ارتباط با کارشناس فروش

وبلاگ

خانه » مقاله » چشم انداز تجارت قهوه در ایران

چشم انداز تجارت قهوه در ایران

قهوه موریس– محبوبیت قهوه به‌خصوص در میان نسل جدید، روزبه‌روز افزوده می‌شود. این محبوبیت در میان بازرگانان و فعالان اقتصادی نیز در سال‌های اخیر رو به افزایش است. به گفته رئیس انجمن صنفی قهوه درصورتی‌که فرآوری قهوه در ایران رونق بگیرد تجارت قهوه در ایران از سوددهی بسیار بالایی برخوردار است و می‌تواند درزمانی کمتر از 10 سال جایگزین صادرات نفت شود.

خرید انواع قهوه از سایت قهوه موریس 

تجارت قهوه در ایران
تجارت قهوه

تجارت قهوه در دنیا به‌عنوان دومین تجارت بزرگ شناخته می‌شود و در برخی کشورهای آمریکای لاتین به دلیل اهمیت بالای این کالای تجاری، وزارت قهوه نیز، وجود دارد.

قهوه برخلاف ایران که به‌عنوان یک کالا و نوشیدنی لوکس محسوب می‌شود در دنیا به‌عنوان یک کالای استراتژیک شناخته می‌شود.

برخلاف آمارهای ضدونقیضی که ایران را بزرگ‌ترین کشور تولیدکننده قهوه در خاورمیانه معرفی می‌کنند، باید گفت که بر اساس گفته فرهاد زعفری، مدرس دانشگاه و عضو کمیسیون آموزشی اتحادیه آبمیوه فروشان و کافی‌شاپ‌داران در ایران هیچ‌گونه کارخانه تولید قهوه وجود ندارد و قهوه از مناطقی استوایی مانند جامائیکا، جاوه، برزیل، کلمبیا، هند و … به‌صورت خام وارد ایران می‌شود و فرآوری و بسته‌بندی می‌شود و می‌توان به‌صراحت گفت که تجارت قهوه در ایران درزمینه تولید قهوه هیچ فعالیتی ندارد.

فرآوری قهوه در ایران، کاملاً به‌صورت ابتدایی و سنتی صورت می‌گیرد و بسته‌بندی آن‌هم به صورتی کاملاً غیرحرفه‌ای و فاقد استانداردهای جهانی است و بر بدون برچسب و تاریخ انقضا، عرضه می‌شود. برای استفاده از این تجارت پرسود و استراتژیک در ایران نیاز به سرمایه‌گذاری و برنامه‌ریزی است و چشم‌انداز قهوه در ایران بسیار روشن است و در آینده‌ای نزدیک می‌توان به‌عنوان یک کالای استراتژیک و جایگزین نفت به آن نگریست.

خرید قهوه اسپرسو با کیفیت بالا و قیمت مناسب 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سبد خرید
برای دیدن محصولات که دنبال آن هستید تایپ کنید.

ورود

هنوز حساب کاربری ندارید؟