ارتباط با کارشناس فروش

وبلاگ

خانه » آموزش » طرز تهیه قهوه با قهوه ساز V60

طرز تهیه قهوه با قهوه ساز V60

دستگاه V60

Hario V60 یکی از محبوب‌ترین روش های دم آوری قهوه در دنیای قهوه و باریستا است و روشی است که به‌احتمال زیاد در اکثر کافه ها مشاهده کرده اید. آموزش روش دم کردن قهوه با قهوه ساز V60 برای تازه‌کارها، به‌راحتی قابل یادگیری است.دم کردن قهوه با V60 برای تازه کار ها به‌راحتی قابل یادگیری است، اگر به‌تازگی دستگاه V60 را خریداری کرده‌اید و به دنبال طرز تهیه قهوه با V60 هاریو هستید، این مقاله را تا انتها مطالعه کنید.

آموزش گام به گام طرز دم‌آوری قهوه با V60

مرحله اول: قهوه را آسیاب کنید

با استفاده از نمودار آسیاب قهوه، به‌صورت متوسط قهوه را آسیاب کنید. بسته به روش‌های مختلف، دستگاه V60 از همه راه‌های مناسب برای درشت بودن برخوردار خواهد بود، اما برای شروع، ما از یک درجه آسیاب متوسط ​​استفاده خواهیم کرد.

دستگاه V60

مرحله دوم: آب را گرم کنید

در ابتدا آب را داخل کتری ریخته و تا دمای 100 درجه سانتی گراد بجوشانید.

دستگاه V60

مرحله سوم: فیلتر خود را آماده کنید

فیلتر خود را بشویید

مهم است که فیلتر خود را هنگام دم کردن بر روی دستگاه V60 بشورید – هم برای از بین بردن طعم کاغذ و هم برای پیش گرم کردن ظرف دم

با تا شدن در امتداد لبه چین دار، فیلتر کاغذ هاریو را آماده کنید و سپس آن را درون قطره‌چکان قرار دهید و سپس قطره‌چکان Hario V60 را روی لیوان قهوه خود قرار دهید.

مرحله چهارم: قهوه را وزن کنید

در این آموزش از نسبت استاندارد 16: 1 (آب به قهوه) را برای تولید V60 استفاده می‌کنیم. تمام مراحل زیر بدون توجه به میزان قهوه‌ای که استفاده می‌کنید یکسان خواهد بود. برای این مثال، همچنین می‌توانید از 25 گرم قهوه با 400 گرم آب استفاده کنید.

مقیاس

اگر قهوه و آب خود را وزن نکنید، نمی‌توانید قهوه‌ای سازگار تهیه کنید.

مرحله پنجم: قهوه را اضافه کنید

قهوه آسیاب شده خود را درون فیلتر کاغذی بریزید و سپس قطره‌چکان V60 را به‌آرامی به عقب و جلو تکان دهید تا قهوه آسیاب شده جا بیفتد و صاف شود.

دستگاه V60

مرحله ششم: ریخت آب

شروع تایمر خود را بزنید تا تایمر شما به 45 ثانیه برسد به‌آرامی شروع به ریختن مقدار کمی آب روی قهوه‌ها کنید. این مرحله در تولید دم، شکوفه نامیده می‌شود. آب گرم قهوه تازه آسیاب شده را مجبور به آزاد کردن گازهای به دام افتاده می‌کند. این، به‌نوبه خود، منجر به گسترش بستر قهوه و کمی کف در سطح می‌شود. همچنین میتوانید از رایحه زیبا لذت ببرید.

دستگاه V60

مرحله هفتم: بگذارید آب آن گرفته شود

دستگاه V60

مرحله هشتم: توقف ریختن آب

هنگامی‌که ریختن آب را متوقف کردید، اجازه دهید تمام آب از طریق زمین و فیلتر تخلیه شود. اگر زمان نهایی شما بیش از 3:00 باشد، احتمالاً سنگ‌زنی شما خیلی خوب است. اگر زمان نهایی شما کمتر از 2:00 باشد، احتمالاً سنگ‌زنی شما خیلی خوب نیست. دفعه بعدی که دم می‌کنید به‌سادگی یک تغییر کوچک در درجه آسیاب ایجاد کنید.

دستگاه V60

مرحله نهم: سرو کردن

فیلتر را از قطره‌چکان V60 خارج کرده و تفاله قهوه را دور بریزید. بنشینید و از قهوه خود لذت ببرید و به یاد داشته باشید که این تمرین کاملاً عالی است، بنابراین اگر در اولین بار به فنجان مطلوب نرسیدید، سعی کنید درجه آسیاب را تنظیم کنید.

قهوه مناسب برای V60

اگر می‌خواهید برای تهیه قهوه با دستگاه V60 دست‌به‌کار شوید، باید قهوه مناسب برای این نوع دم‌آوری را انتخاب کنید. در زیر برخی از قهوه‌های مناسب دم‌آوری با دستگاه V60 را معرفی می‌کنیم که می‌توانید برای خرید این قهوه‌ها می‌توانید اقدام به خرید قهوه دمی از فروشگاه اینترنتی قهوه موریس کنید، برای ثبت سفارش حتما روی لینک کلیک کنید.

نکات کلیدی در تهیه قهوه با قهوه ساز  V60

زمان همه‌چیز در هنگام دم کردن با Hario V60 است. خیلی سریع دم کردن، قهوه شما را به‌طور کامل استخراج نمی‌کند و درنتیجه قهوه‌ای ضعیف خواهید داشت. از طرف دیگر، دم کشیدن به آهستگی باعث استخراج بیش‌ازحد می‌شود و مزه قهوه شما را تلخ می‌کند. فهمیدم که حدود 2:30 تا 3: 00 دقیقه برای یک فنجان قهوه عالی کاملاً مناسب است.

 

دمای مناسب آب V60 در حدود 200 درجه فرانهایت است اگر دماسنج ندارید، روش خوبی برای به دست آوردن درجه حرارت آب این است که آب خود را به جوش بیاورید و بگذارید یک دقیقه بماند. من همچنین به شما توصیه می‌کنم نگاهی به ریختن قهوه بر روی کتری که دارای دماسنج داخلی است، بیندازید. به خاطر بسپارید – آب داغ در حال جوشیدن قهوه را سوزانده، درحالی‌که آبی که به‌اندازه کافی داغ نباشد، از آن خارج می‌شود.

طرز تهیه قهوه با V60

مانند هر روش دم قهوه، پیشنهاد می‌کنم که بلافاصله قبل از دم کردن، دانه‌های کامل قهوه تازه خود را آسیاب کنید. اگر قهوه خود را خیلی زود خرد کنید، به‌سرعت شروع به از دست دادن بسیاری از ترکیبات موجود در دانه می‌کند که عطرها و طعم‌های لذت بخشی به قهوه می‌دهد.

به نظر می‌رسد برای تازه‌کارها استفاده از ترازوی قهوه پیچیده به نظر برسد، اما درواقع فکر می‌کنم استفاده از ترازو دم کردن شما را بسیار راحت‌تر می‌کند زیرا حدس و گمان را دور می‌کند و هر بار دم‌نوش مداوم‌تری به شما می‌دهد.

برخلاف کتری معمولی، ریختن آب با کتری گردن‌غازی امکان ریختن یکنواخت و بهینه قهوه شما را فراهم می‌کند.

قهوه ساز V60

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سبد خرید
برای دیدن محصولات که دنبال آن هستید تایپ کنید.

ورود

هنوز حساب کاربری ندارید؟