ارتباط با کارشناس فروش

وبلاگ

خانه » مقاله » بو دادن قهوه در مبدأ

بو دادن قهوه در مبدأ

قهوه در مبدأ

زنجیره تأمین قهوه طولانی و پیچیده است و یکی از بزرگترین انتقادات آن این است که ارزش به‌طور سنتی فراتر از کشور تولیدکننده به آن اضافه می‌شود. درنتیجه، هرگز درآمد حاصل از افزودن این ارزش واقعاً به تولیدکننده‌ای که معمولاً فقط بخش کمی از قیمت فروش نهایی به آن پرداخت می‌شود، منتقل نمی‌شود. اگرچه ما امروز بیش از گذشته از این موضوع آگاه هستیم، اما هیچ راه‌حل ساده‌ای وجود ندارد که بتواند این مشکل را در مقیاس گسترده حل کند.

بااین‌وجود، یکی از روش‌هایی که در سال‌های اخیر در سراسر صنعت موردبحث قرار گرفته است، بو دادن قهوه در مبدأ است.

اصل ساده است: با کباب کردن در مبدأ، شما ارزش بیشتری در کشور تولیدکننده تولید می‌کنید و درنتیجه نتایج را برای تولیدکنندگان قهوه بهبود می‌بخشید.

بااین‌حال، گرچه این ایده به‌اندازه کافی ساده است، اما خالی از چالش نیست.

برای کسب اطلاعات بیشتر، ما با تیم Chica Bean مستقر در گواتمالا صحبت کردیم که قهوه‌ای را که توسط کشاورزان زن خرده‌مالک تولید می‌شود،

در مدل «ارزش مشترک» تفت‌داده و صادر می‌کند. ادامه مطلب را بخوانید تا از صحبت‌های آن‌ها مطلع شوید.

افزودن ارزش قهوه در مبدأ

در صنعت قهوه، قهوه سبز به طور سنتی از کشورهای تولیدکننده صادر می‌شود و سپس بوداده می‌شود، مارک می‌شود و به فروش می‌رسد و تمام فرآیندهایی که ارزش قابل‌توجهی دارند، در کشور مصرف‌کننده حاصل می‌شود.

درنتیجه، قیمتی که به تولیدکننده پرداخت می‌شود حداقل نسبت قهوه‌ای است که پس از برشته شدن به فروش می‌رساند.

بااین‌حال، هنگامی‌که قهوه را در مبدأ تفت می‌دهید (و متعاقباً آن را می‌فروشید)، در عوض، ارزش آن در کشور تولیدکننده باقی می‌ماند.

ایده این است که سود حاصل از فروش قهوه بوداده پس‌ازآن در کشور باقی می‌ماند

و درنتیجه باعث توسعه اقتصادی در جوامع تولیدکننده قهوه می‌شود.

درحالی‌که برخی از تولیدکنندگان قهوه خود را تفت می‌دهند، اکثر آن‌ها توانایی، تخصص و ابزار لازم برای این کار را ندارند.

به همین ترتیب، رستری‌هایی که در همکاری نزدیک با تولیدکنندگان مبدأ کار می‌کنند، می‌توانند تخصص فنی و ارزش مشترک داشته و درنهایت دسترسی آن‌ها به بازارهای داخلی و بین‌المللی قهوه را بهبود بخشند.

Abbigail Graupner شریک توسعه تجارت در Chica Bean توضیح می‌دهد اگرچه این مدل به تولیدكننده امنیت مالی كمك می‌کند، اما فقط پرداخت یك قیمت عادلانه به تولیدكننده نیست.

او می‌گوید: «مدل تفت دادن در مبدأ به حفظ داستان و تجربه مبدأ کمک می‌کند.»

وی می‌افزاید: «بااینکه می‌توانیم مستقیماً از تولیدکننده خرید كنیم، ارزش آن را حفظ می‌کنیم

و می‌توانیم آن‌ها را به‌عنوان بخشی از فرآیند خود درگیر كنیم و آن‌ها می‌توانند سختی کار خود را در محصول بوداده نهایی تجربه کنند.»

تولیدکنندگان قهوه پس‌ازآن قادر به چشیدن قهوه‌ای هستند که مدت زیادی برای پرورش آن صرف می‌کنند.

این امر به آن‌ها این قدرت را می‌دهد تا مالکیت بیشتری بر محصولاتی که می‌کارند و بمی فروشند، به دست آورند

و درنتیجه به آن‌ها انگیزه می‌دهد که برای بهبود کیفیت قهوه خود تلاش کنند.

مزایای دیگر بو دادن از ابتدا چیست؟

درحالی‌که افزودن ارزش یک بخش فوق‌العاده مهم از بو دادن قهوه در مبدأ است، اما مزایای زیادی برای کل زنجیره تأمین وجود دارد.

به‌عنوان‌مثال، وقتی تولیدکنندگان نسبت به قهوه خود مالکیت بیشتری داشته باشند، درک خواهند کرد که چگونه تلاش آن‌ها در سطح مزرعه به برخی از طعم‌های موجود در فنجان تبدیل می‌شود.

این می‌تواند یک نیروی مثبت برای آموزش و آزمایش باشد و باعث می‌شود تولیدکنندگان قهوه چیزهای جدیدی را برای بهبود کیفیت محصول خود امتحان کنند.

تفت دادن در مبدأ، در مواقعی که بازار در یک نوسان است ثبات بیشتری به تولیدکنندگان می‌دهد.

به‌عنوان‌مثال، در هنگام بروز همه‌گیری Covid-19، زمانی که تأخیر در حمل‌ونقل برای قهوه سبز معمول است،

امکان فروش به مصرف‌کننده در کشور گزینه‌های بیشتری به تولیدکننده می‌دهد.

چالش‌های تفت دادن قهوه در مبدأ

تعدادی از چالش‌های عمدتاً تدارکاتی، وجود دارد که می‌تواند برشته شدن قهوه را در مبدأ دشوار کند.

در مرحله اول، رستری‌ها در کشورهای تولیدکننده باید زمان حمل‌ونقل را هنگام فروش به بازارهای بین‌المللی در نظر بگیرند. درحالی‌که می‌توان قهوه سبز را با استفاده از ساختارهای موجود دریایی حمل کرد، حمل قهوه بوداده در سطح بین‌المللی بسیار دشوارتر است و اغلب باید از طریق حمل‌ونقل هوایی ارسال شود.

طعم و رایحه قهوه بوداده چند هفته پس از تاریخ بو دادن کم می‌شود، به این معنی که ماندگاری آن بسیار کمتر است. این بدان معنی است که حمل‌ونقل به‌موقع آن، به‌ویژه برای مصرف‌کنندگان بین‌المللی، فوق‌العاده مهم است.

Evelin سر رستر Chica Bean می‌گوید که زمان می‌دهد تا قهوه در حین انتقال استراحت کند. به‌طورمعمول، رستوران‌ها توصیه می‌کنند که قهوه برای مدت چند روز بین بو دادن و دم کردن، گاز زدایی شود.

Evelin می‌گوید: «ما همیشه اهمیت گاز زدایی را پس از تفت دادن یادآوری می‌کنیم تا به آن‌ها اجازه دهد از قهوه خود کاملاً لذت ببرند. این فرآیند در حین حمل‌ونقل اتفاق می‌افتد و به ما امکان می‌دهد دانه‌های قهوه تازه را به‌موقع حمل کنیم درحالی‌که قهوه هنوز گاز دارد. این باعث صرفه‌جویی در وقت می‌شود و همچنین اطمینان حاصل می‌شود که قهوه هنگام ورود به بازار با مصرف‌کننده تازه می‌ماند، حتی وقتی به خارج از کشور ارسال می‌شود.»

چشم‌انداز مصرف‌کننده

مشتریانی که قهوه تفت‌داده شده را از ابتدا تهیه می‌کنند می‌توانند بدانند که آن‌ها مدافع مدل پایدارتری هستند که از تولیدکننده پشتیبانی می‌کند. بعلاوه، برای برخی از نوشندگان قهوه، چشیدن قهوه‌ای که در همان کشور پرورش‌یافته و بوداده است، تجربه معتبرتری خواهد بود. این به‌تنهایی می‌تواند دلیل جدیدی برای آزمایش باشد.

اما فقط مصرف‌کنندگان فردی نیستند که از مزایای خرید مستقیم قهوه بوداده در مبدأ لذت می‌برند.

هزینه عملیاتی کمتر برشته سازی در کشورهای تولیدکننده را می‌توان با کافی‌شاپ‌ها و خرده‌فروشی‌هایی که به دنبال کار با روش‌های اخلاقی و پایدار هستند که همچنان سودآوری دارند، تقسیم کرد.

بااین‌حال، هنگام تفت دادن در مبدأ، مهم است که اولویت‌های مصرف‌کننده را در ذهن داشته باشید.

اگر به چندین بازار در سراسر دنیا می‌فروشید، ممکن است مجبور شوید مشخصات رست خود را بر این اساس تغییر دهید.

هرچند که چالش‌های آن خالی از لطف نیست، بو دادن قهوه در مبدأ می‌تواند توانایی و آموزش همه افراد در زنجیره تأمین از تولیدکننده تا مصرف‌کننده را به همراه داشته باشد.

همچنین می‌تواند به تولیدکنندگان قهوه مالکیت بیشتری نسبت به محصول خود بدهد.

درنهایت، این مدل با تمرکز بر پایداری و ثبات برای تولیدکننده تمرکز دارد.

این کار می‌تواند به تولیدکنندگان قیمت عادلانه‌تری برای محصول خود بدهد و ثبات اقتصادی جوامع وسیع‌تری را برای رشد قهوه بهبود بخشد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سبد خرید
برای دیدن محصولات که دنبال آن هستید تایپ کنید.

ورود

هنوز حساب کاربری ندارید؟