ارتباط با کارشناس فروش

وبلاگ

خانه » آموزش » طرز تهیه هات‌چاکلت خانگی

طرز تهیه هات‌چاکلت خانگی

قهوه موریس – هات‌چاکلت به‌عنوان یکی از پرطرفدارترین نوشیدنی‌ها در تمام فصول سال شناخته می‌شود. بااین‌همه وقتی در مورد هات‌چاکلت یا شکلات داغ صحبت می‌کنیم در سرمای زمستان بیشتر به دلمان می‌چسبد. در این یادداشت به طرز تهیه هات‌چاکلت در خانه می‌پردازیم.

مواد لازم برای ۴ فنجان

شکلات تلخ ریز خردشده: ۱۵۰ گرم
پودر کاکائو: ۲ قاشق غذاخوری
شکر قهوه‌ای: ۲ قاشق غذاخوری
شیر پرچرب: ۴ فنجان
عصاره وانیل: ۱ قاشق چای‌خوری
نمک: نوک قاشق چای‌خوری
خامه زده‌شده یا پودر کاکائو برای تزیین

برای خرید قهوه اسپرسو espresso coffee بر روی تصویر زیر کلیک کنید

طرز تهیه هات‌چاکلت خانگی

برای طرز تهیه هات‌چاکلت حرفه‌ای خانگی ابتدا پودر کاکائو، شکلات تلخ ریز خردشده و شکر قهوه‌ای را در یک ظرف کوچک بریزید و با هم مخلوط کنید. این کار کمک می‌کند تا تمام تکه‌های درشت شکر یا کاکائو از هم باز شوند. شیر پرچرب را به این مواد اضافه کنید، کمی هم بزنید و ظرف را روی شعله ملایم گاز بگذارید.
حدود ۵ دقیقه مخلوط را مرتب هم بزنید تا یک ترکیب صاف و یکدست به دست بیاورید. حالا عصاره وانیل و نوک قاشق چای‌خوری نمک را اضافه کنید. بعد از حدود ۲۰ ثانیه از اضافه کردن نمک و وانیل نوشیدنی خود را در فنجان‌های موردنظر سرو کنید و در صورت تمایل روی آن را با پودر کاکائو، پودر دارچین یا خامه زده‌شده تزیین کنید. اگر تا کنون از پودر فوری و آماده استفاده می‌کنید همین امروز دست‌به‌کار شوید و به‌آسانی یک فنجان هات‌چاکلت خانگی غلیظ با شکلات مرغوب درست کنید و از طعم و خواص آن برای سلامتی لذت ببرید.

برای خرید قهوه مناسب برای قهوه دمی brewed coffee بر روی تصویر زیر کلیک کنید

بهترین شکلات برای یک فنجان هات‌چاکلت

بهترین نوع شکلات برای درست کردن هات‌چاکلت یا شکلات داغ؛ شکلات تخته‌ای تلخ ۶۰ درصد یا بالاتر با کیفیتی خوب و مطبوع است. به همین خاطر خواص این نوشیدنی با شکلات تلخ برای سلامتی بدن به‌خصوص در روزهای سرد زمستان و هجوم ویروس‌های سرماخوردگی و آنفولانزا، بسیار مناسب است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سبد خرید
برای دیدن محصولات که دنبال آن هستید تایپ کنید.

ورود

هنوز حساب کاربری ندارید؟