ارتباط با کارشناس فروش

وبلاگ

خانه » مقاله » تاریخچه نوشیدنی کاپوچینو ؛ ریشه در کمدی الهی دانته

تاریخچه نوشیدنی کاپوچینو ؛ ریشه در کمدی الهی دانته

نوشیدنی کاپوچینو

قهوه موریس – ۸ نوامبر را به‌عنوان روی جهانی نوشیدنی کاپوچینو (Cappuccino) نام‌گذاری کرده‌اند. به همین مناسبت بد نیست تاریخچه نوشیدنی «کاپوچینو» به‌عنوان یکی از لذیذترین و محبوب ترین نوشیدنی‌های تاریخ که یکی از نوشیدنی‌های منو کافی‌شاپ‌ها در سراسر جهان نیز هست، را باهم مرور کنیم.

به نظر می‌رسد تاریخچه نوشیدنیِ ایتالیایی کاپوچینو به اوایل قرن بیستم میلادی برمی‌گردد و البته نخستین شواهد سرو آن مربوط به دهه ۱۹۳۰ میلادی است. پیش‌ازاین درست کردن انواع نوشیدنی با قهوه میان اروپایی‌ها رایج بود بااین‌همه کاپوچینو به عنوان یک نوشیدنی محبوب خیلی زود جای خود را در بین نوشیدنی‌های گرم دیگر باز کرد و تقریباً از تمام آن‌ها پیشی گرفت. وجه‌تسمیه نام نوشیدنی «کاپوچینو» از لغتی به نام «کاپوچین» از کتاب کمدی الهی دانته گرفته‌شده است.

برای خرید قهوه اسپرسو espresso coffee بر روی تصویر زیر کلیک کنید

در حقیقت «کاپوچین» نام فرقه‌ای از راهبان کاتولیک ایتالیایی بود که کلاه سیاهی بر سر می‌گذاشتند و درباره آن‌ها در کتاب کمدی الهی دانته صحبت شده است. ایتالیایی‌ها کف سفید و دانه‌های قهوه پاشیده شده روی فنجان کاپوچینو را شبیه کلاه این راهبان کاتولیک تشخیص داده بودند و به همین دلیل اسم نوشیدنی جدیدشان را «کاپوچینو» گذاشتند.

برای خرید قهوه مناسب برای دم آوری با قهوه ساز موکاپات moka pot بر روی تصویر زیر کلیک کنید

علیرغم این شواهد مستدل و نام ایتالیایی این نوشیدنی خوشمزه اما شواهد مستدل دیگری هم وجود دارد که ثابت می‌کند در دهه ۱۷۹۰ میلادی آلمانی‌ها یک نوشیدنی خوشمزه و پرطرفدار با قهوه به اسم «Capuzinerkaffee» سرو می‌کردند که ترکیبی از قهوه اسپرسو با خامه، شکر، یک عدد زرده تخم‌مرغ خام و نوعی ادویه بود. این نوشیدنی بعدها ساده‌تر شد و به ترکیب قهوه و شیر تغییر ماهیت داد و «کاپوزینر» نام‌گذاری شد.

اما آنچه امروزه به‌عنوان نوشیدنی کاپوچینو در صدر لیست محبوب‌ترین نوشیدنی‌ها در کافی‌شاپ‌های سرتاسر دنیا سرو می‌شود در حقیقت بعد از جنگ جهانی دوم متولد شد و ترکیبی از فوم شیر همراه با قهوه اسپرسو یا در برخی موارد با قهوه ترک بود که گاهی مقداری خامه هم به آن اضافه می‌شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سبد خرید
برای دیدن محصولات که دنبال آن هستید تایپ کنید.

ورود

هنوز حساب کاربری ندارید؟