ارتباط با کارشناس فروش

وبلاگ

خانه » آموزش » روش‌های دم کردن قهوه بدون دستگاه قهوه ساز

روش‌های دم کردن قهوه بدون دستگاه قهوه ساز

قهوه موریس – جابجایی و حمل قهوه ساز در مسافرت کار بسیار آسانی نیست و یا حتی ممکن است در برهه‌ای دستگاه قهوه سازتان دچار مشکل شده باشد. در این شرایط آیا از نوشیدن قهوه صرف‌نظر می‌کنید؟ اگر از علاقه‌مندان نوشیدنی قهوه باشید بی‌شک از نوشیدن آن در این شرایط هم خودداری نمی‌کنید. در این یادداشت به برخی از روش‌های دم کردن قهوه بدون دستگاه قهوه ساز اشاره می‌کنیم.

استفاده از قهوه‌های فوری

در این شرایط استفاده از قهوه‌های فوری سریع‌ترین و راحت‌ترین راه برای نوشیدن قهوه است و با افزودن آب داغ به مقدار دلخواهتان می‌توانید از نوشیدن یک قهوه لذت ببرید.

استفاده از روش جنگلی

در این روش به ازای هر فنجان قهوه‌ای که می‌خواهیم درست کنیم، یک قاشق سوپ‌خوری قهوه داخل کتری می‌ریزیم و به آن آب اضافه می‌کنیم. کتری را روی آتش قرار می‌دهیم تا به دمای جوش برسد و برای 2 تا 3 دقیقه می‌گذاریم بجوشد. سپس قهوه را از روی حرارت برمی‌داریم و صبر می‌کنیم تا قهوه داخل کتری ته‌نشین شود و سپس به‌آرامی داخل فنجان می‌ریزیم.

استفاده از روش قهوه کیسه‌ای

این روش یکی از راحت‌ترین روش‌های دم کردن قهوه است. برای این کار کیسه‌های کوچکی را تهیه می‌کنیم و در هر کیسه یک قاشق غذاخوری قهوه می‌ریزیم و در کیسه‌ها را با نخ محکم می‌بندیم، دقیقاً روشی که در چای کیسه‌ای استفاده می‌شود. بعدازاین کار کیسه را داخل آب داغ قرار می‌دهیم و ازآنجایی‌که آب بر روی حرارت نیست قهوه به‌آرامی دم می‌کشد.

استفاده از روش فرنچ پرس

این روش بسیار متداول است و بسیاری از آن در طول روز استفاده می‌کنند. در این روش ابتدا آب سرد را جداگانه در یک کتری به نقطه‌جوش می‌رسانیم. در فرنچ پرس به ازای هر 120 میلی‌لیتر، یک قاشق غذاخوری قهوه می‌ریزیم و می‌توان به میزان ذائقه و طبع افراد این میزان را افزایش و یا کاهش داد.
سپس در مرحله اول آب جوش آمده را بر روی قهوه به‌صورت دورانی بر روی قهوه می‌ریزیم به میزانی که تمام سطح پودر قهوه خیس بخورد و مرطوب شود.

30 ثانیه بعد و در مرحله دوم به همان صورت دورانی آب را به فرنچ پرس می‌افزاییم. بعد از گذشت یک دقیقه با استفاده از یک قاشق این محلول را هم می‌زنیم و به مدت 3 دقیقه صبر می‌کنیم. پس از انجام این کار اهرم فرنچ پرس را به سمت پایین حرکت می‌دهیم تا دانه‌های قهوه به پایین هدایت شوند. از نشانه‌های دم کشیدن قهوه، ته‌نشین شدن دانه‌های قهوه است.

برای خرید قهوه اسپرسو باکیفیت بالا می توانید از سایت قهوه موریس کلیک نمایید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سبد خرید
برای دیدن محصولات که دنبال آن هستید تایپ کنید.

ورود

هنوز حساب کاربری ندارید؟