای مردان است. چربی سوزی نیز یکی دیگر از خواص ویژه قهوه است که در مردان با فعالیت های ورزشی از اهمیت بالایی برخوردار است.

خاصیت هماهنگی عضلات و اعصاب پس از نوشیدن قهوه برای ورزشکاران بسیار مهم است و با نوشیدن قهوه پیش از شروع فعالیت ورزشی بسیار به بهبود عملکرد ورزشی می انجامد.

سایر خواص قهوه برای مردان

نوشیدن حداقل سه فنجان قهوه می‌تواند به مهار برخی سرطان ها کمک کند و خطر ابتلا به سرطان کبد، پوست، پروستات و سینه را کاهش دهد.

مصرف قهوه خطر ابتلا به نقرس در مردان را کاهش می دهد.

همچینین قهوه خطر ابتلا به سنگ کلیه را کاهش می دهد.

بهترین زمان مصرف قهوه برای مردان

در خصوص تعیین بهترین زمان مصرف قهوه همواره اختلاف نظر وجود دارد؛ اما به نظر می رسد با توجه به فرآیند های هورمونی و آنزیم ها در بدن انسان بتوان به یک زمان تقریبی در مصرف قهوه رسید.

  • کورتیزول که به عنوان عامل استرس و هوشیاری شناخته می شود در ابتدای روز در پایین ترین میزان خود قرار دارد و به نظر می رسد نوشیدن قهوه در ساعات اولیه صبح یعنی در حدود 9 و نیم تا 11 و نیم صبح به هوشیاری کمک بسیاری می کند.
  • مطالعات صورت گرفته بر روی این ماده در بدن نشان می دهد که میزان کورتیزول در بیش ساعات 12 تا یک و نیم ظهر و 5 تا 6 و نیم عصر در بالاترین حد خود قرار دارد و نوشیدن قهوه در این ساعات تأثیر به خصوصی بر هوشیاری بدن ندارد.
  • نوشیدن قهوه بعد از وعده غذایی: بر خلاص تصور عامه به سیستم گوارش کمک بسیاری می کند و عملکرد سیستم گوارشی را بهبود می بخشد.
  • نوشیدن قهوه قبل از فعالیت ورزشی: موجب بالا رفتن تمرکز و هماهنگی بین عضلات و اعصاب می شود که منجر به بازده مناسب تر ورزشی می شود.
  • نوشیدن قهوه پس از فعالیت ورزشی: نیز توصیه می شود چرا که قهوه و کافئین موجود در آن از اسپاسم عضلانی جلوگیری می کند و درد ناشی از آن را تا حدی کاهش می دهد.
  • نوشیدن قهوه قبل از خواب توصیه نمی شود؛ چرا که عامل خواب آلودگی در بدن انسان به واسطه فعالیت آدنوزین صورت می گیرد که با اتصال به گیرنده های خود موجب حس خواب آلودگی می شود. نوشیدن قهوه قبل از خواب موجب می شود که کافئین بر روی گیرنده های آدنوزین بنشیند و با اشغال این گیرنده ها در عملکرد آدنوزین اختلال ایجاد کند.

بهترین قهوه مناسب برای مردان

خاصیت قهوه برای مردان بسیار است و نه هر قهوه ای! پیشنهاد ما برای مناسب ترین قهوه برای مردان قهوه ترک و اسپرسو است . همچنین آقایان بهتر است از قهوه های نوع عربیکا استفاده کنند. اگر قصد خرید آنلاین قهوه اصل و با کیفیت را دارید، میتوانید از طریق لینک های زیر اقدام نمایید.

اگر نمیدانید چه قهوه ای برای شما مناسب است؟ یا در انتخاب بهترین قهوه دچار تردید شدید! با کارشناسان فروش قهوه موریس تماس بگیرید و مشاوره رایگان دریافت نمایید.

فواید قهوه ناشتا برای مردان

بسیاری بر این عقیده اند که قهوه به دلیل اسیدی بودن آن، موجب تداخل در سیستم گوارشی و ترشح بیش از حد اسید معده می شود و نوشیدن آن به صورت ناشتا و با معده خالی توصیه نمی شود. نوشیدن قهوه تلخ ناشتا به مرور موجب بروز ورم معده، سوزش و حتی زخم معده می شود. در کل قهوه خواص و فواید بسیاری برای مردان دارد و بهره وری را افزایش می دهد و خلق و خو را بهبود می بخشد.

برای خرید انواع قهوه از سایت قهوه موریس کلیک نمایید.

سوالات متداول

آیا قهوه برای ریزش موی جلوی سر مردان خوب است؟

همانطور که در این مقاله گفته شد، کافئین موجود در قهوه می تواند از ریزش مو و طاسی پیشگیری کند. قهوه به خاطر افزایش خونرسانی به پوست سر منجر به افزایش رشد فولیکول های مو به میزان ۴۶ درصد شود.

تاثیرات قهوه بر قوای جنسی و قدرت باروری چیست؟

تحقیقات نشان داده است که مردانی که قهوه مصرف می‌کنند در مقایسه با مردانی که قهوه مصرف نمی‌کنند، بدون توجه به وزن، سن یا فشار خون، کمتر با اختلال نعوظ مواجه می‌شوند. میزان کافئین قهوه رابطه مستقیمی با ترشح هورمون تستوسترون دارد و در عملکرد رابطه جنسی را بهبود می بخشد. برای اطلاعات بیشتر این مقاله را مطالعه کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سبد خرید
برای دیدن محصولات که دنبال آن هستید تایپ کنید.

ورود

هنوز حساب کاربری ندارید؟