ارتباط با کارشناس فروش

وبلاگ

خانه » مقاله » قهوه روبوستا ، دومین دانه پرطرفدار قهوه در دنیا

قهوه روبوستا ، دومین دانه پرطرفدار قهوه در دنیا

قهوه موریس– در میان گونه‌های مختلف قهوه که تعداد آن‌ها به بیش از 100 نوع می‌رسد، دانه قهوه ی روبوستا دومین قهوه پرطرفدار دنیا شناخته می‌شود و 40 درصد از تولید قهوه در جهان را به خود اختصاص داده است.

خاستگاه این نوع قهوه افریقای مرکزی و صحرای غربی افریقا محسوب می‌شود و بعد از دانه قهوه عربیکا دومین گونه پرطرفدار و محبوب قهوه در جهان است.

 این نوع قهوه در نیم‌کره شرقی و عمدتاً در افریقا و ویتنام کشت می‌شود و بزرگ‌ترین کشور تولیدکننده این نوع قهوه نیز، ویتنام است.

از ویژگی‌های این نوع قهوه کافئین بالاتر و شکر کمتر نسبت به قهوه عربیکاست و به همین خاطر مزه قوی‌تر و تلخ‌تری دارد.

در استفاده از این نوع قهوه باید به کیفیت آن دقت کرد؛ چراکه ترکیب روبوستا با عربیکا درصورتی‌که از کیفیت بالایی برخوردار باشد، طعم و رایحه بیسار خوب و دلپذیری به نوشیدنی می‌دهد، اما اگر کیفیت این نوع قهوه پایین باشد، نوشیدنی مزه لاستیک سوخته به خود می‌گیرد.

خرید قهوه اسپرسو با کیفیت بالا و قیمت مناسب 

شکل ظاهری قهوه روبوستا
دانه قهوه روبوستا

 ویژگی‌های گیاه قهوه ی روبوستا

روبوستا در میان دیگر انواع گیاه قهوه از انعطاف‌پذیری بالایی برخوردار است و در برابر دمای 30 درجه سانتی‌گراد به بالا و نور مستقیم خورشید مقاومت کند، اما برای شاداب نگاه‌داشتن گیاه روبوستا می‌بایست مقدار زیادی آب مصرف شود.

از دیگر ویژگی‌های خاص این گیاه مقاومت آن در برابر حشرات و بیماری است.

گل و شکوفه این گیاه سفید است و بویی نزدیک به یاسمن دارد و میوه‌های آن قرمزرنگ هستند و طی 6 الی 8 ماه آماده برداشت است و نیز، داخل هر گیلاس قهوه 2 دانه وجود دارد.

خرید انواع قهوه از سایت قهوه موریس 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سبد خرید
برای دیدن محصولات که دنبال آن هستید تایپ کنید.

ورود

هنوز حساب کاربری ندارید؟