ارتباط با کارشناس فروش

وبلاگ

خانه » مقاله » قهوه گواتمالا ؛ مناطق رشد و خواص طعمی قهوه

قهوه گواتمالا ؛ مناطق رشد و خواص طعمی قهوه

قهوه موریس – عمده قهوه گواتمالا از گونه عربیکا و از تیره‌های تیپیکا (Typica) و بوربن (bourbon) است که همین می‌تواند دلیل پیچیدگی‌های طعمی قهوه گواتمالا باشد. قهوه این کشور عمدتاً در سایه‌سارهای جنگل‌های بارانی مناطق مرتفع و کوهستانی مانند آنتیگوا (Antigua)، کوبان (Coban)، گوئگوئتنانگو (Huehuetenango) و آتیتلان (Atitlan) می‌روید.

در ارتفاعات این کشور، جنگل‌های اطراف روستاها شرایط ایده‌آلی برای رشد گیاه قهوه در سایه مهیا می‌کنند. قهوه‌ی کشت‌شده در سایه آهسته‌تر رشد می‌کند و این باعث افزایش قند طبیعی در گیاه می‌شود. نزدیک به ۹۸٪ قهوه گواتمالا در سایه کشت می‌شود. باران‌های مستمر نیز یکی دیگر از ویژگی‌های مؤثر است که طبیعت در اختیار کشاورزان گواتمالایی قرار می‌دهد. بارش قابل پیش‌بینی و دائمی باران در این منطقه باعث رشد بی‌وقفه گیاهان قهوه می‌شود.

برای خرید قهوه تک خاستگاه single-origin coffee بر روی تصویر زیر کلیک کنید

از این شرایط آب و هوایی ایده‌آل که بگذریم، قهوه در این کشور به‌واسطه شرایط جوی مناطق مختلف٬ دارای بازه وسیعی از طعم‌هاست. کشت‌گاه‌های مختلف گواتمالا به‌واسطه آتشفشان‌ها، دریاچه‌ها و کوهستان‌های بسیار، بیش از ۳۰۰ نوع آب‌وهوای گوناگون دارند که خواص طعمی قهوه کشت‌شده در هریک از این مناطق را از قهوه‌ی منطقه دیگر متمایز می‌کند.

ارتفاعات گواتمالا محل رشد چندین گونه از بهترین و خاص‌ترین قهوه‌های دنیاست. رشته‌کوه‌های اطراف شهر آنتیگوا کشت‌گاه برجسته‌ترین این گونه‌هاست که به نام همین شهر یعنی آنتیگوا نامیده می‌شود.

سایر گونه‌های قهوه گواتمالا عناصر طعمی ضعیف‌تر و کم قدرت‌تری دارند اما پیچیدگی طعم‌های آن‌ها مانند قهوه‌های منطقه آنتیگوا ست. این شاید به این دلیل است که منطقه آنتیگوا به‌واسطه رشته‌کوه‌های آن منطقه برخلاف مناطق دیگر کمتر در معرض آب‌وهوای اقیانوسی است.
قهوه کوبان یکی از این قهوه‌های ضعیف‌تر است. از دیگر نمونه‌های این خانواده می‌توان قهوه گوئگوئتنانگو از رشته‌کوه‌های مرکزی متمایل به دریای کارائیب و قهوه سن مارکو از رشته‌کوه‌های متمایل به اقیانوس آزاد را نام برد.

رشته‌کوه‌های محاصره کننده دریاچه آتیتلان در جنوب گواتمالا از دیگر مناطق بارز کشت قهوه است.

برای خرید قهوه اوگاندا uganda coffee بر روی تصویر زیر کلیک کنید

خواص طعمی قهوه گواتمالا

قهوه منطقه آنتیگوا ترکیبی از طعم‌های دودی، فلفلی، گل و شکلاتی است و بازه‌ی اسیدیته آن ممکن است از کاملاً خفیف تا کاملاً قوی متغیر باشد.

قهوه‌ی فریخانس نیز معمولاً همین خصوصیات طعمی را داراست.

قهوه کوبان به دلیل بادی کامل و ملایم و نیز المان طعمی شکلاتی و میوه‌ای‌اش بسیار محبوب است.

قهوه رشته‌کوه‌های محاصره کننده‌ی دریاچه آتیتلان در جنوب گواتمالا معمولاً پیچیدگی‌های طعمی گونه‌های منطقه آنتیگوان را دارند

اما بادی آن‌ها سبک‌تر و طعمشان روشن‌تر است.

استیو مکتاتونیا از متخصصین قهوه آزمایی ، قهوه گواتمالا را این‌گونه توصیف می‌کند: قهوه‌ای با اسیدیته بسیار روشن.

این قهوه رگه‌هایی از طعم‌های میوه‌ای مانند آلوی پخته و هلو همراه با پایانی شبیه شکلات تیره دارد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سبد خرید
برای دیدن محصولات که دنبال آن هستید تایپ کنید.

ورود

هنوز حساب کاربری ندارید؟