ارتباط با کارشناس فروش

وبلاگ

خانه » آموزش » راهنمای استفاده از دستگاه قهوه ساز خانگی

راهنمای استفاده از دستگاه قهوه ساز خانگی

قهوه موریس – دم‌آوری قهوه با قهوه ساز خانگی کار پیچیده‌ای نیست. اگر شما یک قهوه‌ ساز برقی خانگی در منزل دارید و هنوز با طرز استفاده از آن آشنا نیستید در این یادداشت سعی داریم شما را با طرز استفاده از این دستگاه و عصاره‌گیری یک قهوه خوب با آن آشنا کنیم.

برای آماده کردن یک قهوه خوش‌طعم و خوش عطر نخستین توصیه ما این است که از دانه‌های قهوه با رُست یا برشته کاری متوسط یا اصطلاحاً مدیوم استفاده کنید. البته این تنها یک توصیه است و شما با توجه به ذائقه خود می‌توانید هر نوع قهوه‌ای را که می‌پسندید استفاده کنید چه با درجه رُست متوسط و یا زیاد. نکته بعدی این است که برای کسب بهترین نتیجه در زمان دم‌آوری قهوه، دانه‌های قهوه را آسیاب کنید و درجه آسیاب خود را متوسط یا Medium انتخاب کنید. در مورد نسبت قهوه به آب چیزی در حدود هجده تا بیست گرم قهوه برای سیصد گرم آب بهترین مقدار است. البته این مقدار با توجه به نوع قهوه و درجه برشته شدن آن متغیر است.

برای خرید قهوه مناسب برای قهوه اسپرسو  espresso coffee بر روی تصویر زیر کلیک کنید

موارد موردنیاز برای درست کردن قهوه با دستگاه قهوه ساز خانگی

  • قهوه ساز برقی
  • فیلتر کاغذی یا دائمی (کاغذی توصیه می‌شود)
  • قهوه با رُست ملایم- متوسط (ترجیحاً دانه و هنگام دم کردن آسیاب شود)
  • آسیاب (اختیاری ولی توصیه می‌شود)
  • آب

 

مراحل تهیه قهوه با دستگاه قهوه‌ ساز برقی خانگی

در ابتدا متناسب با مقدار قهوه مورداستفاده، آب سرد در محفظه آب دستگاه بریزید. سپس فیلتر مناسب را درون سبد مخصوص فیلتر قرار دهید و قهوه آسیاب شده را درون آن بریزید. با فشردن دکمه «روشن/خاموش» فرآیند دم‌آوری آغاز می‌شود. در این مرحله اجازه دهید آب داخل محفظه به پایان برسد.

در اینجا ذکر این نکته ضروری است که بسیاری از قهوه سازهای برقی مجهز به سیستم گرم نگه‌دارنده قهوه هستند. بااین‌حال توصیه می‌شود از آن به‌صورت حداقلی استفاده نمایید چراکه با تبخیر آب درون قهوه غلظت و تلخی قهوه بیشتر می‌شود.

برای خرید قهوه ترکیبی blending coffee بر روی تصویر زیر کلیک کنید

پس از اتمام این فرآیند فیلتر و تفاله قهوه را بردارید و دور بریزید. قهوه شما آماده است و می‌توانید آن را سرو کنید.

در خاتمه به این نکته توجه داشته باشید که داخل قهوه ساز برقی تنها از آب و قهوه استفاده می‌شود و هرگونه افزودنی دیگر مانند شیر یا شکر را پس از دم‌آوری قهوه به آن بیفزایید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سبد خرید
برای دیدن محصولات که دنبال آن هستید تایپ کنید.

ورود

هنوز حساب کاربری ندارید؟