ارتباط با کارشناس فروش

وبلاگ

خانه » آموزش » آموزش طراحی لته آرت

آموزش طراحی لته آرت

انواع طرح لته آرت

آرت زدن قهوه در واقع ترکیبی از هنر و قهوه است. دیدن طراحی لته آرت زیبا و حرفه‌ای در کافی‌شاپ‌ها این ذهنیت را در ما ایجاد می‌کند، که کار بسیار راحتی است. اما با امتحان کردن آن و نتیجه نه‌ چندان زیبای آن می‌فهمیم که این کار به‌ ظاهر ساده، ظرافت‌ها و مهارت ویژه‌ای می‌خواهد. که تنها با آموزش و تمرین زیاد میسر است و می‌توانید با کمی تمرین و راهنمایی آن را یاد بگیرید. زمانی که مهارت کافی را پیدا کردید میتوانید طرح‌های خلاقانه‌ مانند قلب و گل رز را امتحان کنید. در ادامه آموزش لته آرت ، برای ایجاد طرحای مختلف بصورت مرحله به مرحله گفته خواهد شد. 

آموزش لته آرت برگ

برای ایجاد طرح برگ یا گل رز در طراحی لته آرت ، جریان شیر را از طرفی به طرفی دیگر بریزید. تا زمانی که کف بر روی سطح ظاهر شود. این کار را تا زمان ظاهر شدن یک الگو ادامه دهید. برای حرکت به سمت کناره‌ها، به‌ تدریج پارچ را به سمت عقب حرکت دهید. برای آموزش فوم گیری برای لاته ارت کلیک کنید.

آموزش لته آرت برگ

زمانی که به انتهای فنجان رسیدید، پارچ را در یک خط مستقیم و در طول الگو حرکت دهید. اگر الگو را با حرکت‌های سریع مجاوری به وجود بیاورید، شاهد برگ‌های بیشتری در گل رز خواهید بود. درحالی‌که حرکت‌های کُندتر برگ‌های کم‌تر و ضخیم‌تری را به وجود می‌آورد.

آموزش لته آرت قلب

آموزش لته آرت قلب

برای ایجاد طرح قلب، شیر را به حرکات مجاور و با تمرکز بر روی یک نقطه از فنجان بریزید. این کار را تا زمان ظاهر شدن یک دایره بزرگ کِرِما ادامه دهید. پارچ را به سمت جلو حرکت داده و ریختن بر روی نقطه بزرگ را ادامه دهید، تا زمانی که فنجان تقریباً پر شود. قلب را با ریختن سریع در یک خط مستقیم به سمت جلو کامل کنید.

آموزش لته آرت گل

برای ایجاد طرح گل در لته آرت ریختن شیر با فاصله‌ای در حدود 2-3 سانتی‌متر یا 1 اینچ از کف را آغاز کنید. فنجان را تا نصفه پرکرده و درحالی‌ که به‌ تدریج پارچ را به سمت عقب حرکت می‌دهید به‌آرامی آن را به عقب و جلو حرکت دهید. این کار طراحی گل را به پیش برده و همچنین فنجان را پر می‌کند. برای حرکات عقب و جلو سعی کنید تا به‌ جای دست از حرکات مچ خود استفاده کنید.

آموزش لته آرت گل

با استفاده از پودر کاکائو و شابلون در طرح‌های خود خلاقیت بیشتری به خرج بدهید. همچنین می‌توانید برای به وجود آوردن پیرامون و لبه‌های کف خود یا نوشتن یک عبارت، یک شربت شکلات درست کنید. فرو کردن یک شی تیز به درون خامه و افزودن خامه برای به وجود آوردن طرح‌های منحصربه‌فرد، از دیگر تکنیک‌هایی است که برای ایجاد یک طراحی بر روی قهوه لاته استفاده می‌شود. با این‌حال خلاقیت و تمرین از عوامل است که می‌توانید از آن‌ها برای یک طراحی خلاقانه و نو استفاده کنید. همچنین برای اطلاعات بیشتر طرز تهیه قهوه لاته با موکاپات را بخوانید.

نکات مهم لاته آرت برای مبتدیان

برای تهیه یک لاته خوب به دو نکته دقت کنید:

عصاره گیری قهوه اسپرسو

همانطور که قبلا توضیح دادیم عصاره گیری درست نیاز به رعایت نکات مهمی از جمله آسیاب درست قهوه و تمپ كردن قهوه بصورت اصولی دارد.

فوم گیری شیر

فوم گرفتن درست هم به شیر پر چرب که داخل پیچر ریخته نیاز دارد و حدود نیم ساعت قبل از فوم گرفتن داخل یخچال بماند. تا دمای آن پایین تر رفته و زمان فوم گیری بیشتر طول بکشد.

فوم گیری شیر با فرنچ پرس

به اندازه دو برابر حجم اسپرسو شیر رو حرارت میدهیم تا دمای آن به حدود 60 درجه سانتیگراد برسد. بعد شیر را داخل فرنچ پرس ریخته و با دسته صافی آن قهوه را میزنیم تا کف فوم شیر ایجاد شود. بعد انرا داخل پیچر ریخته و روی قهوه میریزیم.

برای خرید قهوه اسپرسو با کیفیت و قیمت ویژه کلیک کنید.

لوازم مورد نیاز برای تهیه لاته آرت

لوازم مورد نیاز برای تهیه لاته آرت شامل: دستگاه اسپرسو یا اسپرسو ساز رو گازی (موکاپات)، پودر قهوه مناسب، فنجان گرد کوتاه، پیچیر شیر و همزن فوم شیر (در صورت نداشتن دستگاه اسپرسو) می باشد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سبد خرید
برای دیدن محصولات که دنبال آن هستید تایپ کنید.

ورود

هنوز حساب کاربری ندارید؟