قهوه موریس – انجمن تخصصی قهوه (SCA) و بنیاد علمی قهوه (CSF) از همکاری دوساله با شرکت بسته بندی ، طراحی و چاپ قهوه مستقر در هاوایی برای بررسی تأثیرات بسته بندی بر درک خاص قهوه خبر دادند.
«پیتر جولیانو، مدیر ارشد تحقیقات SCA» و مدیر اجرایی بنیاد غیرانتفاعی علوم قهوه، در اعلامیه شروع تحقیقات را رسانهای کردند.
CSF گفت: «این پروژه دانشگاهی توسط محققانی متخصص در روانشناسی، علوم غذایی و ارزیابی محصولات چند حسی هدایت میشود که عناصری مانند شکل بسته، اندازه، رنگ، بافت، صدا و تصاویر را کشف خواهند کرد.»
SCA و CSF تحقیق را بهعنوان بالقوه برای شرکتهای قهوه که در بستهبندی
و بازاریابی قهوهها، بهویژه برای مصرفکنندگان خانگی سودمند هستند، ارائه میدهند.
برای خرید قهوه تک خاستگاه single-origin coffee
بر روی تصویر زیر کلیک کنید
زمینه تحقیقات آکادمیک در مورد ادراک چند حسی در قهوه در طول تاریخ بسیار کم بوده است،
اما چندین پروژه جالب در سالهای اخیر بررسی کردهاند که چگونه تأثیرات بسته بندی قهوه بر درک و تصمیمگیری خرید مصرفکننده تأثیر میگذارد.
ادراک چند حسی همچنین از طریق رویدادهای Sensory Summit (ایالاتمتحده و انگلستان) و انجمن حسی (آسیا) مربوط به متخصصان صنعت درزمینهٔ قهوه موردتوجه قرارگرفته است.
علاوه بر پروژه تحقیقاتی بستهبندی، CSF اخیراً اعلام کرد که برای بررسی استخراج اسپرسو شرکای تحقیقاتی خود را در دانشگاه اورگان، دانشگاه ایالتی اورگان و دانشگاه پورتسموث (انگلیس) به خدمت گرفته است.
CSF گفت که انتظار دارد تحقیقات بسته بندی در سالهای آینده در مقالات دانشگاهی، گزارش مطبوعات و سخنرانیها در رویدادهای صنعت ارائه شود.